Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Hallo derude. Har snart været clean i 6måneder ingen hash ingen piller ingen baner,kun nogle(rigeligt) bajer i ny og næ.
Men har indenfor de sidste 3 måneder har jeg røget en fed samlet 5 gange. Mit hold, er i forbindelse med generelt fucked up hed og depression. Den fik lidt rigeligt efter jeg kom ud efter en afsoning på 2år :cheers: . Men mit problem er at, de 5 gange jeg har røget, har jeg udover at blive kanon skæv :rocking: , fået alvorligt mærkelige tanker. De tanker der eller hvad man nu kan kalde dem, er helt væk. Ting som jeg har gjort i fortiden(Dårlige/dumme) hjemsøger mig totalt, general paranoia/tvangtanker over ting some burde være bedre, men som af et eller anden grund ikke er det O.o. Har aldrig haft det sårn med røg før :(. har prøvet at blive "dårlig/syg" , i mine første gange jeg begyndte at ryge lidt(7 år siden) og har sq røget en del siden...Men det her sidder hårdt psykisk. Mit livs situation ku da være/blive bedre, men hvem har ikke noget de gerne vil nå, eller lave om på?. Ved sgu om depressionen bare lurer under overfladen, og bliver tricked af røgen eller nået, eller er den kliniske psykopat(Anti sociale) bare begyndt at mærke samvittighed, og skam? :wink:

Medlem

Haha, skulle da være sjovt, hvis du, som psykopat, skulle opleve dårlig samvittighed og skam, når du ryger!

Højst sandsynligt så har det nok bare noget at gøre med, at du er ude i en lidt skidt situation (for dig, personligt), og du derfor oplever en slags tankespind, hvor alle de ting der havde kunnet forbedret din situation, dukker op til overfladen.

Måske ville det være værd for dig at undersøge? Altså at ryge en masse urt, og se hvad der sker? Noter evt. dine tanker, og læs dem når du er ædru!

Jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men det lader ikke til at du er på vej ud i en psykose. Men, hvis du gerne vil kunne ryge igen, uden at få bad trip, kræver det at du arbejder med dig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Da jeg var ude i et misbrug med piller, fik jeg også tankespind og en rigtig dårlig følelse i maven, som nok mest kan beskrives som angst og dårlig samvittighed. Efter jeg er kommet ud af misbruget har jeg slet ikke den samme følelse når jeg ryger. Nu kan jeg slappe af og nyde nuet, frem for at være optaget af angst og dårlig samvittighed. Hvis du skal ryge igen, så tag et par hvæs og lad der går 15 minutter, så den fulde effekt af rusen kan træde ind. Problemet med mig var at jeg bare røg, som jeg plejede og pludselig rammer rusen som en kæmpe bølge og så begyndte de overnævnte symptomer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Nu ved jeg godt at et negativt tankespind kan opstå på baggrund en mindre overdosering af cannabis, uden en større portion underlæggende problemer. Dog tror jeg det er helt grundlæggende hvilke tanker du gør dig, når spindet har dig i sin magt. For det kan meget vel være din underbevidsthed der prøver at fortælle dig noget.

Hvis jeg er i periode med mange 'blues, så kan en j-bob godt sparke alle de negative tanker som kredser under overfladen op i et ubehageligt tankespind. Ofte er det følgende tanker som kiggeri;

ønsket om at slippe de dårlige vaner, og blive den person jeg egentlig ønsker at være,
frustrationer over den manglende motivation til at få styr på tilværelsen,
frygt for at falde tilbage i et dårligt adfærdsmønster og begå de samme fejl igen,
og skyldfølelse over at jeg endnu en gang forsøger at flygte fra mine problemer.

Derfor lader jeg simpelthen vær med at ryge så længe der er andre, vigtigere ting der kalder på min opmærksomhed. Det skal dog nævnes at jeg i flere år har lidt af social fobi og periodevis depression.

Dog vil foreslå dig at lade røgen ligge indtil du føler du er på rette spor igen.
Når du så er nået til et punkt hvor du med god samvittighed kan sige til dig selv, at en bette joint ikke vil slå dig ud af kurs, jamen så er du nok klar til endnu en gang at nyde frøken marleys selvskab.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det lyder ikke som en psykose. I en psykosetilstand har man vrangforestillinger, som man er sikre på er rigtige, selvom de oftest rent logisk og rationelt ingen mening giver. Man er heller ikke selv klar over, at man er i en tilstand af psykose. Så nej, du har ikke fået en hashpsykose.

De tanker du har dig nu, virker som sunde tanker, som du kan bruge til personlig udvikling. Hvis du bruger dem til at udvikle dig, så havner du ikke i en depression. Men hvis du blot skubber dem væk, ved at tage endnu flere stoffer og ryge endnu mere hash, så bryder depressionen nok frem på et tidspunkt, da problemerne blot vil ophobe sig.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder bestemt ikke som en psykose.
Det er svært at forstå din situation 100% ud fra så sparsomme oplysninger. MEN det lyder til at det ville være godt for dig at holde dig fra rusmidler indtil du har fået lidt mere samling på dit liv igen.
Jeg vil ikke råde dig til at ryge endnu mere for at finde ud af hvad disse tanker går ud på. Jeg tror det kommer naturligt til dig hvis du forsøger at bearbejde dine problemer uden brug af cannabis.
God vind! :)

Medlem

Mange tak for svarene alle sammen. Ståendebifald, du rammer sgu min livs situation pænt godt! :). Min samvittigheden har sgu aldrig, rigtigt fejlet noget :). Dog tror jeg mit massive misbrug, og "ADHD*" var en temmelig træls combi førhen, og vel endelige stadig. Dog ikke alt den kriminalitet og total ligegyldighed over for andres ve og vel(Der vel endeligt mit også er den at mit i sidste ende!). Men ar sq mistet lidt tiltroen på psykiatrien, for at smide den "diagonose-Antisocial/dyssocial 7/10 WTF O.o, ADHD, paranoid +divs" på mig i en alder af 16 knapt 17 år i dag 21 år med en del på livet :(.Det kostede 5 forskellige anbrigelser på divs. Sikret og delvis sikret instutioner. fik medicin, sat på 2 x54mg concerta morgen og aften. Endte sgu med jeg spyttede lortet ud og solgte dem da jeg ikke kunne mærke en skid der hjalp på mit chaos. Men arbejderne der op syntes alligevel at kunne se, mærke og hører en forandring x]. Det da vist Bagsiden af medaljen af et hårdt liv, og stoffer hva xD.

Medlem

Nogen der har nogle ideer, til noget hjælp evt.? Har sq prøvet divs, psykologer( Nikkedukker) psykriatere( Taggers), og blev sat på noget anti depressiv, under min depression af min egen læge.
Har sgu snart i 2år , gået og set mørkesiden i fjæset. Og kigget ind af. Men virker sgu ikke rigtigt til at få noget ud af det. Snart droppet ud af den, 5 uddanelse og den 6 skole af ren og skær kedsomhed
:/. Har dog en rigtig god afgangseksame :/. Er jeg syg, og bare ik kan se det eller, skal jeg bare finde det som, gir mig sparket?. Ved sgu godt at jeg ikke virker, som en af guds bedste børn nu når jeg sidder og læse hvad jeg skriver , men går sgu da til bekendelse :).
Ku være fedt vis nogle havde nogle input på det her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Livet er hårdt, men man er bare nødt til at bide i det sure æble og gennemføre en uddannelse. Tror du er nået til det stadie, hvor du synes det bare er lettest at droppe ud af skolen, hvis tingene går lidt imod dig - fordi det er hvad du er vant til. Prøv i stedet at give den en ekstra skalle, hvis du har problemer med skolen. Det vil give dig meget bedre selvværd da du kan se at du udvikler dig, og når du er færdig med uddannelsen, så vil du altid have den at falde tilbage på. Det er simpelthen for dumt, ikke at tage en uddannelse, blot fordi man keder sig mens man tager den. Det gør alle vi andre sgu også.

Medlem

Måske ville det være værd at tage din psykopat diagnose op til revision? 16 år er en meget tidlig alder at blive diagnosticeret med psykopati! Gå evt. til en psykiater, der ikke kender til dine diagnoser.

Hvis du nu er psykopat, så kan jeg fortælle dig at rodløshed, tomhed og ikke mindst frustration (som måske er medvirken til, at du ikke kan gøre en uddannelse færdig), er en del af din psykologiske profil.

Terapi og medicin virker IKKE mod psykopati, derfor, hvis du vælger at få professionel hjælp til dine problemer, vil jeg råde dig til at få hjælp til din ADHD!

Hvis du får kontrol over din ADHD, så, tør jeg godt spå, vil du få styr på mange af dine problemer.

Medlem

rophe mange tak for din tanke. Er i en god "fase", er begyndt på VUC for at få styr på det forsømte.Kunne ævle en masser ang. de der diagnoser, men et hvert MEN, vil blive tolket som mangle på Erkendelse og derved bare gør mig mere syg at hører på :lol: . Kan kun sige, at mit syn på tilværelsen i Dag, er at dele oplevelser, viden kærlighed og forståelse (Fuck hvor er han syg ham der). Det der med at pis på folk,unytte verbalt overfuse eller på anden måde forsøg at hæve mit eget lidt kringlet ego(Narcissme?),på forums eller andrer direkte /indirekte sociale sammenkomster er nok noget som også er et af kritirierne, er ikke noget jeg ser den stor selvfikseret tilfredstillelse i. Ærligt talt, som om nogle ikke bryder sig om det, jeg ytre her, er der nogle som ikke har vokset op i guld og grønne skove, eller på anden måde utilpasset.

Vis det ikke kan læses og er flyvende, så fortalte min psykiater at vigtigste kritirie for ADHD- er svært ved at holde fokus og koncentration, generalt dårlige sociale funktioner. stort temprament der specielt viser sig ved uretfærdighed :rocking:
Tak tak :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]