IMO en god artikel, men den lægger selvfølgelig ikke vægt på at NOGET information er bedre end en løftet pegefinger og et nej...
Hvis psy lægges over i det offentliges hænder går det ilde, det kan jeg lige så godt fortælle nu. den danske stat og internettet har aldrig været et godt mix (bare se jobnet og co.), plus det bliver fyldt med statspropaganda... at eksperter kommer frivilligt uden at de remser alle sundhedsstyrelsens papirer op er da også godt... jeg er da meget intea i hvad en kemiker eller en hjerneforsker har at sige, ikke bare om misbrug, men også når man er i gang lidt mindre ofte.
En "festen har varet for længe"-knap er dog en god idé, eller i al fald en hurtig reference til førstehjælp med en liste over telefonnumre... optimeret ti smartphone self.
For at forstærke Kastners udsagn en smule, kan jeg også selv sige at Psy har været pokkers nyttig, og har da også siddet tripsitter nogle gange, mest fordi jeg selv insisterede på det... og har da også skulle hjælpe et par gennem badtrips osv., det var i al fald ikke noget jeg havde tænkt over selv... eller for den sags skyld ikke noget jeg vidste hvordan skulle håndteres indtil jeg fandt psy.dk

Mange vil føle stofferne på egen krop, mest af alt fordi man vil vide mere... i bund og grund er strisserne der kommer ud til folkeskolerne selv skyld i det... jeg blev da i al fald mere nysgerrig end skræmt dengang.

skræmmekampagner vil jeg regne med vil have cirka samme effekt...
hvad vigtigst er: godt nok har jeg prøvet en del efter jeg joinede psy.dk (lsa og svampe bl.a), men jeg har også kunne læse mig frem til hvad jeg kunne regne med. Godt nok er det ikke heeelt meningen med forummet, men jeg har også lært en del andet; vigtigheden af en tripsitter, hjælp til badtrip, vigtigheden af at læse op på doser, og sidst men ikke mindst, respekt for stofferne så jeg ikke selv ender ud i misbrug, men stadig kan holde min hverdag kørende mht. arbejde, aftaler mv.
Skulle regeringen få et horn i siden og psy står til at blive lukket, er jeg en af de første der skriver under. Erfaringer og harm reduction (sidstnævnte står btw ikke i artiklen direkte) er vejen frem, også til markedsmodeller og udsigter hvis stofferne engang skal bruges som medicin eller frigives legalt...
legalt tjald kunne jo redde statskassen efter Thorning og co. har fucket så grueligt op som de har.....