Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle mennesker.
Jeg vil først sige mange tak for dette fantastiske forum, som altid agerer som en ven i nøden, når man sidder med nolden i hånden og er i tvivl om hvad man skal gøre med den. Jeg er ny herinde, men jeg har brugt mange timer på at kigge rundt herinde. Her kommer mit spørgsmål så...

Jeg har haft et mindre hashmisbrug ca 8 mdr. Det startede med bare at være en gang om måneden når jeg spillede musik med drengene. Så blev det hver weekend og siden hen hver dag. Jeg har røget hver dag i ca et halvt år med sikkerhed. Det er ikke fordi at jeg har røget specielt meget om dagen. Nogle dage røg jeg måske kun en eller to doobies og andre dage meget, meget, mere. Jeg har altid kun røget joints, i al den tid jeg har røget. Som jeg plejede at sige inden jeg begyndte på mit hashmisbrug:"Bong er noget som folk ryger hvis de har røget SÅ meget at de ikke længere kan blive skæve af joints." Og det er lidt den situation jeg finder mig selv i nu. Jeg prøvede for første gang at ryge bong i sidste uge, og holy shit! xD Jeg forstår godt hvorfor at det er et populært rygeredskab. Jeg bliver ikke længere skæv når jeg ryger, mere bare afslappet. Til gengæld kan jeg virkelig ikke sove hvis ikke jeg har røget noget inden for 2 timer inden jeg går i seng, og hvis jeg ikke ryger ligger jeg med hedeture, rastløshed, mareridt osv. Så jeg har besluttet at jeg gerne vil skrue lidt ned for tempoet. Jeg har trods alt en uddannelse jeg også gerne vil fokusere på.
Men nu kommer det store spørgsmål! Jeg er jo stadig glad for at ryge en lille doobie engang i mellem. Og ville synes det var ærgeligt at skulle opgive det i en længere periode.
1) Er der nogle af jer der har erfaringer med kun at ryge i weekenden (fredag/lørdag)?
2) Hvis ja, er det så en god måde at starte, hvis man vil 'slow down'?
3) Ville det være bedre at holde en pause et stykke tid helt uden at ryge?
Jeg håber at i vil besvare mine spørgsmål, da jeg helst gerne ville nøjes med at ryge i weekenden, men jeg frygter bare at abstinenssymptomerne så vil være der konsekvent hver søndag/mandag/tirsdag. Det ville være mega tight!
Undskyld for den lange post... :-D
Sincerely, Jay. :peace:

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
1) Mig. Det er helt klart det bedste IMO, da man kan holde styr på uddannelse, uden at føle man misbruger stoffet.
2) Ja, det ville jeg klart sige. En kold tyrker resulterer ofte i at man falder i igen, men måske er du en af dem der ikke har problemer med at tage en kold tyrker.
3) Det er meget individuelt. Nogle kan, mens andre ikke kan.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
1. Jeg har bedst erfaring med at tage en kold tyrker.. Det er lettest for mit vedkommende
2. Ja, det er helt sikkert en god måde at trappe ned. Du kunne også starte med hveranden dag, og så køre videre ned til kun weekend.
3. Du kan selv bedst mærke om du har brug for en pause, men det lyder da klart fornuftigt :)
men når du har problemer med søvn og andre ting, når du ikke ryger, ville det nok være smartest at holde en god pause.

Junior medlem

Skriget: Ja, jeg har forsøgt mig med kold tyrker. Det holdt 4 dage... xD Så det er nok ikke det bedste for mig. Har du erfaringer med tilbagevendende abstinenser søndag/mandag, hvis du har røget en 4-5g fredag/lørdag?
Mose-ræven: Det lyder faktisk meget fornuftigt med hveranden dag. Hvor lang en pause ville du ellers anbefale? Mange siger at efter 1 måned er det ude af kroppen, andre siger 3 måneder.. Det er sgu lidt svært at finde rundt i synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej xjay.

Jeg har selv røget i 15 år og mit forbrug er på daglig basis og har været det nogle år. Jeg har ingen problemer med at passe arbejde og nå andre "vigtige" pligter. Til tider føler jeg dog også, at jeg ikke bliver skæv men bare døsig eller afslappet, når jeg ryger og det er et klart tegn på tolerance.
Som de andre skriver, er det meget individuelt, hvilken slags nedtrapning der fungerer bedst. Jeg har selv prøvet at stoppe helt for nogle år siden på grund af, at jeg trænede op til en sportsbegivenhed, hvor der blev doping kontrolleret. Det virkede umiddelbart ikke svært for mig, men det var også "kun" en 2 måneders periode. Til gengæld kom jeg i god form og begyndte at drømme overdrevet meget om natten :)
Hvis jeg selv følte, at røgen tog overhånd, ville jeg i første omgang nedtrappe. Måske udsætte jointrygningen til om aftenen istedet for at ryge hele dagen. Fortæl dine venner, hvis det føles som et overtag. Det er vigtigt de også er klar over, hvad du mærker og ikke "lokker" dig med på at ryge.

Junior medlem

Hej knarkdrengen.
Jeg har heller ikke rigtig nogen problemer med at nå forskellige vigtige ting/pligter selvom jeg ryger. Jeg har selv eksperimenteret med at udsætte eftermiddagsrygeren til så sent som kl 20:00, hvilket virker fint nok. Men du ved vel ligeså godt som jeg hvor lækkert det er at vågne mandag formiddag i ferien og som noget af det første tænde en lækker 2smøgs doobie, der ligger færdigrullet klar på bordet. Og det er nok der jeg har det sværest. Jeg elsker at ryge tidligt på dagen, hvis jeg alligevel har fri. ;) Det der sådan set er mit største problem er tolerancen. For når jeg så ligger der mandag formiddag med dynen godt trukket op om ørene, med frisklavet kaffe og en go fed, så er det bare THC'ens største svar på narrefjabbe, selvom man deler en 2smøgs med 0,7-0,8g god hash i med damen, at jeg ikke bliver skæv. Jeg bliver egentlig bare træt og får lyst til at læne mig tilbage, slappe af og tænke over hvornår vi skal ryge den næste joint. Tror du, med din erfaring, at det ville løse min frustration hvis jeg begyndte kun at ryge i weekenden, altså fredag/lørdag? :)
Mange tak for svarene i øvrigt alle sammen. :D

Dedikeret medlem

Står lidt i den her tråd. viewtopic.php?f=3&t=43138&p=600092#p600092

Egentlig må jeg kun ryge en dag i ugen her i weekenden blev det til to. Jeg synes ikke jeg bøvler særligt meget med abstinencerne søndag til tirsdag. Det er svære og sove og flere mareridt, men vågner ikke op gennemblødt af sved. Bliver selvfølgelig lidt mere temperamentfuld, men det er ikke så slemt det gør noget.

Det er helt klart federe og blive ordentlig skæv en gang i mellem end lidt skæv hverdag og ikke kun fordi det er besparende.

Som du kan læse i tråden har jeg det også bedst med et brat stop jeg er ikke så god til det der nedtrapning.

God vind med dit projekt du er velkommen til at smide en pm hvis du har brug for lidt støtte.

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Skriget: Ja, jeg har forsøgt mig med kold tyrker. Det holdt 4 dage... xD Så det er nok ikke det bedste for mig. Har du erfaringer med tilbagevendende abstinenser søndag/mandag, hvis du har røget en 4-5g fredag/lørdag?

Har aldrig røget mere end 2 joints på en dag, så det kan jeg ikke sige jeg har erfaringer med.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Medlem
Brugeravatar

1. ja, jeg fik en advarsel om at blive smidt ud af min uddannelse. derefter begyndte jeg kun at ryge i weekenderne. det motiverer når de truer med at tage SU'en. mine dejlige weedpenge :lol:
2. det er en god ide at leve efter et placebo, som fx damiana. Hvilket jeg ryger indimellem (også i hverdagen)
3. prøv det, se hvad der sker. folk er forskellige. Jeg har personligt ikke haft de store problemer med abstinenser efter at ha holdt pause.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender udemærket alle de lækre tidspunkter at tænde op i dragen :) Men hvis du har succes med at udsætte pinen til kl20, så synes jeg, at du skal blive ved i det spor - især hvis det ikke er specielt svært for dig at udsætte. Den tidlige morgen- jay sammen med kaffen er også en af mine favoritter. Når det er ferie, kan jeg godt forstå, at du fyrer en splif fra morgenstunden, men det er nok klogest at holde det til sjældne lejligheder såsom ferie eller weekend. Prøv at se hvor mange dage, du kan klare dig uden. Trangen vil presse sig på hele tiden og det er netop her din rygrad skal være stærk. Lav evt en log, hvor du skrive de ændringer ned, som du oplever under stoppet. Det er vildt, hvor mange psykiske og fysiske ændringer der forekommer.
God rygereducering herfra :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Hey trådstarter!
Hvordan gik det?
Hvilken fremgangsmåde tog du i brug?

Junior medlem

Hej igen alle sammen. Jeg beklager at ikke har skrevet før nu, men stoppet gik ikke helt som planlagt, da jeg 'faldt i' og derfor ikke har kunnet. Men jeg er stadig frisk på udfordringen. Jeg har ikke tænkt mig at skulle ryge før på torsdag. Jeg røg i weekenden inkl. i går, så det er lidt blandet. På den anden side er jeg også en lille smule stolt at mig selv! :D Jeg sad hele lørdagen med en kammerat og spillede Assasins Creed. Vi startede dagen med en joint også røg vi stille og roligt derudaf. Først til allersidst på aftenen lavede vi et 1-smøgs bongmix til 3 personer. Synes det er værd at rose selv sig for selv de små ting, som fx ikke at suge bonghoveder hele dagen selvom man egentlig godt kunne.
Men jeg ser frem til en røgfri mandag i dag og jeg har planlagt en masse praktiske ting at lave så jeg kan tænke på noget andet end weed. Jeg skriver en post herinde igen på torsdag om hvordan det er gået. :)
Sincerely, xJay. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]