Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Hej Psy

Jeg skriver fordi at mine 2 venner og jeg for første gang får en mulighed for at prøve svampene. Vi opholder os sammen med 2 af vores andre tæt knyttede venner som begge 2 kun ryger den grønne, så jeg vil mene at vi gør det rigtige med tripsittere.
Men da det er alles første gang, havde vi bare regnet med at "prøve" tingene stille og roligt, altså som i at vi ikke kommer til at "trippe" som man rent faktisk mener med ordet.

Vi vil gerne opleve at blive "overtaget" af et stof, og samtidig få en fuld forståelse for begrebet "at give slip".
Men uden at trippe ballz;)

Aftenen vil foregå ved et kæmpe bord med alt hvad der hedder it-grej og "stoner's food" og så ellers bare 5 glade gutter. Så vi sidder alle 5 foran en skærm hver, er det okay at "trippe" foran en skærm? Jeg frygter lidt at der vil komme en nøjer på ét eller andet tidspunkt.

Men kan vi 3 venner sidde i et fællesskab på 5, foran en skærm, ude i et køkken, i et kæmpe hus for os selv.
Kan vi vågne søndag morgen med en positiv tur på svampe?

Skriv hvad i synes! Alt er tilladt :)

Medlem
Brugeravatar

Hov forresten. Jeg har læst en masse triprapporter og der bliver altid sagt at folk de har fastet inden trippet.

Jeg ville lige høre om det er nødvendigt for os? Vi regner ikke med at ha' mere end 3-4g tilgængelig

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nej, synes det er spild af svampe at sidde foran hver sin skærm... Man kan godt smække et eller andet på én skærm som man kan se sammen, hvis nnu trippet ikke er så stærkt, men ellers synes jeg at svampe går fint sammen med musik og samtale, det kan nemt blive intenst nok for de fleste. Du modsiger dig selv lidt når du snakker om at "give slip" eller bliver overtaget af et stof, det sker IMO ikke medmindre man tripper balls... Jeg synes i skal faste i 2-4 timer før trippet og så spise 0,8-1,5 alt efter hvilken sort i nu har fået fat i, forberede nogle aktiviteter i kan lave og hav noget musik klar som i allesammen godt kan lide, så kan det ikke gå helt galt...

Medlem
Brugeravatar

Nej, synes det er spild af svampe at sidde foran hver sin skærm... Man kan godt smække et eller andet på én skærm som man kan se sammen, hvis nnu trippet ikke er så stærkt, men ellers synes jeg at svampe går fint sammen med musik og samtale, det kan nemt blive intenst nok for de fleste. Du modsiger dig selv lidt når du snakker om at "give slip" eller bliver overtaget af et stof, det sker IMO ikke medmindre man tripper balls... Jeg synes i skal faste i 2-4 timer før trippet og så spise 0,8-1,5 alt efter hvilken sort i nu har fået fat i, forberede nogle aktiviteter i kan lave og hav noget musik klar som i allesammen godt kan lide, så kan det ikke gå helt galt...

Vores HQ er ved køkkenbordet foran hver sin skærm, der spiller altid musik og vi vil komme til at snakke med hinanden hele tiden.

Ja du har ret i at jeg modsiger mig selv, jeg mener bare at vi skal opleve at blive "grebet" af svampene og derefter give slip på sig selv, måske sker det kun ved større mængder, hvad ved jeg.

Okay, men ved du hvorfor det at faste er en god idé? Altså er det ligesom alkohol på tom mave-princippet?

Altså vi regner kun med at få fat i omkring 3g, så er det bare en "engangsforestilling" hvor vi alle 3 tager vores potion i ét.

Vi kommer helt sikkert til at se en film på et eller andet tidspunkt, jeg er bare lidt i tvivl om hvilke aktiviteter der kan komme op, til en "gamer" aften

Medlem
Brugeravatar

Nej, synes det er spild af svampe at sidde foran hver sin skærm...

Jeg er helt enig. Der kommer til at ske masser af spændende ting bag dine øjenlåg og med tingene omkring dig, og det er synd at fylde dit hoved ud med computerbilleder. Jeg synes ikke svampe er et velegnet stof til en gamer-aften. Hvis I vil spille computerspil, synes jeg I skal holde jer til tjalden. Jeg har én gang prøvet at se film på et svampetrip (Dr. Strangelove :lol:) og jeg opdagede ikke rigtig at jeg trippede før filmen var slut.
Du må gøre op med dig selv om du har lyst til at blive "overtaget" af stoffet og opleve at give slip, eller om du vil have en gamer-aften med en smule krydderi på toppen.
Du skal ikke være bange for at komme til at kede dig, selvom du ikke har et computerspil :) Jeg plejer at være glad for rimelig simple ting som at lytte til musik, have stenede samtaler med medtrippere og tegne krudseduller når jeg tripper :lol:
Hav et godt trip anywhos :)

Moderator
Brugeravatar

Vores HQ er ved køkkenbordet foran hver sin skærm, der spiller altid musik og vi vil komme til at snakke med hinanden hele tiden.

Ja du har ret i at jeg modsiger mig selv, jeg mener bare at vi skal opleve at blive "grebet" af svampene og derefter give slip på sig selv, måske sker det kun ved større mængder, hvad ved jeg.

Okay, men ved du hvorfor det at faste er en god idé? Altså er det ligesom alkohol på tom mave-princippet?

Altså vi regner kun med at få fat i omkring 3g, så er det bare en "engangsforestilling" hvor vi alle 3 tager vores potion i ét.

Vi kommer helt sikkert til at se en film på et eller andet tidspunkt, jeg er bare lidt i tvivl om hvilke aktiviteter der kan komme op, til en "gamer" aften

Hvis i skal opleve at blive grebet, så skal i droppe skærmene og give rusen fuld opmærksomhed. Idéen med faste er at svampene så bliver hurtigere optaget fordi maven ikke har for meget andet at arbejde med, trippet starter hurtigere og følelsen af at blive grebet af svampene er der dermed større chance for at opleve...

Drop svampene hvis i skal holde gamer aften, det passer slet ikke sammen, medmindre det selvfølgelig er noget simpelt, såsom tegn og gæt eller Risk, hvilket egentlig fungerer meget bedre i brætspilsversion...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
det er synd og skam at sidde foran en skærm og trippe svampe.

Junior medlem

Tv\Computer ligger helt sikkert en dæmper på trippet, start med en gå en tur så i få noget ud af det...

Medlem
Brugeravatar

Ideen ved at faste er også, at det kan sætte lidt en dæmper på den evt. kvalme der vil opstå ved optagelsen. Det er især rart, når det er første gang I prøver det, og ingen af jer ved, hvordan jeres mave vil reagere på indtaget. ;)
Jeg er desuden helt enig med de andre. Drop computerne. Find en sofa, nogle store puder og tæpper og brug det i stedet. Hvis I vil have noget at se på, så sæt "baggrundsvideoer" på en storskærm. Visuals, naturdokumentarer etc. er perfekte i denne sammenhæng, i kombination med god musik!

God tur! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Nu i nævner ting at lave så synes jeg helt klart at gå en tur tager prisen, det er bar sjovt!
Især hvis det er mørkt udenfor!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Nu kan det godt være jeg tager fejl, men har du ikke flere gange i forskellige tråde spurgt efter hvad i kan foretage jer og hvad folk mener om at sidde foran en skærm på sit første trip?
I så fald, virker det ikke til rådene har virket, siden du/i stadig spørger til det.

Men uanset hvad, hægter jeg mig på de andre og siger: Spil er et no-go på svampe. Når man har mere erfaring med svampe, kender rusen og kan "tåle" højere doser, så kunne en gamer aften på svampe godt fungere, altså med en noget højere dosis (dog ikke noget jeg vil anbefale).

Det lyder umiddelbart mega kedeligt at gå en tur eller bare hygge i møbler, når man skal have sin jomfru tur i den psykedeliske verden. Men det er det bare ikke. At tage sin dosis og så gå en tur på en times tid er en fed måde at opleve starten af trippet. For i vil ikke bare komme til at gå rundt, men kigge på stort set ALT i kommer forbi, netop pga. man oplever tingene anderledes end i "normal tilstand". Samt at ens tanker ændres, altså man kan komme til at tænke på nogle ellers ubetydelige ting som faktisk pludselig bliver spændende.
Hvis i på forhånd alle 5 har aftalt at skulle game i weekenden, så gem svampene til en anden gang. Så ryg hellere en god stor joint der kan gå rundt i lang tid og ellers hyg jer med spillene :)

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Når jeg tripper svampe, så er DET min aktivitet. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge mit trip på at spille computer. Det virker simpelthen for banalt og intetsigende, når jeg tripper. For slet ikke at tale om at min evne til at operere teknik stort set er lig 0 på svampe. Jeg forsøgte engang at sætte en dvd på, da jeg trippede med nogle venner, men måtte give op, fordi jeg simpelthen ikke forstod hvordan det virkede. Ligeledes med min mobiltefelon på et andet trip. Det gav simpelthen ikke mening.
Så mit råd er: Drop computeren. Sæt en playlist på med noget god, trippet musik, læn jer tilbage og nyd det.

Dedikeret medlem

Når jeg tripper svampe, så er DET min aktivitet. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge mit trip på at spille computer. Det virker simpelthen for banalt og intetsigende, når jeg tripper. For slet ikke at tale om at min evne til at operere teknik stort set er lig 0 på svampe. Jeg forsøgte engang at sætte en dvd på, da jeg trippede med nogle venner, men måtte give op, fordi jeg simpelthen ikke forstod hvordan det virkede. Ligeledes med min mobiltefelon på et andet trip. Det gav simpelthen ikke mening.
Så mit råd er: Drop computeren. Sæt en playlist på med noget god, trippet musik, læn jer tilbage og nyd det.

Få noget grafik tik at køre i takt med musikken det er en sikker vinder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Winamps visualizer "Milkdrop" er god. Den sad mig og en ven engang og kogte fuldstændig ud til, og vi havde bare røget en joint. Har ikke prøvet mens jeg trippede, men kunne kun forestille mig det er vildt når man tripper. :)
Winamp er jo, hvis ikke i allerede vidste det, gratis at hente. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Ja Milkdrop v2 er for nice, især til god progressive psytrance, full on og ellers elektronisk musik med et godt tempo :P
Det er mega lækkert på et svampetrip og kan varmt anbefales, også når man er skæv som PowerStranger nævner :D

Moderator
Brugeravatar

milkdrop er måske meget flot at kigge på... Men på svampe... Der er en hvid væg altså flottere.... Basta... :D

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Svampe/lsd og computerspil eller fjernsyn for den sags skyld, er ikke en hensigtsmæssig kombo imo. Personligt synes jeg at man skal give svampene den opmærksomhed de fortjener, hvis man vil have noget ud af sit trip. Mine første gange på svampe og lsd foregik i et sommerhus ved vandet uden tv eller computer i huset. Der var så mange andre, mere spændene ting at kigge på. Som væggene, mønstrene og årerne i træ-loftet og træ-gulvet, stjernerne, vandet og den nærliggende natur. Fik også meget sjov ud af at tegne i luften, ude i mørket med gløden fra min smøg :D
Computerspil og tv er fuldstændig overflødigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]