Hej Psychedelia!

Så fik man endelig sit growkit hjem. Jeg fik adgang til det i fredags og hældte vandet i lørdag morgen. Jeg lod det stå i 13 timer, det anbefalede er godt nok kun 12 timer for min type growkit. Det var dog ikke de mest sterile omgivelser jeg gjorde det i, men forhåbentlig at det ikke har nogen effekt.
Jeg vil løbende smide billeder ind

Her er et billede af mit setup

Jeg takker Jaaz for hans guide som hovedsageligt gav mig en ideen til hvordan jeg skulle opbevare mit growkit. Jeg valgte dog at undlade flasken med varmelegemet da der allerede er ca. 21-23 grader på mit værelse.
Hans setup findes på
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=37655Et billede af growkittet den 01/10-12. Ca. halvandet døgn efter at jeg hældte vandet fra.

Det ser ud til at der fint er begyndt at danne sig mycelium på overfladen af kagen. Og luftfugtigheden ser også ud til at være helt i orden.
Den 2/10-12

Opdatering den 3/10-12 - 07:53
Mycellet ser ikke ud til rigtig at være vokset siden igår morges.
Opdatering den 3/10-12 - 21:23
Mycellet har stadig ikke rykket på sig.
Havde ikke tidligere tænkt på at computer kabinettet står med siden direkte ind mod siden på den stationere computer jeg bruger til hverdag. Dette gør at der i kabinettet som growkittet står i bliver 26-28 grader i ca. 8 timer om dagen. Dette skader forhåbentlig ikke growkittet?
Og har desvære ikke haft mulighed for at give dem optimale lysforhold da jeg i øjeblikket ikke har noget lys og komme derind. Mener dog at jeg har læst et sted at der dog ikke sker det store ved at de intet lys får, og at det først har en effekt når svampene er begyndt at vise sig?
Opdatering den 6/10-12 - 13:19
Mycellet ser stadig ikke ud til at være vokset siden den 3/10.
Opdatering den 22-10-12
Så viste den første svamp sig sg'u endelig. Godt og vel 3 uger efter at growkittet blev startet op. Der ser ud til at være små hvide prikker på meget af kagen nu som jeg håber er mycellet der er ved at brede sig til resten af kagen.

Opdatering den 29-10-12
Den første svamp der viste sig er vokset lidt siden sidst, og siden da er der kommet en nu endnu større svamp frem. Jeg kan også se at der til venstre for den svamp der ligger ned er en lille ny på vej

Opdatering den 1-11-12
Så er der gået en måned og nu tager det også endelig fart, der er dukket 10 små søde op hvoraf en af dem har fået en hvad jeg vil kalde okay størrelse

Opdatering den 2-11-12
Så blev den første endelig høstet, har dog valgt kun at høste den ene store og så lade de andre små stå lidt længere da jeg så håber på at de bliver bare lidt større.

Den har en pæn længde på godt og vel 18 centimeter og en våd vægt på omkring 47,5g.
Opdatering den 4-11-12
Efter plukningen af den første svamp er der begyndt at danne sig en form for hvide hår på de resterende svampe. Jeg har på nuverende tidspunkt ingen ide om hvad dette kunne skyldes eller om det har en større virkning på svampene.

Der er samtidigt også poppet en lille mutan frem. Jeg ved ikke hvad der har gjort at den er blevet så deform, men jeg har en hypotese om at det muligvis kunne være fordi at den har ligget op af posen imens den har været ved at gro.
Det ligner at halvdelen af hatten vokser med indersiden ud af (så man kan se gællerne.)

Opdatering den 6-11-12
Så blev hele kittet høstet, og det endte med en vådvægt på omkring de 60gram. Kittet er blevet sat i vand og bliver tømt igen om en 12 timers tid.

Opdatering den 12-11-12
Kittet er i fuld gang med at blomste igen, der er allerede kommet en stor krabat frem. Har kunnet tælle op til omkring 30 svampe

Opdatering den 13-11-12
Markant ændring bare i forhold til igår, de vokser satme hurtigt når de endelig kommer igang