Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej brugere håber I kan hjælpe mig!

Senest rettet af Mr-P 12 jan 2013 19:41, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Velkommen til.

Jeg tror bestemt ikke du har en psykose. Du skriver nemlig rimeligt sammenhængende. Men det lyder som nogle lidt rodede tanker du tumler rundt med - hvilket jeg tror er normalt ind imellem. Man skal bare ikke gå hen og blive bange for tankerne. Hvis du ikke kan formå at få ro på, er det måske en god idé at gå til din læge.

'Virkeligheden' kan godt ramme hårdt og føles ligegyldig, når du stopper med cannabis.

God vind og godt nytår!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Det lyder mere som om din far er manio-depressiv (staves?) sådan er min morfar også en gang imellem.
jeg tror bestemt heller ikke du har psykose :)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Jeg kan nikke genkendende til en masse af hvad du beskriver og jeg havde også en far med skizofreni. Prøv at læs lidt op på social angst og muligvis også paranoia i en mild grad. Jeg fik diagnoseret social angst for en 5-6 år siden og jeg led med stort set alt hvad du beskriver. Så det er måske en idé at smutte en tur til lægen og evt. blive henvist til en prof. Jeg ved ihvertfald at det hjalp mig rigtig meget at have en psykolog at snakke med.

Jeg tror ikke du skal være bange for at du er ved at udvikle skizofreni, men hvis du bliver ved, eller begynder at få hyppigere "bad trips" når du ryger, er det nok en god idé at ligge det helt på hylden.
Så længe at du godt ved at det er dig der projicere dine egne tanker/selv had om dig selv, over som andres tanker(sketchy formuleret håber you get my drift) og at andre højst sandsyndeligt ikke tænker dårligt om dig, så er du stadig et godt skridt væk fra at det er en vrangforestilling.
Jeg ved dog godt at det kan være super svært i situationen, og at man syntes det er åbenlyst folk tænker dårligt om en, grundet deres ansigts mimik, et forkert blik eller en manglende hilsen. Men hold fast i den logiske stemme i dit hovede som fortæller dig at det ikke passer :-)

Alt det bedste frem over! dårligt selvværd og over-analyserende tanker er ret hardcore ting at ligge og rode med, og jeg er heller ikke selv helt ovre det efter 6-7 års kamp, men det bliver sgu bedre med tiden! Peace

Junior medlem

hej mr-p jeg er selv paranoid skizofren og de ting du beskriver kan jeg ikke relatere til det lyder mere som om at du lider af angst af en slags og procenten for at udvikle skizofreni når din far lider af det er ca 10% men som de andre siger søg proffesionel hjælp alt held og lykke her fra

Junior medlem

Tak for svarene folkens, det varmer

Jeg har endelig været til lægen med det, og efter hvad jeg har beskrevet mener hun ikke at min far er psykisk syg, og mener således ikke at jeg skulle have arvet en psykisk sygdom. Hun siger desuden at det er normalt at blive paranoid efter et rygestop, fordi at jeg i min ubevisthed mangler hashen, og hun siger at man bare skal kæmpe sig igennem det, så psykisk syg er jeg ifølge hende højst sansynligt ikke. Jeg har tænkt mig at stoppe og er indtil videre på min 2. uge. Jeg har fået et nr til en misbrugskonsulent, som jeg har tænkt mig at ringe til, hvis det bliver for uoverskueligt at klare problemerne på egen hånd. Det er jo ikke fordi jeg har lyst til at ryge som sådan, men hvis jeg føler jeg bliver for skør, kan trangen til røgen jo godt komme med det formål at "helbrede" mig selv, som jeg har gjort før.

Jeg ved det er sent, men jeg ønsker jer alle et godt nytår.

Dedikeret medlem

Godt nytår til dig også. Jeg vil klart anbefale at du tager kontakt til konsulenten under alle omstændigheder. I din situation vil det helt sikkert være sundt for dig at have en "voksen" fortrolig som har en vis indsigt i de problemmer du tumler med.

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]