Hej StonedH.
Umiddelbart kender jeg typen, blev selv smidt ud af mine forældre da jeg blev 16 og de er også stærkt modstandere for alle former for euforiserende stoffer. Hvis jeg var dig, ville jeg gå headstrong med din mor og spørger hende hvorfor hun sætter sådanne regler op for dig, for at bruge et uskadeligt rusmiddel, da jeg efterhånden går ud fra at de fleste unge i Danmark på 16 må drikke for deres forældre, og alkohol er mere skadeligt end mj. Vis hende nogle dokumentar film og sig at du fremover aldrig vil ryge hjemme.
^ Nej, vel?
Helt personligt er jeg ligeglad hvem der ved jeg ryger, jeg er stolt af den jeg er og jeg er stolt af den karakteristik jeg viser i forhold til mit forbrug af rusmidler, du lyder som en fornuftig person og ung mand med styr på sit forbrug, så jeg kan ikke se nogen grund til at du skulle skamme dig over dit forbrug.
Her i Danmark er det ulovligt - Helt personligt kunne jeg ikke være mere ligeglad, så længe du ikke sælger ud af dit stash, men bruger det selv og sådan har jeg det med alle jeg kender der ryger, om du spiser det, ryger det, alene, med andre, det burde være fuldstændig ligemeget, så længe du har en karakteristik til at bakke dit lort op.
Fk.s kan jeg også huske da jeg var 16 og sad lørdag aften sammen med svigerfar og havde røget hash for første gang og havde sagt det til min kæreste som var gået fuldstændig amokkas, jeg kan så tydeligt huske at jeg var ved at gå i panik, for det er virkelig bare ikke en heldig situation. Idag? Jeg snakker åbent med min svigermor om mit forbrug, min far, min søskende, min mor, mine venner, hell, så sent som i forrige uge stod jeg ude foran min skole og fik en joint sammen med min lærer (Solo, hun var ikke med på den, men i en tydelig kontektst hvor der ikke var nogen tvivl om hvad jeg røg). I tilfælde af hash, pot, skunk, whatnot, vil jeg til alletider mene at det handler mere om karakteristik end det gør om selve rusmidlet.
Because...At the end of the day. Den eneste grund til at jeg ikke sidder på et værtshus lige nu og puffer en troldmand er på grund af den måde cannabis forbrugere og cannabis er blevet en helt special form for stereotype på. Og så starter drikketid først om et kvarter, men det er jo hvad det er.
Alternatively, sving den her video ind på din mors facebook væg, det var hvad jeg gjorde!
-
http://www.youtube.com/watch?v=C0zw9kS9O4c "Kampen om Hampen" . Det er en virkelig god og lærerig dokumentar om cannabis.