Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 19:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hello!

Jeg har desværre fået fortalt af nogen bekendte.
At min søster er begyndt at bruge Mdma til sine drukture.

Da hun kun er 15 år vil jeg selvfølgelig prøve at gøre alt for hun stopper med det!

Når jeg konfrontere hende med det, benægter hun selvfølgelig
Har overvejet at købe sådan en test Urin eller spyt, så jeg kan få et konkret bevis!

Så mit spørgsmål er om hvor lang tid Mdma kan ses på sådan en test?
Fik fortalt at sidst hun tog det var i lørdags, så er der mulighed for den kan teste positiv?

Mvh Storebroren

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
stimulanter plejer at blive i kroppen kortere tid end hash og downers så vidt jeg ved. jeg tror det er omkring en uge man kan testes positiv. men det kan du finde ud af med en hurtig internet søgning på mdma eller på de hjemmesider som sælger drugtestsne.

er helt enig i at du bør stoppe din lille søsters mdma forbrug så hurtigt som muligt, hun bør heller ikke ryge hash. det burde være tilstrækkeligt at drikke sig fuld i den alder. In my opinion.

Svar med citat  
stimulanter plejer at blive i kroppen kortere tid end hash og downers så vidt jeg ved. jeg tror det er omkring en uge man kan testes positiv. men det kan du finde ud af med en hurtig internet søgning på mdma eller på de hjemmesider som sælger drugtestsne.

er helt enig i at du bør stoppe din lille søsters mdma forbrug så hurtigt som muligt, hun bør heller ikke ryge hash. det burde være tilstrækkeligt at drikke sig fuld i den alder. In my opinion.

Nu har jeg søgt lidt rundt inden jeg skrev et indlæg herinde.
men det kunne jo være, der nogen der viste det 100% da de måske selv har prøvet det.

Er ikke bekymret for hun ryger en enkel joint eller 2, gjorde jeg selv i den alder.
Men ligefrem Mdma, der må hun helst gerne være +20 før hun begynder at lege med det..

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hmm... Ved ikke om jeg synes at en drugtest vil være en god idé, hvad hvis hun ikke vil tage den? Eller hvad hvis hun tager den, og den er positiv, men hun stadig benægter? Der bliver også nødt til at være nogle konsekvenser hvis hun nu har gjort det og dem har du ikke ligefrem autoritet til at administrere som bror... Jeg synes du burde fortælle det til jeres mor og far, sørg for at have en masse saglig info om MDMA og hvorfor det er dumt af hende at bruge det i den alder, teenagers i den alder der, har en fantastisk bullshit alarm og hvis man fylder dem med løgn, så gennemskuer de det.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Synes folk bør skrive de ting, som er ekstra farlige ved MDMA, når man tager det i så ung en alder, og så kan du vise hende denne tråd. Tilgengæld synes jeg også du bør udvise hende tillid, når hun siger, at hun ikke tager MDMA, hvis I fortsat vil have et godt forhold. Derfor er det i mine øjne en bedre idé, at oplyse hende om hvad hun gør ved sig selv, HVIS hun tager MDMA.

Hendes hjerne er langt fra færdigudviklet, hun risikerer at hendes kognitive evner ikke udvikler sig, eller ligefrem bliver forværret når hun tager MDMA. Især hendes korttidshukommelse vil tage skade. Hun risikerer desuden at udvikle en depression, som direkte effekt af MDMA. I hendes alder er en depression meget ødelæggende, da der sker så mange nye ting i hendes liv, og hun risikerer at tage en forkert retning med sit liv. Har hun læst op på, hvilke skader MDMA giver? I så fald burde hun det, inden hun rører det igen. Det er for dumt at tage stoffer, på et uoplyst grundlag, da hun nok ikke er klar over, hvad det er hun gør ved sig sev, men blot bemærker den dejlige eufori man får, når man tager MDMA. Men der er altså også et liv efter rusen, og hun bør undersøge, hvordan MDMA påvirker dette liv. Ellers er hun for dum.

Svar med citat  
hmm... Ved ikke om jeg synes at en drugtest vil være en god idé, hvad hvis hun ikke vil tage den? Eller hvad hvis hun tager den, og den er positiv, men hun stadig benægter? Der bliver også nødt til at være nogle konsekvenser hvis hun nu har gjort det og dem har du ikke ligefrem autoritet til at administrere som bror... Jeg synes du burde fortælle det til jeres mor og far, sørg for at have en masse saglig info om MDMA og hvorfor det er dumt af hende at bruge det i den alder, teenagers i den alder der, har en fantastisk bullshit alarm og hvis man fylder dem med løgn, så gennemskuer de det.

Har fortalt mine forældre om angående de rygter der går på at min søster og hendes omgangskreds tager Mdma
så de er godt klar over det.

Hvis hun gør det, vil vi gerne slå det fast, så hun ikke kan benægte det.
For tror ikke at det vil hjælpe jeg prøver at forklarer hvorfor det skadeligt for hende,
det er nok det sidste man tænker på i den alder.

Så det med hun ved vi tester hende, så tror jeg mere hun holder sig fra det.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Problemet med den indgangsvinkel er så bare, at hun holder sig fra det fordi hun SKAL ikke fordi hun har lyst, hun får ikke det ansvar overfor hendes eget liv som hun jo gerne skulle lære at administrere en dag... Men hvis du mener en drugtest kan holde hende fra det, så skal du da klart prøve det...

Svar med citat  
Problemet med den indgangsvinkel er så bare, at hun holder sig fra det fordi hun SKAL ikke fordi hun har lyst, hun får ikke det ansvar overfor hendes eget liv som hun jo gerne skulle lære at administrere en dag... Men hvis du mener en drugtest kan holde hende fra det, så skal du da klart prøve det...

Nu det bare jeg kender min søster rimeligt godt jo, og kan næsten med 100% sikkerhed,
sige at hun ikke ville få noget ud af, at jeg forklarer en lang smører om hvor usundt det er for hende..

Lige præcis det med at administrere sit eget liv en dag, nu er hun jo kun 15 år!
Så det lige præcis derfor at vi vil tage de her midler i brug.

hun kommer selvfølgelig til at blive klogere når hun bliver ældre (regner jeg da ihvertfald med ! )

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Men tror du hun vil lytte til jer, når i tvinger hende til at tage en narkotest? Tror du ikke bare hun vil skubbe jer til siden, og fortsætte af samme spor som hidtil, måske ligefrem eskalerer sit forbrug, fordi hun føler hendes familie ikke er på hendes side?

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Men tror du hun vil lytte til jer, når i tvinger hende til at tage en narkotest? Tror du ikke bare hun vil skubbe jer til siden, og fortsætte af samme spor som hidtil, måske ligefrem eskalerer sit forbrug, fordi hun føler hendes familie ikke er på hendes side?

Det er også lige præcis dér jeg vil hen... Sådan nogle 15-årige er nogle trodsige sataner...

Svar med citat  
Medlem

Fortæl hende hvordan du har det med det, og smør evt. lidt tykt på. Med det mener jeg, at du skal fortælle hende at det her altså gør dig voldsomt bekymret, bange og ked af det. Spil på hendes samvittighed.
Jeg tror det er vigtigt, at du ikke virker for autoritær.

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk

Det er også lige præcis dér jeg vil hen... Sådan nogle 15-årige er nogle trodsige sataner...

Genial sagt :) Men hvad skal man gøre i sån situation ?

Svar med citat  
Find ud af hvad det er for nogle svin, der leverer MDMA til en så ung omgangskreds og derefter SÅ KNEPPER DU DEM, SÅ DE KAN SE HVOR FUCKING KLAMT DET ER! :rocking:

Svar med citat  
Junior medlem

Find ud af hvad det er for nogle svin, der leverer MDMA til en så ung omgangskreds og derefter SÅ KNEPPER DU DEM, SÅ DE KAN SE HVOR FUCKING KLAMT DET ER! :rocking:

Lige mine ord :-) fuck hendes pusher op!

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stanhope skrev:
Fortæl hende hvordan du har det med det, og smør evt. lidt tykt på. Med det mener jeg, at du skal fortælle hende at det her altså gør dig voldsomt bekymret, bange og ked af det. Spil på hendes samvittighed.
Jeg tror det er vigtigt, at du ikke virker for autoritær.

This. Jeg kan slet ikke se hvad en test skulle hjælpe. Al tillid forsvinder nok efter den test, og så blliver det først virkelig svært at nå ind til hende.
Hvad vil i gøre? Lukke hende inde på sit værelse?

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Genial sagt :) Men hvad skal man gøre i sån situation ?

jeg ville nok vælge den metode som stanhope også taler for... Desuden ville jeg ikke forsøge at forbyde hende at tage stoffet (kommer lidt an på hvor trodsig hun er), men prøve at vise en interesse i hendes forbrug og få hende til at forklare hvorfor hun tager det, det kan måske også afdække nogle af de problemer hun helt sikkert har med sig selv siden hun tager stoffet i så tidlig en alder. Det er ikke sikkert at det kan få hende til at stoppe, men det kan få hende til at tænke over hvad det er hun gør, samt genoverveje om det er det værd at udsætte sine nærmeste for. Det er nok rigtigt at sundhedsargumenterne ikke vil have den helt store effekt, man er jo udødelig i den alder dér, og tager man det sammen med venner er man tilmed uovervindelig...

Svar med citat  
Junior medlem

Hvorfor alkohol frem for mdma?
Jeg kan ikke se et problem i, at hun tager mdma, hvis det ikke er oftere end højest én gang om måneden. Jeg ville dog være bekymret, hvis hun drikker hver weekend, men lidt mdma skader ikke i ny og næ. tog selv mdma et par gange da jeg var 15. hvis du selv har taget stoffer, så fortæl hende om det så i har det tilfældes, og ikke prøver at benægte det, men får snakket om det. Fortæl hende at det er okay at tage mdma, og at du tror på, eller forventer, at hun kan styre det, og lad hende komme til dig og få snakket, hvis tingene ikke går som de skal. Du høre ikke til i den forældrerolle du sætter dig selv i, efter hvordan jeg forstår dit indlæg. Jeres forældre kan være lyseslukkere, og sige at hun skal stoppe, men synes at du bare skal tage den med ro, og vise hende tillid og kærlighed, som om mdma'en ikke betød noget, men at det eneste du ser er din elskede søster. Kærlighed må i bund og grund også være noget hun søger i mdma'en, det ville være oplagt. Så tag en ærlig kærlig snak kun dig og din søster, hvor alle mistanker og andet ondt forsvinder.

Svar med citat  
Medlem

Jeg kan ikke se et problem i, at hun tager mdma, hvis det ikke er oftere end højest én gang om måneden. Jeg ville dog være bekymret, hvis hun drikker hver weekend, men lidt mdma skader ikke i ny og næ. tog selv mdma et par gange da jeg var 15. hvis du selv har taget stoffer, så fortæl hende om det så i har det tilfældes, og ikke prøver at benægte det, men får snakket om det. Fortæl hende at det er okay at tage mdma, og at du tror på, eller forventer, at hun kan styre det, og lad hende komme til dig og få snakket, hvis tingene ikke går som de skal. Du høre ikke til i den forældrerolle du sætter dig selv i, efter hvordan jeg forstår dit indlæg. Jeres forældre kan være lyseslukkere, og sige at hun skal stoppe, men synes at du bare skal tage den med ro, og vise hende tillid og kærlighed, som om mdma'en ikke betød noget, men at det eneste du ser er din elskede søster. Kærlighed må i bund og grund også være noget hun søger i mdma'en, det ville være oplagt. Så tag en ærlig kærlig snak kun dig og din søster, hvor alle mistanker og andet ondt forsvinder.

MDMA kan være meget skadeligt i den alder. Det er meget hårdt for en ung ikke færdigudviklet pige.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
'

Dude, manden skriver at hans søster på 15 bruger mdma i forbindelse med hendes drukture. Alkohol er altså indblandet. Læs tråden rigtigt inden du svarer.
Jeg tager måske fejl, men jeg tror simpelthen ikke på at en pige på 15 tager hensyn til eller gider at gå op i konsekvenser ved brug af MDMA. Og at hun tager det imens hun er på druktur finder jeg dybt forkasteligt. Få dine forældre til at sende din søster på efterskole eller på Tvind! :hm:

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Det skal problematiseres at hun tager det i den alder, men det kan ikke skade at give hende en god omgang HR. Skulle hun beslutte sig for at blive ved med at tage MDMA, har hun i det mindste en viden om hvordan hun gør det sikrest, samt hvad der kan ske hvis hun ikke overholder disse retningslinjer.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]