Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Da man jo svjv. bliver nødt til at indtage svampene på tom mave, faster jeg altid et par timer op til. Det resulterer i at jeg er vildt sulten og drænet for energi, hvilket vel aldrig er særlig godt når man skal trippe. Og det gør også at jeg under mine trips ikke kan andet end at ligge ned, jeg får det faktisk ubehageligt af at bevæge mig eller bare holde mit hovede oppe, det skal helst hvile på en pude eller op ad noget. Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg har lyst til bevæge mig rundt og udforske ting, men jeg kan ikke rigtig. Desuden har jeg en ubehagelig følelse af sult i maven det meste af tiden, og i slutningen af trippet føler jeg virkelig at jeg besvimer hvis ikke jeg ligger ned NU!

Selvfølgelig har jeg prøvet at få noget mad/juice i maven under trippet, men det er lidt som om at svampene sætter min fordøjelse fuldstændig i stå? Sidst drak jeg mig en cocio, tænkte det var en nem og hurtig måde at få noget energi på mens jeg trippede. Men det var som om det bare blev liggende i maven og der ikke skete mere. Da trippet så sluttede, oplevede jeg en lettende følelse - den cocio som havde ligget og rumsteret i min mave i et par timer kom lige pludselig videre i systemet, som om min krop vågnede op igen...

Er der andre som oplever det her når de tripper svampe? Og hvad kan man gøre ved det? Har læst herinde at nogle brækker sig. Men jeg har jo ikke rigtig noget at brække op? Og synes sjældent det hjælper at brække sig når den klamme følelse af sult melder sig i maven

Er lidt træt af det. selvom trips'ne stadig er fantastiske, giver det en lidt dirty feeling, hvis I forstår...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Sådan som jeg har forstået det, så spiser man svampe på tom mave for at det hurtigere bliver optaget. Min personlige erfaring er, at man stadig får det samme trip hvis man har spist rugbrød eller havergryn, før man indtager det. Der går længere tid før den fulde effekt træder ind, men man får lige så meget ud af det. (Når jeg siger længere tid, så er der snakke om 15-30 minutter)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er en del år siden jeg har trippet på SN.
Som regel har jeg bare spist min aftensmad og Spist SN efter Måske 2 timer og har da rigeligt energi til at trippe.
Har sjældent følt mig drænet for energi men drikker som regel osse 2-4 øl undervejs.

Medlem

Du kan sagtens spise inden et trip. Lav eventuelt te af dine svampe, så skal de nok blive optaget uanset om der ligger lidt mad der nede. Du skal selvfølgelig bare ikke indtage et helt festmåltid inden :D

Sidst jeg tog svampe, der havde jeg spist 1 time for inden og svampene virkede HELT fint!

Medlem

Det der med at man skal faste i en halv dag forinden har jeg aldrig forstået... Bare du ikke er propmæt når du spiser dem, burde der ikke være noget problem overhovedet... Selvfølgelig såfremt du kan leve med et lidt længere onset og comeup - det er dog ikke lang tid vi snakker overhovedet, MAX en halv time mere end du er vant til.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
What ?? det må da ikke være særlig behageligt, du har vist misforsået begrebet faste.
Jeg mener at man siger 6 timer er nok til at maven er tom, ved ikke lige - har du taget 2-3 dage??
Svampene skal nok virke, så længe det ikke er på fuld mave - du behøver ikke engang at være sulten, bare du ikke lige har proppet dig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Som de andre siger: SPIS INDEN. Jeg har selv, som dig, prøvet at faste før et trip, og det virker bare ikke for mig. Kan ikke abstrahere fra min sult, og det ødelægger totalt trippet. Vil også tid spise under trippet, det gir en dejlig fornemmelse at få noget i maven, synes jeg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Som de andre siger: SPIS INDEN. Jeg har selv, som dig, prøvet at faste før et trip, og det virker bare ikke for mig. Kan ikke abstrahere fra min sult, og det ødelægger totalt trippet. Vil også tid spise under trippet, det gir en dejlig fornemmelse at få noget i maven, synes jeg.

True, bananer!

Medlem

Flux- ikke 2-3 dage nej. Et par timer, som jeg også skriver i første linje af mit indlæg. Dvs. 2-3-4 timer. Det synes jeg er rimelig lang tid ikke at spise hvis jeg skal fungere nogenlunde

Tak for svarene til jer, jeg har ellers altid troet det var vigtigt at faste for at opnå fuld virkning. Fedt, det ikke er sådan :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Det er ikke som sådan nødvendigt at faste, men det gør det godt nok nemmere at dosere svampene korrekt! Det kommer også meget an på hvad du spiser. Spiser du mad med et højt indenhold af kostfibre, så skal du faste i mindst 5-6 timer inder du tripper, i sær hvis du brygger the på svampene eller blender dem. Grunden til det er, at væsken bliver suget af den grød agtige masse der kommer til at ligge i maven/tarmene på dig. Hvis du derimod spiser lette madvarer der er hurtige at optage, så kan du nøjes med at "faste" 1-2 timer inden, her snakker jeg hovedsageligt om hvid brød, pasta, ris osv. Det kommer selvfølgelig også an på mængden!

Jeg har faktisk engang oplevet, at mit trip bare ikke ville starte fordi at svampe-smoothien blev suget af alle de havregryn jeg havde spist inden. Det endte ud i at jeg blev nød til at kickstarte min fordøjelse med 1-2 bananer, og vupti så begyndte jeg at trippe, og det var ca. 2½ time efter de andre i gruppen var lettet (vi indtog svampedrikken samtidig) (!) :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Ja, har godt selv tænkt lidt på det med fibre vs leoptageligt mad. Problemet er så bare at hvis man kun spiser sidstnævnte mister man lynhurtigt sin energi igen, i hvert fald for mit vedkommende.

Vidste ikke det var muligt at kickstarte sin fordøjelse, cool

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg føler mindre bodyload under comeuppet hvis jeg ikke har spist for meget. Hvis jeg føler uro i kroppen, så brækker jeg mig altid for at få renset ud. Jeg har ikke været ude for det har været ubehageligt, mere bare som at kaste regnbuer op mens jeg skraldgriner ned i kummen...

Det bedste at spise under et svampetrip synes jeg helt sikkert er frugt. Gør et kæmpe fad klar inden, hvor du skærer alle mulige frugter ud og ligger dem klar. Frugtsukkeret bliver rigtig hurtigt optaget og det føles ikke tungt i maven. Og så smager frugt fantastisk på svampe.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ja, har godt selv tænkt lidt på det med fibre vs leoptageligt mad. Problemet er så bare at hvis man kun spiser sidstnævnte mister man lynhurtigt sin energi igen, i hvert fald for mit vedkommende.

Nej det gør du faktisk ikke, der er stort set ligeså meget energi (kcal) i lys pasta, og ris som der er i f.eks. havregryn. Men du bliver hurtigere sulten, netop fordi at energien bliver optager hurtigere, set på en kurve vil dit blodsukker spike meget højere end hvis du havde spist havregryn, og tilsvarende også crashe længere ned. Så om du spiser 100g havregryn eller 100g pasta er energi mæssigt underordnet, men du vil føle dig mæt i mange flere timer når du spiser havregryn, eller anden kostfiber holdig mad pga den stabile tilførsel af energi. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Nej det gør du faktisk ikke, der er stort set ligeså meget energi (kcal) i lys pasta, og ris som der er i f.eks. havregryn. Men du bliver hurtigere sulten, netop fordi at energien bliver optager hurtigere, set på en kurve vil dit blodsukker spike meget højere end hvis du havde spist havregryn, og tilsvarende også crashe længere ned.

Det er også det jeg mener :)

tak for tippet randy

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]