Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle.

jeg er fuldstændigt nybegynder på svampe-området, og jeg har sammen med mine to kammarater bestemt os for at vi skal prøve svampe, men vi ved jo ikke hvad, hvem, hvor, hvordan osv.

vi har prøvet hash, vi har røget en masse hash, og tager et par byture med emmapigen, men vi vil prøve noget nyt.

jeg skrev med en veninde om at atlantis svampe skulle være en god nybegynder, og så en 3-4 gram pr. person.

men jeg vil gerne vide mere om svampe. jeg har prøvet at søge lidt på atlantis svampe og hvad der præcist sker når man tager dem, og jeg har ikke rigtigt kunne finde ud af noget. kan i hjælpe?

jeg har visse spørgsmål:
hvad for nogle svampe ville i foretrække ville være nogle gode startsvampe, og hvor mange gram pr. person? vi vil gerne have et godt sjovt trip på et par timer.
hvordan ser svampe ud når de har det bedst? og værst?
hvad gør man med dem? rister dem på en pande? blander dem i mad? laver the af dem? eller æder dem bare? hvad foretrækker du, og hvorfor?
hvis der går noget galt hvad er så det bedste at gøre? og hvad skal man slet ikke gøre?
kender i noget fedt man bare SKAL prøve når man tripper? :D
hvad er effekterne ved svampe, især atlantis svampe? og hvad er der af bivirkninger?

mange tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

der er ikke nogen nævneværdig forskel på svampenes virkning. Så bare læs om svampe og psykedelika generelt.
Hvis det går dårligt, så kan du måske tage en benzo.

Go' fornøjelse :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
De første svampe jeg prøvede var Atlantis, vi var nogle stykker og det var alle vores første gang. Vi spiste alle sammen 10 gram og ingen af os var specielt langt væk i forhold til hvad vi havde forventet. Hvis det er de samme jeg prøvede ville jeg sige 3-4 gram er på grænsen hvor man nok ikke ville mærke nogen egentlig effekt men jeg vil stadig anbefale dem som en god mulighed for at få et indblik i hvad det er. Vi har prøvet dem efterfølgende og der gav 15 gram en god skævert eller hvad du nu vil kalde det :) Håber det kunne bruges :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Cubensis er også en god begynder svamp. Jeg plejer altid at indtage svampe i en te med massere af citron, men det er nok ikke den bedste måde at indtage dem på første gang, fordi virkningen kommer meget hurtigt og voldsomt. Hvis man begynder at føle ubehag under et trip synes jeg det kan hjælpe med at skifte omgivelser eller fx musik, men hvis det går helt galt er en benzo god.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

OP må have tørrede trøfler, her svarer 3 gram til 1 gram cubensis. Så ja, det er ikke meget han får

Junior medlem

wow wow wow... hvad er en benzo? :D

og, satori, hvad betyder OP, og hvad mener du med det du skriver? :)

kan i besvare nogle af de andre spørgsmål?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope

http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine

Angst dæmpende medicin.

Medlem

OP er en anden måde at tiltale trådstarter på, altså dig haabet.
Og det andet Satori skriver er at du må have trøfler (svampe der bliver dyrket under jorden, imodsætning til den normale metode hvor frugten bliver dyrket over jorden og ligner en normal svamp), hvilket jeg også tror da jeg kun har hørt om atlantis som trøfler.

- hvad for nogle svampe ville i foretrække ville være nogle gode startsvampe, og hvor mange gram pr. person? vi vil gerne have et godt sjovt trip på et par timer.
* Mit første trip var på 15g atlantis trøfler, hvilket jeg også syntes var en udmærket startdosis. Nogle andre trøfler jeg vil fraråde er dragons dynamite, selvom de skulle være stærkere syntes jeg at jeg fik betydeligt mere ud af atlantis. Dog syntes jeg også cubensis er en helt fin sort og kan varmt anbefales herfra. Det skal også lige siges at det kommer mere an på dosis end på variant.
- hvordan ser svampe ud når de har det bedst? og værst?
* Trøfflerne ligner mest af alt bare nogle små sorte nødder syntes jeg. Og så har de også samme konsistens som en lidt hård nød, og så har de hvad jeg vil kalde en meget træls citrussmag
* Normale svampe skulle gerne være tørrede når du får dem, og så er de nok noget rynkede i det. De har muligvis blåfarvninger rundt omkring, dette er dog helt normalt da så vidt jeg husker er psilocybinen der viser sig.
- hvad gør man med dem? rister dem på en pande? blander dem i mad? laver the af dem? eller æder dem bare? hvad foretrækker du, og hvorfor?
* Altså personligt så foretrækker jeg bare at gnaske dem i mig, og det vel fordi det bare lige er det der går hurtigst. Men alternativt kan man også lave the af dem. Jeg er faktisk ikke klar over om de også kan bruges i nogle former for madlavning. har godt nok planer om at jeg vil proppe forrige høst i nogle gelatinekapsler når de er tørre.
- hvis der går noget galt hvad er så det bedste at gøre? og hvad skal man slet ikke gøre?
* Har hørt at benzoer skulle virke, har dog aldrig selv prøvet dem.
- kender i noget fedt man bare SKAL prøve når man tripper?
* Kom en tur udenfor, det kan varmt anbefales. Syntes dog det er noget sjovere og være udenfor når der ikke er minusgrader og ligger sne over det hele.
- hvad er effekterne ved svampe, især atlantis svampe? og hvad er der af bivirkninger?
* Effekterne af svampe skulle gerne alle være den samme da de allesammen indeholder de aktive stoffer psilocybin og psilocin, dog i varierende mængder. Så bare læs nogle triprapporter her på forummet, det skulle jer en god idé om hvordan et svampetrip foregår. Den eneste mærkbare bivirkning jeg har oplevet ved at tage svampe er trængen til at tage flere når trippet nærmer sig enden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

og, satori, hvad betyder OP, og hvad mener du med det du skriver? :)

kan i besvare nogle af de andre spørgsmål?

Normalt regner man svampe i cubensis-svampe. Her svarer 1 gram Cubensis til 3 gram trøfler. Hvis de er tørre vel og mærke. En frisk trøffel er der ikke så meget vand i som en "almindelig" Cubensis-svamp, så du skal være opmærksom på om dine trøfler er friske eller tørrede, for at kunne dosere ordentligt

Junior medlem

jegh ar snakket med min venindes dude der sælger atlantis trøfler, hvor mange G per mand er godt til et godt trip? :D

Medlem

Første gang jeg tog svampe (trøfler) spiste jeg 15g friske (eller så var det 7g tørede, er ikke helt sikker) og det var det bedste og vildeste trip jeg har prøvet indtil videre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vrøvler! 1 gram cubensis og 1 gram trøffel svarer til det samme ca. (tørrede)

Jeg beklager virkelig hvis nogen har overdoseret

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... fo15.shtml Jeg regner med et vandindhold på 70% mht. trøflerne og 90% med Cubensis
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/12317797

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]