^ Det er ikke som sådan nødvendigt at faste, men det gør det godt nok nemmere at dosere svampene korrekt! Det kommer også meget an på hvad du spiser. Spiser du mad med et højt indenhold af kostfibre, så skal du faste i mindst 5-6 timer inder du tripper, i sær hvis du brygger the på svampene eller blender dem. Grunden til det er, at væsken bliver suget af den grød agtige masse der kommer til at ligge i maven/tarmene på dig. Hvis du derimod spiser lette madvarer der er hurtige at optage, så kan du nøjes med at "faste" 1-2 timer inden, her snakker jeg hovedsageligt om hvid brød, pasta, ris osv. Det kommer selvfølgelig også an på mængden!
Jeg har faktisk engang oplevet, at mit trip bare ikke ville starte fordi at svampe-smoothien blev suget af alle de havregryn jeg havde spist inden. Det endte ud i at jeg blev nød til at kickstarte min fordøjelse med 1-2 bananer, og vupti så begyndte jeg at trippe, og det var ca. 2½ time efter de andre i gruppen var lettet (vi indtog svampedrikken samtidig) (!)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.