Er det bare mig eller er der mange af jer der enten slet ikke kan læse, eller bare slet ikke læser hvad trådstarter faktisk spørger om.
Han har forklaret at det er udhulet til sit maksimale, at han har en masse andre der sagtens kan bruges, han søger en rensemetode der IKKE involvere at skrabe, bore eller file noget væk samt at han gerne vil kunne bruge det en gang i mellem, af sentimentale årsager.
Mit bedste bud vil være at lægge det i noget sprit natten over, evt. gøre som med bong - varmt vand og groft salt. Saltet burde ikke skrabe noget merskum væk, men hjælpe lidt med at rense ud i den hinde der har lagt sig i hovedet. I Sigma(farvehandel) kan man få et bestemt rengøringsmiddel der fjerner alt. Har brugt det flere gange på meget gamle ovne, som var til at smide ud, da der var så meget gammel og hårdfør sod at det ikke var til at bruge. Men et sprøjt af det her og så tørrer over med en klud, så var det væk.
Det er ikke sikkert det virker men det er en mulighed - husk dog at gør det godt rent og skyl rigtig godt efter, hvis du vælger at bruge noget meget hårdfør rengøringsmiddel. Fjerner også udkrads som en drøm!
Generelt burde det ikke være sunhedsskadeligt at du stadig ryger på det - i hvert fald ikke i forhold til et hovede der er blevet brugt et par gange.
Vil lige sige at jeg ikke selv har sådan et gammelt hovede - eller har mødt nogen med et, så det er ikke af personlig praktisk erfarring de her idéer kommer fra, men tror det er den eneste mulighed, uden at skulle skrabe/slibe.
Og fedt at du har haft det i så lang tid, uden det er gået helt i stykker

Mvh