Nu vil jeg ikke nedgøre dit træningsprogram, men i mine øjne kan det optimeres en hel del.
Jeg har postet mit træningsprogram nedenfor, så kan det være det kan inspirere dig lidt.
Jeg vil lige kort kommentere hvorfor det ser ud som det gør og så spørg endelig hvis der er noget
Dag 1
Øvelser Sæt Reps Pause
Squat 4 6 2
Deadlift 4 6 2
Calf raises 3 10 1
Yates rows 4 8 1,5
Pullups 3 max 1,5
Barbell curl 3 10 1
Hammer curl 3 10 1
Dag 2
Øvelser Sæt Reps Pause
Benchpress 5 6 2
Incline dumbell press 4 10 1,5
Military press 4 6 1,5
Side dumbell laterals 3 10 1
Lying triceps extension 3 10 1
Dips 3 max 1
Programmet kører jeg således.
Mandag dag 1
Tirsdag dag 2
Onsdag pause
Torsdag dag 1
Fredag dag 2
Lørdag pause
Søndag pause
Jeg har valgt at træne ryg, ben og biceps på samme dag, fordi de rygøvelser samtidig går i biceps. Hvis jeg så trænede biceps på dag 2 ville jeg belaste biceps to dage i streg og på den måde får de ikke lov at restituere ordenligt.
Det samme gælder ved dag 2 hvor jeg ved brysttræning belaster skulderen.
Jeg har desværre ikke lige tid til at udbyde hvorfor jeg har valgt de forskellige gentagelser, pauser og sæt. Men hvis du gerne vil vide det kan jeg godt vende tilbage med et ordenligt svar.
Mht hvordan jeg træner nakke, så er det slet ikke nødvendigt da jeg træner de tunge helkropsøvelser.
Mit træningspgrogram er selvfølgelig ikke opskriften på det perfekte træningsprogram, da det er vidt forskelligt hvordan et træningsprogram virker på folk. Men det fungere rigtig godt for mig

Her et par gode grundregler.
Træn tung ved brug af helkropsøvelser
Træn intensivt(brug gerne et stopur)
Spis noget ordenligt mad
Få 8-9 timers søvn
Hvis du følger disse råd, så spare du MANGE MANGE timer i dit træningscenter og her taler jeg af erfaring.
Træning kan gøres simpel men der er rigtig mange aspekter i det. Du kan bare stille nogle spørgsmål så skal jeg se om jeg kan svare på dem. Det er lidt nemmere at svare på spørgsmål end selv at begynde at skrive, da jeg ikke rigtig ved hvor jeg skal starte