Jeg fortalte ingen om mit misbrug af piller. Var helt vildt flov over det. Men inden jeg blev afhængig, vidste alle at jeg havde "statsnarko", så jeg ofte ikke drak til fester osv. Og hvis nogen havde tandpine eller hold i ryggen eller andet i den dur, kunne de bare komme til mig. Men ligeså snart jeg blev afhængig, gjorde jeg et stort nummer ud af at sige jeg ikke fik dem længere, selvom jeg fik 5 gange så mange. Jeg er fra Århus og her er tolerencen måske større? I hvert fald blev jeg ikke dømt af nogen, da jeg lagde kortene på bordet. Måske fordi jeg intet sagde før jeg stoppede? Og eftersom jeg var stoppet, var det ok? Set i bakspejlet ville jeg ønske jeg havde sagt det til min kæreste fra start. Tror vi så sammen kunne have fundet ud af at få det stoppet. I stedet skjulte jeg det, blev busted efter et år og smidt ud. Men mon ilkke man skjuler det, fordi man ved det ikke er helt ufarligt? Jeg ved det sgu ikke... Men personligt er jeg bange for svampe. Selvom jeg kan huske mine forældre og deres venner samle "sylbere", da jeg var lille. (Forældre var totalt hippier dengang) og de blev bare skide sjove og gav mig en masse penge til slik. Men mødte jeg en sød fyr som fortalte at han var glad for svampe, ville jeg blive bekymret. Tror faktisk jeg ville blive skide bekymret uanset hvilke stoffer ham legede med, fordi jeg ved hvor hurtigt man kan blive afhængig. Og så er det bare ikke sjovt længere. Afhængighedshelvedet ønsker jeg ikke for nogen.
Interessant tråd

Spændende læsning, men...
Man kan, stort set ikke, blive afhængig af psykedeliske stoffer, såsom svampe.

Og så er det langt fra alle der hurtigt bliver afhængige af diverse stoffer. Det er meget personligheds betinget, samt afhænger af sociale omgivelser, stoffets virkning samt en masse andre ting.
Det er rigtigt at der ikke er noget fysisk afhænghedspotentiale i svampe og andre psykedeliske stoffer. Men jeg vil mene at man sagtens kan blive psykisk afhængig af det. Jeg opfatter da migselv som psykisk afhængig af det i et eller andet omfang, idet jeg har svært ved at forestille mig en fremtid, hvor jeg ikke tager svampe eller andre psykedeliske midler, ihvertfald et par gange om året.
susannemoller: jeg er klar over at du har været gennem en rigtig hård omgang på grund af bedøvende receptmedicin, men man kan altså ikke rigtig sammenligne morfinpræparater og svampe og andre psykedeliske midler. De påvirker kroppen på helt forskellige måder.
Jeg tænkte jeg lige ville bidrage med en lille historie fra det virkelige liv

Da jeg var 21 år begyndte jeg at eksperimentere med svampe, og kort tid efter med meskalin, som kunne anskaffes på lovlig vis. Jeg har altid haft et meget fortroligt forhold til min mor, som også har fortalt mig at hun har røget hash, taget amfetamin og LSD da hun var yngre. Så jeg fortalte hende ret hurtigt om det efter den første meskalin-tur (som var en ret fantastisk og omvæltende oplevelse). Hun kiggede mig dybt i øjene og sagde: "Det skal du dælme passe på med". Det gjorde jeg det første lange stykke tid, men i en overgang, for et års tid siden, tog det lidt overhånd og efter en nat med en morfin-lsd-ritalin-mdma-svampe-kombo (hvor jeg på grund af morfin-baselinen ikke rigtig kunne mærke nogen af de andre stoffer

) tog jeg en tur forbi mine forældre og forklarede dem at jeg altså ikke helt havde styr på hvad jeg lavede. De tog det rimelig roligt, gav mig nogle kram og nogle gode råd og slap mig så løs igen. Min mor var ret bekymret for mig de næste par måneder, og det var egentlig en god motivation for at få mit lort i orden. Så det fik jeg

Jeg fortæller dem ikke om alt længere, for der er ingen grund til at gøre min mor bekymret. Men hvis de spørger, svarer jeg ærligt.