Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: vaporizer
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg må nu indrømme at jeg valgte en vaporBLUNT 2.0 over Solo'en (og hvad der ellers findes af andre ledningsløse vaporizere, på nær Ploom's Pax, der desværre ikke sælges i EU da den er uden CE mærke.)

Jeg ville gerne give et review, men det må tilgå da den stadig er under transport. Jeg synes dens design er nydeligt og smart fundet på, den er kun ca. 10 x 5 x 3,7. Man kan vape plantemateriale, hash og olier i den og hvis man ikke bruger den som transportabel vape kan man sætte en vandfiltreringsenhed på den, for ekstra blid damp. :)

Men til ca. 422$ er den desværre også i den pebrede ende af prisskalaen for vaporizers..

Ja, den havde jeg ikke opdaget. Den er godt nok interessant. Virkelig god detalje at man kan røre rundt i urten selv om den er i kammeret, med den indbyggede roterende rørepind. Det er godt at se at de bliver bedre til at lave de mobile vaporizers. Har du også bestilt glas delen til 150 $ ?

Ellers er der også ''Sublimator, beyond vaporisation'' til op til 1200 $..

Dedikeret medlem

Ja jeg købte også glas delen, det tiltalte mig lidt at den også kunne have en unik funktion som vaporizer i hjemmet udover blot at være transportabel.
Det med pind til at skubbe rundt med cannabisen i kammeret er en rigtig smart detalje og der skulle generelt ikke være så meget vedligeholdelse på vaporizeren. Men det må tiden jo vise. :)

Jeg kan ikke rigtig finde noget info om "Sublimator, beyond vaporization", men 1200$ lyder voldsomt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke rigtig finde noget info om "Sublimator, beyond vaporization", men 1200$ lyder voldsomt :D

Senest rettet af Mr.Cookie 13 apr 2013 17:21, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Randomname , jeg er nysgerrig om du er helt tilfreds med købet af din VaporBLUNT 2.0 ? Er den alle pengene værd?

Dedikeret medlem

Jeg synes det er en rigtig god transportabel vape. Den holder strøm længe - jeg bruger den på niveau 2, og kan snildt bruge den 2 timer +, et fyldt kammer er ca. 10 min vape for mig, så det er over 10 sessioner. Jeg slukker dog gerne vapen lidt efter den når temperaturen og tænder den igen efter et lille minuts tid - samt slukker den 1-2 min før jeg forventer at have tømt kammeret. Hvis den bare kører, holder den nok ikke helt så længe.
Det at man kan røre rundt i kammeret fungerer også godt, men mekanismen er skrøbelig så man skal passe på ikke at stoppe for meget i den. Dette kan dog løses ved ikke at skrue låget helt tæt på, men tilpasse hvor hårdt man spænder det til hvor meget der er i kammeret.

Det eneste rigtige minus, som nok gør sig gældende for alle vapes af denne type, er at luften kan være utroligt varm hvis man suger for kraftigt i den. Det kræver derfor lidt tilvænning at kunne bruge den optimalt. Selvom man kan vænne sig til varmen, tror jeg heller ikke at det er godt for lungerne i længden.

Man skal dog være opmærksom på at man hurtigt bliver virkeligt skæv med den, da dampen fra den - i modsætning til fx en Volcano - næsten ikke smager af noget efter få sug. Man skal derfor minde sig selv om at skævheden kommer snigende, inden man fylder den igen.

Alt i alt har jeg stor glæde af den på farten, men hvis man vil bruge den derhjemme, synes jeg man skal købe vand-røret med til den. Det betyder dog måske ikke så meget, hvis ikke man er blevet forvent af Volcano'ens surperbe damp kvalitet.

Dog er der en nyere model på markedet nu, VaporBLUNT Pinnacle, måske man skulle se på den, hvis man vil købe dette brand. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for anmeldelsen.

Jeg kan ikke li' varm vapor, så det er i virkeligheden nok ikke den perfekte transportable til mig. Og da jeg jo allerede har *verdens bedste®* vaporiser til derhjemme, så tror jeg ikke at jeg vil investere i en VB2, selv om jeg bestemt godt gad at prøve den med vanddimsen på.
Jeg foretrækker også at man kan suge 1, max., 2 gange pr. (lille bong size) load, da jeg synes alt derudover smager nasty, god hash undtaget, og det er mit indtryk at man på en VB2 sidder og babber løs.

Dedikeret medlem

Ja, jeg bruger min VB2 lidt som en pibe, hvor man sidder og babber lidt på den mens dampen køler i munden. Noget i stil med 3 bab, inhaler og forfra. Når man 'ryger' sådan er dampen dog på ingen måde varm, men hvis man bare suger løs brænder man både mundhule og læber.

Jeg tror at designs som fx Vapir's N2O, hvor man har et lille sugerør, kommer godt omkring problemet med varm damp. Den kan også fås med 12V biloplader. Hvis nu man ville vape i skoven - eller hvad ved jeg. :)

Jeg tror iøvrigt ikke at hash vil fungerer ret godt i en VB, medmindre man sætter den op med køler og "liquid chamber". Jeg tror hash vil fedte hele kammeret til. Ihvertfald hvis man er som mig og ikke gider at bruge tid på vedligeholdelse - eller så lidt som muligt ihvertfald. Hvilket, bare for at tale højt om volcano'en endnu engang, er den største fordel ved den imo. Der kan side flere mm aflejret resin, uden man behøver gøre den ren. :D

Medlem

Kan man vape Hash (Lys pollen) Rigtig go blød på en vaporizer (Pinnacle pro)???? Har lige købt en på Ebay som en tænkt til hash udelukket, da skunk ik er noget jeg kan komme i nærheden af! Håber på hurtigt svar...

Junior medlem

Jeg er endt i en situation med kroniske smerter.

Nu vil jeg prøve cannabis ved at indånde dampe fra en vaporizer.

For at lindre smerterne, regner jeg med at skulle indånde dampene fra vaporizeren 4 gange om dagen og bruge ca. 1 gram cannabis dagligt.

Den der hedder "Arizer Solo", vil den være okay for mig at bruge til det. Jeg tænker nu når det er sommer, vil det være rart at kunne sidde ude i haven med en bærbar vaporizer.

Vil en "Arizer Solo vaporizer" være en god vaporizer til ovenstående her i løbet af sommeren, nu hvor jeg sidder meget udenfor uden strøm, så kan jeg altid købe en bordtop vaporizer på et senere tidspunkt.

Hvor mange grader stiller i den på når det er pot der skal indåndes ?.

På forhånd tak for hjælpen, og god dag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]