Hvis i skulle have købt et rygerinstrument, ville jeg nu havde anbefalet en læderbang(tjubang). Det er noget rarer at ryge på, smagen er bedre, man kan lidt bedre styre hvor meget røg der kommer + at den er nemmere at lade ligge i løbet af en dag, modsat en bong.
Det er i hvert fald min erfarring som jeg deler med min tidligere rygerkreds.
Dog er det nu også lækkert at ryge på en god bong med en rigtig god slasker og så et perfekt som muligt mix

Men ja - du har ret i at der er nogen der ikke bliver særligt skæve de første par gange, der kan bong/bang i hvert fald hjælpe. Om det så er den bedste intro til at ryge, ja det er vel individuelt

I hvert fald et tillykke med dit første glas og håber i kommer til at nyde det og får nogle gode skæverter. Giv gerne en tilbagemelding på hvordan den er at ryge på

PS: Hvilken har i egentlig købt?
Mvh
Så fik vi røget et par hoveder ovre i skoven bag camping pladsen

Og bongen ja, den er sku ikke så dårlig en da. Da jeg kun har røget på 2 forskellige bonger (den her) også en anden, så jeg ved jo ikke hvad en god, eller dårlig bong er. men jeg synes sku den virker som den skal

fed lyd når man sluger i sådan en bong.

og hvilken bong det, kan lige smide et link, ved ikke om jeg må men så må i jo advare mig:
http://bongland.dk/headshop-online/18-b ... et188mm--/