Det med at vi har de politikere vi har fortjent, synes jeg nu holder 100%. Jeg tror bare du misforstår betydningen. At slynge ud, jeg bare er kommet sovende til de kår jeg står i er bare en hanske lige i ansigtet. Vågn op knægt, du må sgu selv kæmpe for det.
At stemme blankt er et statement, ikke at stemme er bare dumt.
Vil du så ikke uddybe betydningen? Vi kæmper alle for det vi har kært, det synes jeg ikke der er grund til at betvivle. Den var nu heller ikke møntet på dig som sådan, men på en generel holdning i befolkningen, som gå på, at bare jeg har det godt og ikke skal betale for meget i skat og ellers kan passe mig selv, så kan de dovne, syge og fattige bare tage sig sammen og få sig et arbejde, det er så en grov generalisering fra min side af og der er sikkert ikke mange mennesker der reelt har den holdning, men det er det som mange medier og mange politikere slynger ud i disse dage og derfor også det som rammer den enkelte.
Ikke-deltagelse synes jeg er et klokkeklart statement! Et statement der siger: "Det her system er for slidt og fejl-agtigt og jeg nægter derfor at deltage i det." Med en blank stemme blåstempler man flertalsvældet og det repræsentative demokrati, bare fordi det er det mindste onde betyder det ikke, at det er det bedste. Jeg er stor fortaler for demokratiet og dets idealer, men som det er nu, er folket og sågar politikerne blevet frarøvet magten og er som følge deraf blevet visionsløse, den slags gider jeg ikke støtte, så vil jeg hellere isolere mig og forsøge at påvirke mine nære omgivelser, der hvor jeg føler at "min stemme" reelt gør en forskel. Jeg afviser ikke at jeg en dag vil stemme igen, men ikke som verden ser ud nu... Glædelig fededag!