Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 141 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

" Og hvorfor holder folk der ikke stemmer ikke bare deres kæft?"

+1

Synes ligesom det kræver at man er aktiv hvis man ønsker at kritisere - en blank stemme er også et signal at sende.
Sofa eller lokums stemmen er fesen dovenskab.

Hvem siger at man ikke er politisk aktiv, blot fordi man ikke gider stemme? Et kryds hvert 4, år batter sgu ik meget. Hvis i tror det er i naive.

Medlem
Brugeravatar

ragamuffin skrev:
" Og hvorfor holder folk der ikke stemmer ikke bare deres kæft?"

+1

Synes ligesom det kræver at man er aktiv hvis man ønsker at kritisere - en blank stemme er også et signal at sende.
Sofa eller lokums stemmen er fesen dovenskab.

Et kryds hvert 4, år batter sgu ik meget. Hvis i tror det er i naive.

Hvem siger noget om det, hva, hvem gør det? Hva' hva hva*?

(håber ikke valgalderen bliver sat ned til 16, istedet skulle den hæves til 21)

Admin
Brugeravatar

Sidst stemte jeg blankt. Men jeg er nok til højre for midten politisk. Egentlig synes jeg ikke, der er så meget der skal ændres i dk. Ihvertfald ikke den generelle samfundsstruktur, skatter osv. De fleste samfundslag i dk får i hoved og røv. Men på den anden side har jeg egentlig, hvad jeg behøver. Så høj skat er ok imo.

Til gengæld er de fleste politikere så karakterløse, at kun få fortjener en stemme. Dansk politik går også for meget op i hat og briller, så jeg har egentlig mistet interessen. De mener jo alle mere eller mindre det samme. Som jeg ser det. Men så længe næsten alle i samfundet har det godt, hvorfor skulle vi så ændre noget?

-Jimmy Carter

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Og hvordan har du så tænkt dig at gøre det? Og hvad var dit politiske mål før det du har nu? Og hvorfor holder folk der ikke stemmer ikke bare deres kæft?

Vi har de politikere vi har fortjent. Med andre ord, de er ligeså dumme som resten af samfundet. man kunne også sige, de afspejler befolkningssammensætningen.
Men man kan jo sige så meget.

:life:

Du er da ualmindelig barnlig at høre på! haha - Mit politiske mål var før at bringe en rød regering til magten.Det lykkedes men endte så med at være en bjørnetjeneste. "Hvorfor holder folk der ikke stemmer bare deres kæft"
Hvorfor holder du ikke kæft og lader os debattere? Er man kun berettiget i denne tråd hvis man stemmer?

Ja regeringen, folketinget om du vil repræsenterer befolkningssammensætningen men det er da forståeligt at folk, inkl jeg selv, går i spåner når ens folkevalgte politikere vender 180 og fører stik modsat politik end den de gik til valg på.

"Man kan jo sige så meget?" Really?

Smurf

Jeg bukker og nejer KK - håber der ligeledes er plads til os andre

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Og hvordan har du så tænkt dig at gøre det? Og hvad var dit politiske mål før det du har nu? Og hvorfor holder folk der ikke stemmer ikke bare deres kæft?

Vi har de politikere vi har fortjent. Med andre ord, de er ligeså dumme som resten af samfundet. man kunne også sige, de afspejler befolkningssammensætningen.
Men man kan jo sige så meget.

:life:

Du er da ualmindelig barnlig at høre på! haha - Mit politiske mål var før at bringe en rød regering til magten.Det lykkedes men endte så med at være en bjørnetjeneste. "Hvorfor holder folk der ikke stemmer bare deres kæft"
Hvorfor holder du ikke kæft og lader os debattere? Er man kun berettiget i denne tråd hvis man stemmer?

Ja regeringen, folketinget om du vil repræsenterer befolkningssammensætningen men det er da forståeligt at folk, inkl jeg selv, går i spåner når ens folkevalgte politikere vender 180 og fører stik modsat politik end den de gik til valg på.

"Man kan jo sige så meget?" Really?

Smurf

Jeg bukker og nejer KK - håber der ligeledes er plads til os andre

Jeg planlægger i øvrigt at holde DF fra magten ved at debattere helt vildt her på PSY og håbe det hjælper!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Og efter den tilsvining med smiley, hvor du kalder mig barnlig, vil jeg ønske dig al mulig held og lykke med dit projekt.
Håber det lykkes for dig at holde DF fra magten ved at debattere helt vildt på et narkotikaforum.

Til tider minder politisk forum her inde, meget nationens på ekstra bladet. I har fandme godt af lidt kamp til jeres hår.

Dedikeret medlem

Smurf må jeg spørge hvor gammel du er?

Insane psychedelia user!

Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om hvad KK og FSO egentlig gør for demokratiet. Udover at slæbe røven til boksen hvert 4.år ?

Jeg er skide træt af at høre den samme gamle plade. "Hvis du ikke stemmer så hold din kæft." Fra mennesker der sjældent bidrager med mere end et kryds på et papir.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Sidste gang stemte jeg Enhedslisten, næste gang gider jeg dog ikke at stemme, af nogle af de samme årsager som der allerede er nævnt her. Ø er blevet for populistiske, extreme og utopiske i deres idéer og resten af flokken har bare pengemændenes hænder langt oppe i endetarmen og fører politik som om Danmark var en racerbil... Det der med at vi har de politikere vi har fortjent, er noget fucking pis at fyre af, da jeg for få år siden vågnede (lidt mere) op af min ungdoms naive dvale og opdagede hvor fucked verden og mennesker var kunne jeg IKKE identificere mig med noget af det, det er en grov generalisering og den afspejler en apati overfor resten af samfundet, sandsynligvis fordi man selv sidder temmelig fedt i det. Frihed var i lang tid også et ideal jeg kunne spejle mig i, men min tro på friheden er sidenhen blevet knægtet, der er masser af mennesker her i verden der har haft rigeligt med frihed og har bevist at de ikke har kunnet magte at administrere den uden at fucke enten planeten eller dens beboere op... Jeg har alt for meget på hjertet til at noget parti kan repræsentere mig, så derfor stemmer jeg på kunsten/musikken/æstetikken, det er det bedste JEG kan gøre.

Edit: Folketingssalen lyder i øvrigt også som en debat på nationen, så er det jo ikke så mærkeligt at det står skidt til...

Dedikeret medlem

@ragamuffin
Jeg bruger en del tid/penge på at hjælpe og støtte min kæreste i hendes projekt, som kort fortalt går ud på at hjælpe udsatte familier i Danmark.
Altså konkret gøre en forskel som passer fint med EL's politik.

Moderator
Brugeravatar

Jeg stemmer i øvrigt også på pædagogikken, så pas på når i sender jeres små ADHD unger i institution i fremtiden, for jeg står klar til at radikalisere dem!! (YALALALALALA!!!) :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min politiske observans er psykedelisk. Jeg arbejder på at gøre psykedelisk arbejde til en integreret del af samfundet. Jeg er overbevist om at det ville være den største og vigtigste forandring der ville kunne ske. Demokrati, populistiske politikere(dobbeltkonfekt), folketingsvalg, det er ikke noget jeg regner for værende særligt vigtigt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
I min pure ungdom, fra da jeg var 15-18 år, var jeg medlem af DSU. Under koldkrigsfirserne, var jeg med i bevægelsen next stop Sovjet og endte med at rejse på venskabsrejse til det daværende CCCP, hvor vi bl.a. fik set at russerne kendte alt til reagans stjernekrigsprogram. En kort overgang var jeg medlem af DKU, men under studierne skiftede jeg til Enhedslisten. Under mit arbejde som sagsbehandler indenfor det offentlige, var jeg mest politisk aktiv hos enhedslisten - Kun lavpraktiske ting som at hænge plakater op osv. Nu er jeg ikke medlem af noget parti længere og arbejder nu som oversætter på freelance basis.
Det med at vi har de politikere vi har fortjent, synes jeg nu holder 100%. Jeg tror bare du misforstår betydningen. At slynge ud, jeg bare er kommet sovende til de kår jeg står i er bare en hanske lige i ansigtet. Vågn op knægt, du må sgu selv kæmpe for det.

At stemme blankt er et statement, ikke at stemme er bare dumt.

Dedikeret medlem

Jeg synes også kk's store arbejde på siden harmonere godt med hans politiske ståsted og ønsket om en liberalisering af indsatsen på stof området.
Stort skulderklap og tak fra mig, for den støtte og hjælp han gav mig da jeg totalt afbrændt dukkede op herinde tilbage i 2006.

Medlem
Brugeravatar

Og efter den tilsvining med smiley, hvor du kalder mig barnlig, vil jeg ønske dig al mulig held og lykke med dit projekt.
Håber det lykkes for dig at holde DF fra magten ved at debattere helt vildt på et narkotikaforum.

Til tider minder politisk forum her inde, meget nationens på ekstra bladet. I har fandme godt af lidt kamp til jeres hår.

Ja det har du sagt før, selvom du selv bidrager til den gode stemning med unuanceret udtalelser som "folk der ikke stemmer kan bare holde deres kæft." Ligesom i tråden om offentlighedsloven, hvor du ikke bidrog med noget som helst andet, end at mene at vi lød som nationen, på trods af at jeg lige var kommet med et langt svar til dit indlæg.
Nåja jeg stemmer Ø. Jeg synes egenltlig LA har nogle gode synspunkter, de er bare en tand liberale til mig. De andre partier er pinligt ringe, synes jeg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det parti jeg er mest enig i må være LA. Dog går jeg mere ind for en form for ekspert styre end demokrati.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Moderator
Brugeravatar

Det med at vi har de politikere vi har fortjent, synes jeg nu holder 100%. Jeg tror bare du misforstår betydningen. At slynge ud, jeg bare er kommet sovende til de kår jeg står i er bare en hanske lige i ansigtet. Vågn op knægt, du må sgu selv kæmpe for det.

At stemme blankt er et statement, ikke at stemme er bare dumt.

Vil du så ikke uddybe betydningen? Vi kæmper alle for det vi har kært, det synes jeg ikke der er grund til at betvivle. Den var nu heller ikke møntet på dig som sådan, men på en generel holdning i befolkningen, som gå på, at bare jeg har det godt og ikke skal betale for meget i skat og ellers kan passe mig selv, så kan de dovne, syge og fattige bare tage sig sammen og få sig et arbejde, det er så en grov generalisering fra min side af og der er sikkert ikke mange mennesker der reelt har den holdning, men det er det som mange medier og mange politikere slynger ud i disse dage og derfor også det som rammer den enkelte.

Ikke-deltagelse synes jeg er et klokkeklart statement! Et statement der siger: "Det her system er for slidt og fejl-agtigt og jeg nægter derfor at deltage i det." Med en blank stemme blåstempler man flertalsvældet og det repræsentative demokrati, bare fordi det er det mindste onde betyder det ikke, at det er det bedste. Jeg er stor fortaler for demokratiet og dets idealer, men som det er nu, er folket og sågar politikerne blevet frarøvet magten og er som følge deraf blevet visionsløse, den slags gider jeg ikke støtte, så vil jeg hellere isolere mig og forsøge at påvirke mine nære omgivelser, der hvor jeg føler at "min stemme" reelt gør en forskel. Jeg afviser ikke at jeg en dag vil stemme igen, men ikke som verden ser ud nu... Glædelig fededag! ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg stemmer på Enhedslisten, af den grund at jeg kan tilslutte mig størstedelen af deres værdisæt. Jeg er lidt træt af at der ikke er et dansk parti der mere direkte går ud og siger at vækst ikke nødvendigvis er en god ting for samfundet. Hvis der var et dansk parti der gik imod idéen om evig vækst og forklarede at dette er ødelæggende for miljøet, så ville de få min stemme. Men Enhedslisten er det parti der gør mest for at vores vækst bliver så bæredygtig som mulig, derfor berettiger de sig til min stemme. Desuden er de det eneste parti der sætter mennesket over profit. Jeg vil helst leve i et samfund hvor alle har muligheder for at blive til noget og Enhedslisten er det parti der gør mest for at øge den sociale mobilitet. De kæmper også en brav kamp for vores retsikkerhed og er imod den øgede tendens til en dansk politistat.

Desuden er det også det eneste parti på venstrefløjen som man kan stole på kæmper for det de har sagt.

Medlem

Jeg stemmer på Enhedslisten, af den grund at jeg kan tilslutte mig størstedelen af deres værdisæt. Jeg er lidt træt af at der ikke er et dansk parti der mere direkte går ud og siger at vækst ikke nødvendigvis er en god ting for samfundet. Hvis der var et dansk parti der gik imod idéen om evig vækst og forklarede at dette er ødelæggende for miljøet, så ville de få min stemme. Men Enhedslisten er det parti der gør mest for at vores vækst bliver så bæredygtig som mulig, derfor berettiger de sig til min stemme. Desuden er de det eneste parti der sætter mennesket over profit. Jeg vil helst leve i et samfund hvor alle har muligheder for at blive til noget og Enhedslisten er det parti der gør mest for at øge den sociale mobilitet. De kæmper også en brav kamp for vores retsikkerhed og er imod den øgede tendens til en dansk politistat.

Desuden er det også det eneste parti på venstrefløjen som man kan stole på kæmper for det de har sagt.

this

Bliver helt dårlig over at se hvor mange herinde der støtter LA.....

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvilken kamp er det du bidrager til? Indrømmet, mine indlæg var ligeledes af barnlig karakter, og skrevet i øjeblik hvor formulering ikke var på sin top.

Men come on? Din pessimistiske tone throughout bidrager ikke til en skid. Du formår at fremstå arrogant og bedrevidende på trods af du ikke selv skriver noget brugbart de første indlæg. Fedt for dig du har været politisk aktiv, du har sikkert kæmpet for mange sager vi deler. Men med dit høje niveau indenfor politisk aktivisme hvad laver du så her på "Politisk "nation" forum"?
Desuden ved du jo intet om andre brugeres engagement i politik. Og kald ikke mit tidligere indlæg for en tilsvining fordi jeg siger du skal holde kæft.
Det irriterer mig at jeg overhovedet gider svare, men når man har sagt A må jeg også sige B selvom diskussionen ikke fører til noget.

Men kære KK - :gud:

FSO - Hvad kan du bruge min alder til? Jeg er en million år gammel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 141 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]