Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 21:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg skal snart trippe igen! Glæder mig som et lille barn, her i perioden op til går jeg og spekulerer på hvor meget jeg egentlig har lyst til at spise den her gang. Jeg får 2,5 g cubensis ad gangen. Sidst jeg fik dem, spiste jeg først lige under et gram. Jeg var sammen med en ven, og det var virkelig fedt! Jeg havde få visuals og en virkelig ren eufori, vil næsten sammenligne det lidt med mdma.

En uges tid efter tog jeg resten, dvs omkring halvandet gram. Det var et rimelig intenst tanketrip. Jeg sad i samme stilling hele trippet igennem og havde en masse ting omkring mig selv og omverden som gik op for mig. Jeg nød det ikke rigtig og syntes ikke det var et sjovt trip, men det var stadig smukt og det har lært mig rigtig meget. Det er klar en oplevelse jeg ikke vil ha været foruden og i perioden efter havde jeg vild optur på over livet

Denne gang kunne jeg godt tænke mig et mere intenst visuelt trip og jeg har ladet mig fortælle at vejen til dette er øget dosis. Som jeg har forstået, rammer man ved tilstrækkelig høj dosis et punkt, hvor intense - og evt ubehagelige - tankespind slet ikke er aktuelt, da man er "for langt væk" og man kun kan give slip.Er det korrekt? Og er de her trips stadig givende i den forstand at du i perioden bagefter står med en fornyet livsglæde og selvtillid, som både jeg og mine venner oplever efter ca et gram? Eller opnår man lige præcis det fordi man bliver afklaret med en masse ting under et lav dosis trip.

Håber i forstår hvor jeg vil hen, ved godt indlægget er rodet, jeg har nemlig skrevet det på min telefon og fuck, det er besværligt

Medlem

Det jeg egentlig vil vide, hvis det ikke er klart nok, er hvordan er høj dosis trip er i forhold til hvis man tager de lavere doser :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
der er jo ingen der kan sige hvordan du reagerer på et højdosis trip, nogen kan lide det, andre kan ikke... Synes du skal holde dig til at tage 1,5 - 2,0 og så blive fortrolig med den dose, før du forøger. Selvom det godt kan føles som om at der står en krukke med guld for enden af regnbuen, så bliver krukken hverken større eller flottere af at du skynder dig hen til den, hvis du forstår... Vil ikke sige at tankespindet rigtig forsvinder ved de høje doser, det bliver bare til noget andet, et virvar af følelser, associationer gjort på et splitsekund og er man ikke fortrolig med dosen, kan det visuelle også ligefrem gå hen og blive for meget... Men igen, det er kun min oplevelse af det, tag det i dit eget tempo, det får du mest ud af i sidste ende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BryGs.

Jeg har taget rigtig mange SN trips og kun 2 Cubensis.
Jeg synes cubensis ligsom kun skimmer overfladen af hjernen/sjælen (svært at formulere korrekt), men er da sikker på at det er nogetlunde den samme historie.

Hvis du orker det kan du læse noget af Stanislav Grof, han beskriver meget godt forskellen på lav og højdosis trips.

Der er ingen garanti for ikke at få nedtur på hverken højdosis eller lavdosis, men Stanislav Grof mener derimod at hvis du får nedtur på lavdosis, så har man tendens, og kraft til at ha så meget dagligdags bevidsthed(normal), at man forsøger at undertrykke den dårlige tilstand, hvad man jo ikke skal gøre, men derimod skal man Face det, og komme igennem traumet.
Hvis man er istand til at holde modtrykket resten af tiden svampene virker, har man det rigtig skidt når man lander og sikkert osse længe efter.
På højdosis er ens modstand sat mere ud af spillet fordi underbevidstheden er helt åben, og normal bevidstheden er meget svag, så der er tendens til at traumet åbner for fuld skrald, og nedturen er åbenlys, men blir som regel bearbejdet inden trippet er ovre, der kommer afklaring og man lander taknemmelig over man overlevede....

En anden ting han skriver er, og det er osse min erfaring, at hvis man er landet med nedtur og har det dårligt i tiden efter, skal man faktisk hurtigst muligt( 1 uge efter) tage et nyt trip( OG DET HAR MAN OVERHOVEDET IKKE LYST TIL) for at få traumet færdig bearbejdet.
Man kan rende til psykolog/skadestue eller egen læge kan give dæmpene medicin, det hjælper ikke, tværtimod, du har sat en proces igang der skal gøres færdig, og det der tændte bålet skal slukke det igen.

En gang for mange år siden spiste jeg noget kunstig Meskalin(tror nok det hed DOPE) til roskilde Festivalen( sygt set og setting)
Det virkede i 20 timer og de sidste 4-6 timer var total nedtur. Slog det ned med store mængder alkohol og havde det forfærdeligt
bagefter. Besluttede mig til aldrig at røre det djævlestof(trip) mere, og havde det ikke så smart 1 års tid efter.
Så tog jeg mig sammen og spiste 2 LSD trip en aften og blev renset ud. Bagefter var det en befrielse og jeg følte jeg havde spildt et år af mit liv..

Eftersom at den psykedeliske oplevelse er en "uspecifik katalysator af dit underbevidste sind", kan man ikke bestille en bestemt slags tilstand, men derimod er alle trips forskellige fra det foregående.
Derfor er SET og SETTING det allevigtigste når man tripper, så er der da ikke noget der udefra(forældre/venner/kærester)der kan sætte nedturen igang.

Håber du kan bruge det til noget..

Psykofreak...........

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Som jeg har forstået, rammer man ved tilstrækkelig høj dosis et punkt, hvor intense - og evt ubehagelige - tankespind slet ikke er aktuelt, da man er "for langt væk" og man kun kan give slip.Er det korrekt?

Nej.

Du skal ikke tro at du kan tage en heroisk dose og det hele bliver luetoglagkage af den grund - så absolut ikke!

Hvis du syntes at din 1,5g oplevelse var intens, så bør du ikke gå højere end 2g næste gang. Faktisk bør du helst tage 1,5g et par gange for at blive fortrolig med effekten, som snoezel også skriver. Grunden til det, er at mængden af det aktive stof kan variere ret meget fra svamp til svamp alt efter dyrknings metode, tørrings metode, hvor gamle de er, hvordan de er blevet opbevaret, og selvfølgelig hvordan de indtages. Men også fordi at det er en levende organisme, så du kan have dyrket to svampe på præcis samme måde, men have to vidt forskellige oplevelser når du indtager dem hver for sig.
Jeg ser lidt psykedeliske stoffer som udspring, man starter som regel fra kanten af bassinet, ikke fra en 50 meter høj klippe :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Ok, tak for jeres svar.

jeg kan citere en bruger fra shroomery

"I actually think low-medium doses have more of a chance to cause "bad trips" since you're still tethered to daily reality and have the opportunity to get worried about it."

Jeg har læst lidt rundt derinde af og til, og det^ er egentlig en holdning som de fleste derinde deler, derfor jeg spurgte!

Når det er sagt så er jeg heller ikke som sådan bange for et "bad trip". Mit sidste trip, som jeg omtaler ovenover, er hvad jeg tror de fleste ville beskrive som et bad trip. For jeg blev ramt af ikke så rare tanker og følelser som blev ved med at køre rundt i mit hovede hele trippet igennem og som jeg ikke kunne skubbe væk. Jeg vil dog ikke rigtig kalde det en dårlig oplevelse, da jeg jo blev konfronteret og afklaret med en masse og samtidig fik en nærmest overnaturlig evne til at finde svar og løsninger på alt, i dag har jeg mere ro indeni end jeg havde før trippet

Jeg blev måske bare nervøs for at jeg ikke rigtig har "brudt igennem" og derfor sidder fast i tanketrippet, men jeg vil prøve med 1,5 g igen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er noget bullshit at de "negative tankespind" oplevelser forsvinder ved højere doser. Tværtimod. Medmindre du tager så høje doser at du knap er ved bevidsthed længere.

Desto højere doser, desto mere intenst bliver du påvirket, hvilket i en eller anden forstand vil sige, at desto mere skal du være "mentalt klar" på det.

- Høje doser kan være noget af det mest euforiske og vidunderlige, men det kan også være noget af det værste i hele verden.

Makes sense? :)

Læs i øvrigt rigtig meget op på set&setting hvis du ikke allerede har gjort det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BryGs

Dit nummer 2 trip var ikke en nedtur. Det var bare som jeg skrev et andet trip end det første.
Den dag du får en nedtur kunne du ikke finde på at skrive at du stadig nød det.
En nedtur er noget af det mest overvældene du kommer ud for i dit liv, og man føler/mener man er blevet sindsyg, og er på randen af døden, og selv døden vil sgu nok ikke løse problemet, da det sikkert nok kører videre efter døden, så stærk er følelsen faktisk.
Ang din forestilling om at man kan blive så påvirket af svampe at man kommer så "langt væk" at man ikke fatter noget, der er da noget du har misforstået. Et trip har jo den karakter at man aldrig før har været så påvirket i sit liv, men samtiddig har man aldrig været mere klar i hovedet på en måde. Du kan jo ikke som på alkohol få black out, alt står lysene klart i din bevidsthed bagefter.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
man kan altså godt få blackout af for høj svampe dose, jeg taler af erfaring her... Udtrykket "at være langt væk" er svært lige helt at definere, men det vil jeg nu også mene, er det der sker på et trip... Langt væk fra egoets illusion om man vil...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg kan nu godt nikke genkendende til den teori om at du ved lave doser, sagtens kan få et mindre godt trip, fordi du tænker for meget på at du nu skal huske at betale regninger og du har glemt at ringe tilbage til kæresten og i den dur. Det kan hvertfald sagtens kan ødelægge det. Mens du ved højere doser tripper meget mere igennem, og du ikke føler det er nødvendigt at belemre dig selv med den slags bagateller fra den virkelig verden. Når hjernen står imellem de to verdener, som den på en måde gør ved lave doser, kan den godt blive lidt forvirret over det. Men derved blev der ikke sagt, at det ikke er muligt at få et dårligt trip ved høje doser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus herinde fra gav mig en ret god beskrivelse/forståelse af det på et tidspunkt ala: Desto højere doser, desto "mindre" skal der til, før at du vipper udover. Forstået på den måde at hvis du tripper på en meget høj dose, så skal der måske ikke mere til, end at du misfortolker et af dine venners ansigtsudtryk, som værende negativt, før at du starter en dårlig spiral, og sådan en spiral er ikke sjov at starte på en høj dosis lsd/svampe.

Point being, desto højere du vil op, desto mere erfaren skal du være.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg mener risikoen for at hænge fast i forskellige forsvarsmekanismer er højere, jo mere man er i kontrol, det vil sige jo lavere dosis er. Ved høj dosis får man et trip uden forsvarsmekanismer, der glider (men ikke nødvendigvis "bare er godt"). Ved lavere doseringer risikerer man, at blive fastlåst i en pinagtig tilstand af psykisk og fysisk spænding, som kan være særdeles ubehageligt. Jeg taler af egen erfaring og med baggrund i Grof.

Problemet med forstyrrende mennesker og risiko for fejltolkninger elimineres ved at tage bind for øjnene og holde sig i trygge omgivelser. På den måde udelukker man nye indtryk og får i stedet bearbejdet de mange uafsluttede man ofte har i forvejen. Hele verden og mere til er inde i hovedet i forvejen.

Det bedste er, at have et menneske ved sin side som man stoler på.

Et dårligt trip giver en unik mulighed for, at se hvad der rører sig og hvor "skoen trykker".

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Det er præcis hvad jeg snakker om Snufkin og Agathos, i var bare bedre til at sætte ord på :) der er tilsyneladende delte meninger...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er præcis hvad jeg snakker om Snufkin og Agathos, i var bare bedre til at sætte ord på :) der er tilsyneladende delte meninger...

Ok :)

Jeg har blandt andet haft en ven, der blev fanget i anspændt tilstand på en lav dosis svampe (tørret cubensis lavet til pulver), fordi han var nervøs for at tage for meget. Han fik et par ekstra gram, kom ud af tilstanden og fik det fantastisk. Men der er jo ikke nogen garantier og han kunne også have fået det værre. Jeg har bare oplevet det flere gange, både med mig selv og andre og har faktisk ikke set en forværring efter redosering. Er der andre der har det?

Sørg for at have en god ven, som er til at regne med ved din side, det er vigtigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok :)

Jeg har blandt andet haft en ven, der blev fanget i anspændt tilstand på en lav dosis svampe (tørret cubensis lavet til pulver), fordi han var nervøs for at tage for meget. Han fik et par ekstra gram, kom ud af tilstanden og fik det fantastisk. Men der er jo ikke nogen garantier og han kunne også have fået det værre. Jeg har bare oplevet det flere gange, både med mig selv og andre og har faktisk ikke set en forværring efter redosering. Er der andre der har det?

Sørg for at have en god ven, som er til at regne med ved din side, det er vigtigt.

På den anden side har jeg også læst om folk der fik for høje doser LSD, rendte nøgen rundt, skar i sig selv, og troede de havde et møde med gud..

Doesn't always go that way..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det jeg mente var, om nogle har oplevet en forværring EFTER en redosering. Det har jeg ikke oplevet, har du?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det jeg mente var, om nogle har oplevet en forværring EFTER en redosering. Det har jeg ikke oplevet, har du?

Nej, og det var måske også lidt et misquote. Skim læser lidt i dag.

Det jeg hentydede til, var opfattelsen af at høje doser altid medfører en reduktion i ens forsvarsmekanismer (når man rammer et vist punkt ihvertfald), som så nærmest medfører at trippet ender godt.

Jeg kan godt forstå tanken, men jeg vil bare ikke mene at det altid er sådan.
Jeg tror bestemt det er sådan i nogen tilfælde, men menneskets psyke, og psykedeliske stoffer, er bare alt for uforudsigelige, til at man kan bruge en guideline der hedder "tager jeg monster høje doser, så forsvinder mine forsvarsmekanismer, og så kan jeg ikke bad trippe". Jeg forudser nogen slemme oplevelser, især for nybegyndere, med den tilgang til den psykedeliske verden.

For et uddybende eksempel, henviser jeg til: viewtopic.php?f=18&t=38767

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Man kan slet ikke sige, at det altid ender godt ved høje doser, det er vi helt enige om. En af problemerne ved at bruge fx. LSD til terapi er netop den uforudsigelige virkning. Jeg tror også meget det handler om indstilling. Hvis man ikke kan se, at der kan komme noget godt ud af ubehagelige oplevelser, så vil jeg anbefale, at man holder sig langt væk fra de her stoffer.

Men kan man så omvendt spørge: Hvis man tager en lav dosis, får man så med garanti ikke ubehagelige oplevelser eller ligefrem rigtig slemme oplevelser? Nej, man kan få rigtig ubehagelige oplevelser på selv små doser, så uanset hvad, så er der ingen garanti.

Kernen er, at hvis man sidder fast i en ubehagelig tilstand, så er det vigtigt at man kommer igennem det. Man kan fx. forhøje dosis og på den måde blive bragt videre. Der er også andre metoder man kan bruge, fx. tage et bad eller andet.

Det er nok også et spørgsmål om temperament, set og setting og om man i øvrigt føler sig tryg, er sammen med gode mennesker, er et rart og trygt sted osv.

Jeg vil anbefale, at man indstiller sig på at man er ekstremt sårbar i den situation og planlægger derefter (uanset om dosis er høj eller lav).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kan slet ikke sige, at det altid ender godt ved høje doser, det er vi helt enige om. En af problemerne ved at bruge fx. LSD til terapi er netop den uforudsigelige virkning. Jeg tror også meget det handler om indstilling. Hvis man ikke kan se, at der kan komme noget godt ud af ubehagelige oplevelser, så vil jeg anbefale, at man holder sig langt væk fra de her stoffer.

Men kan man så omvendt spørge: Hvis man tager en lav dosis, får man så med garanti ikke ubehagelige oplevelser eller ligefrem rigtig slemme oplevelser? Nej, man kan få rigtig ubehagelige oplevelser på selv små doser, så uanset hvad, så er der ingen garanti.

Kernen er, at hvis man sidder fast i en ubehagelig tilstand, så er det vigtigt at man kommer igennem det. Man kan fx. forhøje dosis og på den måde blive bragt videre. Der er også andre metoder man kan bruge, fx. tage et bad eller andet.

Det er nok også et spørgsmål om temperament, set og setting og om man i øvrigt føler sig tryg, er sammen med gode mennesker, er et rart og trygt sted osv.

Jeg vil anbefale, at man indstiller sig på at man er ekstremt sårbar i den situation og planlægger derefter (uanset om dosis er høj eller lav).

Jeg tror vi taler lidt forbi hinanden. Jeg er nemlig i grove træk enig med dig, hvis vi taler om negative følelser/bad trip, med udgangspunkt i konflikter/kriser eller lignende, der ligger i underbevidstheden, som skal "bearbejdes". Enten igennem psykologi, psykedeliske stoffer, meditation, eller lignende.

Jeg er dog også af den overbevisning (som pointeret tidligere i tråden), at bad trips/negative følelser også kan opstå, af rene tilfældigheder. Uden at det nødvendigvis behøver bunde i uløste konflikter som ligger gemt i psyken, og at disse bad trips har højere tilbøjelighed til at forekomme, eller ihvertfald forekommer langt mere intenst, ved høje doser.

Derfor mener jeg at høje doser, som udgangspunkt, bør komme med baggrund i erfaring (uanset om man tager uløste konflikter med i betragtning eller ej).

Lidt ligesom man heller ikke fortæller en nybegynder, at han skal gå ud og ryge lidt DMT.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ok, tak for jeres svar.

jeg kan citere en bruger fra shroomery

"I actually think low-medium doses have more of a chance to cause "bad trips" since you're still tethered to daily reality and have the opportunity to get worried about it."

Det er sjovt du nævner det, for det er faktisk præcis sådan jeg har det. Jeg bryder mig slet ikke om de lave doser, synes de er angst provokerende, for jeg føler hverken at jeg tripper, eller er normal, det bliver en underlig mellem ting hvor jeg ikke kan finde ud af om jeg skal hengive mig til "trippet" eller ignorer det.
Men sådan har det ikke altid været, før i tiden havde jeg det omvendt. Det er sikkert forskelligt fra person til person, og det har sikkert også noget med erfaring at gøre. Men selvom jeg har det sådan, så råder jeg stadig folk til at starte let ud og gå langsomt op i dosen. Som nogle af de andre siger, så skal der ikke så voldsomme forstyrrelser til på et højdosis trip til at få dig på glatis, i forhold til de lave. Man kan faktisk risikere at få et "blackout" hvis man dosere alt for højt. Jeg har selv oplevet det, og set andre få det - meget ubehageligt at være vidne til. Jeg kan kun spekulere over hvorfor det sker, umiddelbart tror jeg det er fordi man prøver at holde fast i egoet til det punkt hvor alt ting simpelthen bliver for meget, og der ingen anden udvej er end at "lukke ned", vi kunne kalde det for en slags forsvars mekaniske egoet bruger for at beskytte sig selv.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]