Jeg kan nikke genkendende til en masse af hvad du beskriver og jeg havde også en far med skizofreni. Prøv at læs lidt op på social angst og muligvis også paranoia i en mild grad. Jeg fik diagnoseret social angst for en 5-6 år siden og jeg led med stort set alt hvad du beskriver. Så det er måske en idé at smutte en tur til lægen og evt. blive henvist til en prof. Jeg ved ihvertfald at det hjalp mig rigtig meget at have en psykolog at snakke med.
Jeg tror ikke du skal være bange for at du er ved at udvikle skizofreni, men hvis du bliver ved, eller begynder at få hyppigere "bad trips" når du ryger, er det nok en god idé at ligge det helt på hylden.
Så længe at du godt ved at det er dig der projicere dine egne tanker/selv had om dig selv, over som andres tanker(sketchy formuleret håber you get my drift) og at andre højst sandsyndeligt ikke tænker dårligt om dig, så er du stadig et godt skridt væk fra at det er en vrangforestilling.
Jeg ved dog godt at det kan være super svært i situationen, og at man syntes det er åbenlyst folk tænker dårligt om en, grundet deres ansigts mimik, et forkert blik eller en manglende hilsen. Men hold fast i den logiske stemme i dit hovede som fortæller dig at det ikke passer
Alt det bedste frem over! dårligt selvværd og over-analyserende tanker er ret hardcore ting at ligge og rode med, og jeg er heller ikke selv helt ovre det efter 6-7 års kamp, men det bliver sgu bedre med tiden! Peace