Hello hello!
Jeg har en ven (lol), som er begyndt på et mindre svampe-projekt.
Først havde han købt et grow-kit bare for hurtigt at forstå processen, og i dag har han så plukket sin første "batch".
Vi havde kunne læse os til, at de gerne skal plukkes så snart det lille "skørt" under hatten faldt ned, men ved et uheld kom han til at rykke en med, som ikke var helt klar.
Jeg vedhæfter lige et billede af den, så i kan se hvad jeg mener. Vi tænkte bare om det havde noget reel betydning? Måske er den ikke så stor og potent som den kunne have været, men den kan vel ikke på nogen måde være negativ at beholde?

Billedet er her. Vil faktisk også gerne høre jeres mening om at tørre svampene på sådan en lille varme-måtte? den er 23 grader.
http://imageshack.us/photo/my-images/687/shroomsl.jpg/Efterfølgende har han så lavet sine egne kager, lavet af brown rice flour og vermiculite. Han steriliserende to
glas fyldt med nævnte substrat, og tilføjede efterfølgende svampesporer.
Nu har de stået et par uger (nok 3-4, men har desværre ikke helt styr på det),og det er som om at det der mycelium er stoppet med at sprede sig, og bliver i stedet for bare stærkere.
Her er endnu et billede, for at vise hvad jeg mener.
http://imageshack.us/photo/my-images/841/jars.jpg/Alt i alt vil jeg sige, at de to glas er 70-80% mycelium. Hans plan var at "knuse" kagerne når de var helt hvide, og så putte dem over i en beholder med en bred bund (for at increase yield)
Håber lidt i har nogle ideer, for vi vil være trætte af at skulle starte forfra

De står ovenpå en radiator, som jeg vha. et køleskabstermometer har målt til at være omkring 27 grader.
Så altså.
1. Betyder det noget, hvis svampens hovedet ikke har foldet sig ud?
2. Kan jeg tørre svampene, på en varme-måtte som bliver 23 grader?
3. Hvad kan jeg gøre for, at mine glas bliver hvide over det hele? Har en ide om at tage det hele ud og knuse det, trods det hele ikke er hvidt endnu, og så håbe på at det kan blive færdigt i en større beholder

- Mine glas er 750 ml hvis det har betydning.
M.V.H.
Hr. Kunne-satme-godt-snart-guffe-nogle-shroomeys