Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 01:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Som overskriften siger :-)

Senest rettet af Crazydenmark 17 feb 2013 00:20, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg prøvede det et par gange som yngre. Altså at ryge hash på vandpibe. Synes det gav et dårligt resultat, hvor man blev sindsygt tung og træt, i modsætning til skæv.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Serveret på sølvfad

Ikke for at være en nar, men hvis du lærer at bruge søgemaskinen, vil det gøre din oplevelse her på forummet så meget bedre + du slipper for sådan nogle som mig fortæller dig at du skal huske at søge selv først.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså en joint? Prop den ned i hullet og se hvad der sker.
Dog fungerer det sjældent at ryge joints i noget som vandpibe og bong, hvor man tager kraftige sug, da jointpapiret brændes ned før al hashen er røget.
Men du kan sagtens lave et hashmix i dit vandpibe hovede.

Medlem

Hvis du leder efter en alternativ metode til at ryge joints på så har jeg "udviklet" en, ved ikk om andre har fået den samme ide, det selvfølgelig sjældent man er den første til at gøre noget hehe :)

Håber du/eller andre kan bruge den:

1: du koger tobakken i en gryde, det resulterer i at alt vandet bliver kulsort. Jeg tillader mig at konkludere at du ikke får det sorte stads i lungerne. hæld vandet fra men lad tobakken blive og kog igen med nyt vand, gentag alt efter hvor smagsløst/sundt du vil have din tobak.

2: Lig det på en avis og lad det tørre på en radiator/microbølge ovn/ovn/etc

du har nu nærmest totalt smagsløst og nikotin frit tobak. og behøver derfor ikke at filtrere det igennem noget som helts. der er mange af mine venner der røg 10-30 gram hash om dagen på en bong med vand i som ristede tobakken i stedet for, at koge det og ryge det på bong medvand i, som nu slippeer for at stå og hoste sort slim op i 10 minutter hver morgen.

Sådan forbereder du tobakken, lige meget hvilken substans du skal ryge.

Nå tilbage til alternativ måde at ryge pind på:

1:
Tag en powerade flaske og fjern den hvide tut der sidder på toppen:
Billede

2:
Sæt pinden ned i:
Billede

3:
sæt en kuglepind ind i flasken(eller noget andet tyndt så du ikke kommer til at suge for hårdt)
Billede

4: fyld flsken med røg.

5: Skrug låget af og slam. tag eventuelt en mellemlanding(pause inden du slammer) hvis du har dårlige lunger.

6: når du har fået nok så skrug låget af sæt det på bordet og sæt flasken oven på, den passer perfekt. Og så går jointen ud pga mangel på ilt så du ikke mister noget.
Billede

har ikke lige tid til at koge noget tobak og tage billeder., men vil da gerne komme med en mere detaljeret guide på et tidspunkt. Nicotine er vandopløseligt, det er derfor komplet latterligt bare at riste en smøg når man kan fjerne det totalt.

Er fugtigheden et problem kan man eventuelt riste det i noget sølv papir, vel og mærke efter man har kogt det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Kommer det ikke til at lugte helt vildt når du koger tobakken?
Men lyder som en god idé som jeg vil prøve når jeg lige har en ryger hjemme igen. Og at det nærmest er smagsløst tobak - den tanke kan jeg godt lide!

Ellers en spøjs metode med flasken - tømmer du røgen via kuglepen eller flaskehalsen?

On topic: Du kan godt ryge både pind og mix generelt på vandpibe, men det er ikke særligt optimalt.

Medlem

Nej egentlig ikke bare tænd emhætten, det sætter sig ikke i væggene tøjet etc :)

og tager du tobakken op og stille og roligt koger vandet væk så kan man få ren nikotin. nikotin er 3 gange mere dødeligt end cyankalium(potassium cyanide) hvis nu man går med morderiske planer. ROFL ( skal i ikke begynde at lege med!!!!).

Kuglepinden som regel
Du kan jo eventuelt klippe spidsen til på kuglepinden indtil du, når det ønskede "airflow"
ellers laver jeg nogen gange et slip hul. Enten hvis vi sidder flere og ryger for så kører den jo hele tiden rundt. eller også skruer jeg bare låget af med jointen i og sætter den på bordet og sætter for eksempel et glas over.
og så behøver man jo ikke step 6...

Og må endnu engang understrege at ryge på en bong med vand i er imo totalt latterligt, efter jeg fandt på der her :).

Senest rettet af snubi 09 mar 2013 23:22, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvorfor ikke tjubang og rent hash?
Hvis du koger vandet ind får du også mere end ren nikotin, blå nogle af de 400 andre kemikalier smøger indeholder.

Medlem

Ja nu ryger jeg så ikke hash. har jeg ikke gjort i mange år. så den kan jeg ikke svare på.. men hvis jeg skulle indtage thc så ville det være i ren form altså thc olie

Og jeg skrev "så kan man få ren nikotin" det er selvfølgelig ikke så simpelt

Dedikeret medlem

Nej egentlig ikke bare tænd emhætten, det sætter sig ikke i væggene tøjet etc :)

og tager du tobakken op og stille og roligt koger vandet væk så kan man få ren nikotin. [b]nikotin er 3 gange mere dødeligt end cyankalium(potassium cyanide)[/b] hvis nu man går med morderiske planer. ROFL ( skal i ikke begynde at lege med!!!!).

Kuglepinden som regel
Du kan jo eventuelt klippe spidsen til på kuglepinden indtil du, når det ønskede "airflow"
ellers laver jeg nogen gange et slip hul. Enten hvis vi sidder flere og ryger for så kører den jo hele tiden rundt. eller også skruer jeg bare låget af med jointen i og sætter den på bordet og sætter for eksempel et glas over.

Og må endnu engang understrege at ryge på en bong med vand i er imo totalt latterligt, efter jeg fandt på der her :).

Pas nu på hvad du siger af dumme ting, nogen kunne jo rent faktisk tro du vidste hvad du talte om.

Medlem

og tager du tobakken op og stille og roligt koger vandet væk så kan man få ren nikotin. [b]nikotin er 3 gange mere dødeligt end cyankalium(potassium cyanide)[/b] hvis nu man går med morderiske planer. ROFL ( skal i ikke begynde at lege med!!!!).

Kuglepinden som regel

Pas nu på hvad du siger af dumme ting, nogen kunne jo rent faktisk tro du vidste hvad du talte om.

Hvilke af tingene tænker du specifikt på.? lidt svært at forsvare sig ellers.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Muligvis den sætning han har fremhævet ved at gøre den fed og understreget?

Medlem

Muligvis den sætning han har fremhævet ved at gøre den fed og understreget?

Nårh.... :lol:

Dedikeret medlem

Hvad man sådan lige kan finde af data på nettet, ligger den dødelige dosis for nikotin hos mennesker tilsyneladende omkring 1mg/kg - altså omkring 60-70mg for et normalt menneske. For kaliumcyanid citere wiki [fra "John Harris Trestrail III. Criminal Poisoning - Investigational Guide for Law Enforcement, Toxicologists, Forensic Scientists, and Attorneys (2nd edition)"] at den dødelig dosis er oppe omkring 200-300mg.

Altså skal man have 3,3 - 4,3 gange så meget kaliumcyanid som nikotin før døden indtræffer. Så Snubi's postulat om at nikotin er 3 gange "stærkere" end kaliumcyanid, lyder til at være ganske præcist og endda en smule konservativt.

Når nu du gør så meget ud af at rense tobakken, ville det være betydeligt lettere bare at gå over til en vaporizer istedet - og langt mindre skadeligt. Selvom man da nok kan vaske meget ud af tobakken, ændre det ikke på at hovedproblemet er selve forbrændingen. :)

Medlem

Hvad man sådan lige kan finde af data på nettet, ligger den dødelige dosis for nikotin hos mennesker tilsyneladende omkring 1mg/kg - altså omkring 60-70mg for et normalt menneske. For kaliumcyanid citere wiki [fra "John Harris Trestrail III. Criminal Poisoning - Investigational Guide for Law Enforcement, Toxicologists, Forensic Scientists, and Attorneys (2nd edition)"] at den dødelig dosis er oppe omkring 200-300mg.

Altså skal man have 3,3 - 4,3 gange så meget kaliumcyanid som nikotin før døden indtræffer. Så Snubi's postulat om at nikotin er 3 gange "stærkere" end kaliumcyanid, lyder til at være ganske præcist og endda en smule konservativt.

Når nu du gør så meget ud af at rense tobakken, ville det være betydeligt lettere bare at gå over til en vaporizer istedet - og langt mindre skadeligt. Selvom man da nok kan vaske meget ud af tobakken, ændre det ikke på at hovedproblemet er selve forbrændingen. :)

Havde ikke lige set han han havde markeret noget. :D

jamen skal du have en volcano koster de omkring 3-4k og gider sgu ikke at have sådan en liggende når jeg er clean

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]