Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia! :rocking:

Så fik man endelig sit growkit hjem. Jeg fik adgang til det i fredags og hældte vandet i lørdag morgen. Jeg lod det stå i 13 timer, det anbefalede er godt nok kun 12 timer for min type growkit. Det var dog ikke de mest sterile omgivelser jeg gjorde det i, men forhåbentlig at det ikke har nogen effekt.

Jeg vil løbende smide billeder ind ;)

Her er et billede af mit setup :D
Billede

Jeg takker Jaaz for hans guide som hovedsageligt gav mig en ideen til hvordan jeg skulle opbevare mit growkit. Jeg valgte dog at undlade flasken med varmelegemet da der allerede er ca. 21-23 grader på mit værelse.
Hans setup findes på http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=37655

Et billede af growkittet den 01/10-12. Ca. halvandet døgn efter at jeg hældte vandet fra.
Billede
Det ser ud til at der fint er begyndt at danne sig mycelium på overfladen af kagen. Og luftfugtigheden ser også ud til at være helt i orden.

Den 2/10-12
Billede

Opdatering den 3/10-12 - 07:53
Mycellet ser ikke ud til rigtig at være vokset siden igår morges.

Opdatering den 3/10-12 - 21:23
Mycellet har stadig ikke rykket på sig.
Havde ikke tidligere tænkt på at computer kabinettet står med siden direkte ind mod siden på den stationere computer jeg bruger til hverdag. Dette gør at der i kabinettet som growkittet står i bliver 26-28 grader i ca. 8 timer om dagen. Dette skader forhåbentlig ikke growkittet?
Og har desvære ikke haft mulighed for at give dem optimale lysforhold da jeg i øjeblikket ikke har noget lys og komme derind. Mener dog at jeg har læst et sted at der dog ikke sker det store ved at de intet lys får, og at det først har en effekt når svampene er begyndt at vise sig?

Opdatering den 6/10-12 - 13:19
Mycellet ser stadig ikke ud til at være vokset siden den 3/10.

Opdatering den 22-10-12
Så viste den første svamp sig sg'u endelig. Godt og vel 3 uger efter at growkittet blev startet op. Der ser ud til at være små hvide prikker på meget af kagen nu som jeg håber er mycellet der er ved at brede sig til resten af kagen.
Billede

Opdatering den 29-10-12
Den første svamp der viste sig er vokset lidt siden sidst, og siden da er der kommet en nu endnu større svamp frem. Jeg kan også se at der til venstre for den svamp der ligger ned er en lille ny på vej :)
Billede

Opdatering den 1-11-12
Så er der gået en måned og nu tager det også endelig fart, der er dukket 10 små søde op hvoraf en af dem har fået en hvad jeg vil kalde okay størrelse :D
Billede

Opdatering den 2-11-12
Så blev den første endelig høstet, har dog valgt kun at høste den ene store og så lade de andre små stå lidt længere da jeg så håber på at de bliver bare lidt større.
Billede
Den har en pæn længde på godt og vel 18 centimeter og en våd vægt på omkring 47,5g.

Opdatering den 4-11-12
Efter plukningen af den første svamp er der begyndt at danne sig en form for hvide hår på de resterende svampe. Jeg har på nuverende tidspunkt ingen ide om hvad dette kunne skyldes eller om det har en større virkning på svampene.
Billede
Der er samtidigt også poppet en lille mutan frem. Jeg ved ikke hvad der har gjort at den er blevet så deform, men jeg har en hypotese om at det muligvis kunne være fordi at den har ligget op af posen imens den har været ved at gro.
Det ligner at halvdelen af hatten vokser med indersiden ud af (så man kan se gællerne.)
Billede

Opdatering den 6-11-12
Så blev hele kittet høstet, og det endte med en vådvægt på omkring de 60gram. Kittet er blevet sat i vand og bliver tømt igen om en 12 timers tid.
Billede

Opdatering den 12-11-12
Kittet er i fuld gang med at blomste igen, der er allerede kommet en stor krabat frem. Har kunnet tælle op til omkring 30 svampe :D
Billede

Opdatering den 13-11-12
Markant ændring bare i forhold til igår, de vokser satme hurtigt når de endelig kommer igang :D
Billede

Senest rettet af LuciferLied 13 nov 2012 17:17, rettet i alt 11 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ser satme godt ud :D Er glad for at andre kan bruge mine erfaringer! Følger tæt med fra sidelinjen ;)

Lagde mærke til du nævner, at det ikke var de mest sterile omgivelser du håndterede kittet i. Du bør derfor holde øje med at der ikke danner sig grønlig mug nogen steder i mycileriet. Fjern eventuelt pappet en gang om ugen og tjek siderne af kittet. Hvad fandt du egentlig frem til mht. til varme- og lyskilder? :)

Cannabis entusiast

Medlem

Okay, tak for tippet. Det tror jeg helt klart at jeg lige vil gøre så :)
Mht. varmen fandt jeg ud af at der ca. er en 21-23 grader på mit værelse, så jeg går ud fra at det må være nok. Og med lys bruger jeg lige nu bare en gammel cykellygte jeg lige fandt, men den lyser godt nok noget svagt nu så skal s'gu nok ud og have en ny imorgen :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
21-23 grader er fint, men i stedet for at købe en ny cykellygte ville jeg købe en LED pære på 3W hvis jeg var dig. De fås med E27 fatning, så det er supernemt at montere og så behøver du ikke tænke på at skifte batterier.

Medlem

Hvad er prisen på sådan en LED pære? og kan de købes i enhver el-foretning? Og har desvære i forvejen noget pladsmangel inde i kabinetet, så ved ikke hvis fatningen er på størrelse med fatningen til en normal pære? Men hvis jeg nu ender med at finde ud af at der er plads, ville det så være muligt at koble den op til et batteri istedet og så måske sætte en afbyder knap imellem?

Kom også lige til og tænke på om det egentlig er nødvendigt at vifte noget frisk luft ned til dem i ny og næ? Der står dog ikke noget om det på sælgers hjemmeside. :?

Medlem
Brugeravatar

Jeg gav 110kr for min og købte den i et supermarket, men den skal i stik kontakten. Men hvis det skal køre på batterier er en lygte nok helt fin, det kan bare godt blive lidt dyrt i batterier, så hvis du har mulighed for en stikkontakt ville jeg benytte den.
Det er en god ide at lufte ud i kabinettet engang imellem, men da der er filter i posen skal du ikke fjerne den for at lufte ud, det vil også øge risikoen for mug og andet utøj.

Medlem

Jamen, er det en der allerede er lavet til at kunne sættes i en stikkontakt? Og ja, det kom jeg også til at tænke på tidligere da jeg stod med hvorpå den sagde at de holdte i 46 timer. det er pludselig ikke så meget hvis det skal være ca. 12/12 lys/mørke :?
Men har så hældigvis adgang til en fri stikkontakt hvis jeg så ender med noget alla det du har.
Jeg åbner dagligt kabinettet flere gange for at se til dem, vil det være rigeligt så? Når du siger fjerne den, mener du så filteret eller mener du fjerne growkittet fra kabinettet?

Medlem
Brugeravatar

Den pære jeg har er lavet til at kunne sættes i stikkontakten, de kan købes de fleste steder som sælger pærer fx et supermarket.
Det jeg mente var bare at der skal luftes ud engang imellem i kabinettet, men det sker automatisk når du åbner kabinettet for at kigge, så det er helt fint.

Medlem

Så jeg skal anskaffe 1 fatning, 1 pærer og en adapter der passer til? Tænkte også på om sådan en pære ikke laver forfærdelig meget varme?

Medlem
Brugeravatar

Du kan bare bruge en fatning, de er lavet til 220V, så du behøver ikke nogen omformer. LED pærer er de pærer der udvikler aller mindst varme.

Medlem

Problemet er bare at med en ledning ud fra kabinettet vil jeg ikke rigtig kunne flytte rundt på det :/ Ved så ikke om det ville være muligt og dele ledningen på midten, og så måske sætte en eller anden form for stik ind?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
det er da bare at finde et han-og et hunstik og sætte på ledningen så du kan tage strømmen fra og flytte kabinettet :)

Medlem

Fantastisk, så skal jeg bare ud og have købt tingene nu og så få det smækket sammen :D

Medlem

Der har dannet sig sådan nogle små vanddråber på myceliet, det har stadigvæk ikke ændret sig efter sidst indlagte billede. Jeg vil bare lige hører om det er normalt at der går så lang tid før at jeg ser nogle svampe, og det med vandet er normalt?

Medlem

Så skete der sg'u endelig noget, nu har den første af de små vist sig. Jeg syntes godt nok også der gik lang tid, man gik jo og blev helt urolig :P
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Tillykke med den lille ny :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så skete der sg'u endelig noget, nu har den første af de små vist sig. Jeg syntes godt nok også der gik lang tid, man gik jo og blev helt urolig :P
[ Billede ]

Jeg kender godt det med at man er overbevist om at man har lavet en fatal fejl og det er ved at gå i ged, en uge før de så endelig blomstre :lol:
Men tillykke med den den, må der komme mange flere! De kan vokse hurtigt når de først er kommet frem, hvis det passer dem :)

Medlem

Rubberlizard: Mange tak :D

Bindegal: Mange tak, og jeg håber da så sandelig snart der viser sig nogle flere. Jeg synes dog at jeg nu kan skimte mange meget små prikker som jeg håber på er mycellet der er ved at brede sig til hele kagen :D

Medlem

Den første svamp der viste sig er vokset lidt siden sidst, og siden da er der kommet en nu endnu større svamp frem. Jeg kan også se at der til venstre for den svamp der ligger ned er en lille ny på vej :)
Billede

Medlem

Så tog det fandeme fart, nu er der dukket 10 små søde op af jorden, hvoraf en af dem har fået en pæn størrelse efterhånden :D
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]