Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey Psy. Da jeg var 13 købte jeg mit allerførste bong-hovede ( I know det er tidligt at begynde men det er 7 år siden)
anyway jeg har røget af dette merskums bong-hovede flere gange end jeg kan tælle (ca. +5000) Men fordi det er så gammelt er der en slags "slim" der dækker det, det lugter lidt rådent og af gammelt bong-rør det smager lidt mærkeligt men jeg kan virkelig godt lige at bruge det. Nogen der ejer et (meget) brugt bong-hovede og er der evt. nogen måde at rense det på? Jeg kan ikke skære/fille det mere da det ville knække.

-God Ryger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Rens det
skruetrækker lidt mindre end hullet i hovedet så varmer du den meget op og trykker igennem og får det hele trukket ud

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Senest rettet af Zh4d0w 28 jan 2013 20:42, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
Yo
Jeg kan ikke se hvordan et hoved skulle kunne blive direkte "usundt" at ryge på, specielt når vi snakker merskum. men det kan vel rådne? Jeg har ikke et hoved så gammelt som dit af den simple årsag at de flækker med tiden. Hvordan har du holdt dit?

Medlem

Rens det

//Zh4d0w

Med hvad? Man kan ikke vaske det af med vand og ville nødigt komme til at ødelække det...

Medlem
Brugeravatar

kan du komme til at file lortet af?

Medlem

Yo
Jeg har ikke et hoved så gammelt som dit af den simple årsag at de flækker med tiden. Hvordan har du holdt dit?

Jeg er lidt en freak har en holder til det og passer rigtig godt på det. Jeg er også den eneste der bruger det.

Medlem

kan du komme til at file lortet af?

Det plejede jeg at gøre men nu er det ca. 1 mm tykt så hvis jeg filer mere knækker det (Det er knækket lidt øverst)

Medlem
Brugeravatar

så tror jeg du skal kigge indad for et svar på dit spørgsmål, kun bonghovedets ejer ved hvordan det bør behandles.

(brug evt. ståltråd rundt om midten af hovedet for ekstra stabilitet.)

Medlem

så tror jeg du skal kigge indad for et svar på dit spørgsmål, kun bonghovedets ejer ved hvordan det bør behandles.

Ja okay. Bruger det også mest bare for minderne har 50 andre bong hoveder. Syns bare dette er sejt da det ser gammelt og meget brugt ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
har du evt prøvet husholdningssprit og salt og så give det en rystetur i det ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
merskum er kendt for at kunne udhules/skæres i uden det flækker og knækker, tag en skarp kniv (eller lign.) og "skrab" det yderste lag merskum af. VOILA! nyt bonghovede, og du kan gøre det samme i hullet med en rund fil.

bare pas på du ikke udhuler det for meget, så det kalder på for meget mix ;)
hvis du nogensinde er på staden så spørg i boderne, de har noget værktøj der er lavet til at udhule merskum med - de vil nok gerne have du køber et paper eller lign ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Læs tråden joe...

Dedikeret medlem

Jeg havde selv en gang et rigtig gammelt bong hoved som min far havde arvet fra en eller anden gammel mand ;)
Tror det var omkring 10-15 år gammelt det var stort set også umuligt og rense og det eneste der stadig holdt det sammen var udkradsen. Tror sku desværre ikke der er meget mere at gøre på det tidspunkt end at købe et nyt og starte forfra :)
Det endte ihvert fald med at hele hovedet smuldrede da jeg prøvede og rense det en dag fordi at det var fuldstændig forkullet.

Medlem

Er det så slemt at købe et nyt hoved? :D så får du et nyt, rent lækkert hoved at ryge på + det lyder som om det er ved at nå sine sidste dage, så skal du alligevel have et nyt i den nære fremtid :)

Medlem

Er det så slemt at købe et nyt hoved? :D så får du et nyt, rent lækkert hoved at ryge på + det lyder som om det er ved at nå sine sidste dage, så skal du alligevel have et nyt i den nære fremtid :)

Som sagt har jeg 50 andre bong-hoveder er bare ekstra glad for dette.

Junior medlem

Få det rammet ind eller noget lignende.. så har du jo stadigvæk minderne! .. men ville nok råde dig til at købe et nyt.. det ville være syndt hvis det nu smuldrede under rensning .. :)

Medlem
Brugeravatar

Ja det udvikler store mider,
spøj til side det ikke usundt,,, tror bare du skal udhule det forsigtigt med en mellem
varm skruetrækker der lige er 1 mm eller 2 mm mindre en hulet i hovedt men være du forsigtig så den ikke sprækker

og forresten det satme godt gået at du har gemt det så langt tid

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Er det bare mig eller er der mange af jer der enten slet ikke kan læse, eller bare slet ikke læser hvad trådstarter faktisk spørger om.
Han har forklaret at det er udhulet til sit maksimale, at han har en masse andre der sagtens kan bruges, han søger en rensemetode der IKKE involvere at skrabe, bore eller file noget væk samt at han gerne vil kunne bruge det en gang i mellem, af sentimentale årsager.

Mit bedste bud vil være at lægge det i noget sprit natten over, evt. gøre som med bong - varmt vand og groft salt. Saltet burde ikke skrabe noget merskum væk, men hjælpe lidt med at rense ud i den hinde der har lagt sig i hovedet. I Sigma(farvehandel) kan man få et bestemt rengøringsmiddel der fjerner alt. Har brugt det flere gange på meget gamle ovne, som var til at smide ud, da der var så meget gammel og hårdfør sod at det ikke var til at bruge. Men et sprøjt af det her og så tørrer over med en klud, så var det væk.

Det er ikke sikkert det virker men det er en mulighed - husk dog at gør det godt rent og skyl rigtig godt efter, hvis du vælger at bruge noget meget hårdfør rengøringsmiddel. Fjerner også udkrads som en drøm!

Generelt burde det ikke være sunhedsskadeligt at du stadig ryger på det - i hvert fald ikke i forhold til et hovede der er blevet brugt et par gange.

Vil lige sige at jeg ikke selv har sådan et gammelt hovede - eller har mødt nogen med et, så det er ikke af personlig praktisk erfarring de her idéer kommer fra, men tror det er den eneste mulighed, uden at skulle skrabe/slibe.
Og fedt at du har haft det i så lang tid, uden det er gået helt i stykker :)

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja, synes sku egentlig også det er utroligt hvor svært det er for folk at læse.

Som du siger, og som jeg sagde tidligere; Sprit! Er næsten sikker (uden at have set hovedet selvfølgelig) at du kan få det ren med det.

Medlem

Mit bedste bud vil være at lægge det i noget sprit natten over, evt. gøre som med bong - varmt vand og groft salt. Saltet burde ikke skrabe noget merskum væk, men hjælpe lidt med at rense ud i den hinde der har lagt sig i hovedet. I Sigma(farvehandel) kan man få et bestemt rengøringsmiddel der fjerner alt. Har brugt det flere gange på meget gamle ovne, som var til at smide ud, da der var så meget gammel og hårdfør sod at det ikke var til at bruge. Men et sprøjt af det her og så tørrer over med en klud, så var det væk.

Det er ikke sikkert det virker men det er en mulighed - husk dog at gør det godt rent og skyl rigtig godt efter, hvis du vælger at bruge noget meget hårdfør rengøringsmiddel. Fjerner også udkrads som en drøm!

Generelt burde det ikke være sunhedsskadeligt at du stadig ryger på det - i hvert fald ikke i forhold til et hovede der er blevet brugt et par gange.

Mvh

Tak for rådet har fundet noget spirt og salt frem. Det ligger nu i "badet". Venter med at tage det op til imorgen med der er små rester der allerede er gået af. Mange tak dude

-God Ryger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]