Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg har netop samme mening om giftlinjen for tiden. Hvem sidder på den telefon?

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg har netop samme mening om giftlinjen for tiden. Hvem sidder på den telefon?

Jeg har ikke store tanker om giftlinjen for tiden pga. de svar jeg har hørt folk har fået. Det er meget generisk, og oftest bare, som FSO, skrev; "hvis du får det dårligere så afsted til nærmeste sygehus". Enkelte gange tilføjes "Tag OTC medicin X" uden nogen overvejelser for hvordan X reagerer med det eller de stoffer personen der ringer, har taget.

Ang. Trine Ry og hendes "bruger-til-bruger-indhold" og "Den viden, som brugerne deler med hinanden, er baseret på deres egne erfaringer" vås, så burde hun forstå at langt de fleste har en viden der ikke bare stammer fra vores personlige erfaring, men ud fra utallige videnskabelige artikler, bøger, vores viden om kemi, etc., etc., etc.

Jeg tror derimod at al Trine Ry's "viden" om stoffer, stammer fra ting hun har hørt i medierne, og læst i statslig propaganda.

Og hvad sker der for "I sådanne tilfælde kunne jeg godt tænke mig for eksempel en lille knap med direkte kontakt til Giftlinien.dk".
Der er så vidt jeg ved ingen chat mulighed i stedet for telefon på giftlinjen så skal det bare være et link til giftlinjen? Hvor brugerne kan gå ind og få hjælp ved at læse ting som flg.: "Unge eksperimenterer mere og foretrækker ofte moderne stoffer med fart på, som f.eks. amfetamin, kokain, ecstascy, hallucinogene tryptaminer, GHB, poppers GBL, hallucinogensvampe og LSD. Disse stoffer kombineres ofte med et solidt alkoholindtag."

Moderne stoffer med fart på. Problem solved.
Manglende komma mellem poppers og GBL, sådan står det på siden.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt lavede et kodeinekstrakt sammen med en ven herinde fra. Vi lavede det dog fuldstændig forkert, og fik begge acetylsalicylsyre-forgiftning, med opkast hele natten lang, samt næste morgen. Så lavede jeg et indlæg herinde og spurgte hvad det var, og fik strakt en dummeflad og opfordring til straks at tage på hospitalet! (uden det råd, ved jeg ikke hvordan min tilstand havde været i dag - vi fik ca. det der svarer til 40 kodeiner hver)
Da vi nu havde været forgiftet i ½ døgns tid, var det nødvendigt med en ambulance, så jeg ringede self. 112. MEN her fik jeg så hele tiden den samme idiot i røret, som blev ved med at sige ''Det kan man slet ikke overleve, så havde du ikke levet ligenu'', ''Du lyder jo frisk som en havørn!'' og lagde på, han troede simpelthen bare at jeg løj, alt imens mine organer var ved at ætse. Efter at have ringet 4-5 gange, var det dog en anden person, der pludselig tog røret, og så fik vi 2 ambulancer indenfor et kvarters tid.

Dengang kendte jeg dog ikke til giftlinjen, men manden på alarmcentralen gad jo ikke viderestille mig... I det tilfælde var det helt klart psy.dk der reddede mig, og ikke en eller anden kvalificeret ekspert

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det har egentlig udviklet sig til en ret fed tråd dette her! Måske skulle vi lave en sticky-tråd hvor folk kan skrive hvis de har oplevet at Psychedelia hjalp dem på en måde, som de ikke kunne få hjælp til andre steder. Det ville være et godt sted at henvise journalister og andet godtfolk til. Historier som dem Shambhala og Lonewolf skriver er gode og bør samles et sted hvor de er lettilgængelige. Så kan vi hurtigere finde de gode argumenter frem :)

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
-Den viden, som brugerne deler med hinanden, er baseret på deres egne erfaringer, og dermed ikke nødvendigvis rigtig. Der er ingen professionel indblanding og det er man nødt til at holde sig for øje, når man læser svarene. - Trine musen

Jammen så kom dog ind på siden Trine tøsen og berig os med al din "professionelle" viden :roll:

Psychedelia.dk er uden tvivl den mest troværdige danske hjemmeside om stoffer, og det er der en meget banal årsag til - folk herinde interessere sig for stofferne. Jeg tør godt sætte mine penge på at man i langt de fleste tilfælde får en bedre, mere korrekt, og nuanceret vejledning hvis man spørger en af de erfarne brugere herinde der har beskæftiget med rusmidler og læst om dem i mange år, kontra at spørge en eller anden random sygeplejeske/ringe til giftlinjen, specielt hvis der er tale om de mere eksotiske stoffer.

Det eneste minus ved psychedelia er at det ikke som sådan er en akut behandlings/rådgivningsservice, samt at det udelukkende forgår over internettet. Giftlinjen er efter min mening ubrugelig, det er en ligegyldig viderestillings service - hvis lokummet virkelig brænder så er der kun et nummer at ringe; 112.
Jeg har personligt aldrig brugt giftlinjen, og kommer nok aldrig til det, fordi at de netop ikke kan gøre andet end at sige "ja det var jo ikke så godt, du må hellere ringe 112".

Hvordan kan man iøvrigt også sige at personlig erfaring ikke er professionel? Jeg er ikke videnskabsman eller læge, men er folks personlige erfaringer (reaktioner) ikke netop det man sammenligner, vejer, måler, osv. og basere sin videnskab udfra? Hvis en stor gruppe mennesker rapportere de samme oplevelser/kropslige reaktioner, er der vel noget om det?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

Nogen som så god aften Danmark på TV2 hvor de drøftede psychedelia?
Hummel direktøren christian Stadil var positiv indstillet, han kendte en ung mand som var kommet ud af misbrug samt reddet et liv til en festival ud fra den viden han havde lært på Psychedelia. De to andre vidste ikke helt. (har min kæreste lige fortalt)

Edit christian kendte ikke en men han havde læst det. Synes nu heller ikke de to andre var negative tværtimod.
Tak for links ;)

Senest rettet af .....? 04 maj 2013 00:43, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

http://play.tv2.dk/tv/nyheder-debat/go- ... 3-1-67451/

http://go.tv2.dk/aftentv/id-67919148.html

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
http://play.tv2.dk/tv/nyheder-debat/go-aften-danmark/3-maj-2013-1-67451/

Lidt øv at man skal have abbonnement for at kunne se det, findes der alternative links? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth

Lidt øv at man skal have abbonnement for at kunne se det, findes der alternative links? :)

http://go.tv2.dk/aftentv/id-67919148.html kan ses uden abonnement, men linket har vist begrænset levetid, så benyt lejligheden i dag.

En stream recording ville ikke være at foragte...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup

http://go.tv2.dk/aftentv/id-67919148.html kan ses uden abonnement, men linket har vist begrænset levetid, så benyt lejligheden i dag.

En stream recording ville ikke være at foragte...

Ah for søren, mit firefox havde åbenbart svært ved at afspille det, for det virker med Safari nu her. Tak for uddybningen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
I tilfælde af tv2-linksne skulle holde op med at virke, så ligger Go'aften Danmark-Indslaget her: https://www.dropbox.com/s/qpa0dfg3l5hg4 ... ark%20.mp4

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Stadil er sgu cool. Næsten ingen tvivl hos mig om at han også har snuset lidt til et eller flere psykedeliske stoffer på et tidspunkt. Han er i hvert fald meget åben og spirituelt søgende. På den måde lægger han sig på linje med andre progressive virksomhedsejere som Jobs og Branson. Det kan man jo kun bifalde.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
IMO en god artikel, men den lægger selvfølgelig ikke vægt på at NOGET information er bedre end en løftet pegefinger og et nej...

Hvis psy lægges over i det offentliges hænder går det ilde, det kan jeg lige så godt fortælle nu. den danske stat og internettet har aldrig været et godt mix (bare se jobnet og co.), plus det bliver fyldt med statspropaganda... at eksperter kommer frivilligt uden at de remser alle sundhedsstyrelsens papirer op er da også godt... jeg er da meget intea i hvad en kemiker eller en hjerneforsker har at sige, ikke bare om misbrug, men også når man er i gang lidt mindre ofte.

En "festen har varet for længe"-knap er dog en god idé, eller i al fald en hurtig reference til førstehjælp med en liste over telefonnumre... optimeret ti smartphone self.

For at forstærke Kastners udsagn en smule, kan jeg også selv sige at Psy har været pokkers nyttig, og har da også siddet tripsitter nogle gange, mest fordi jeg selv insisterede på det... og har da også skulle hjælpe et par gennem badtrips osv., det var i al fald ikke noget jeg havde tænkt over selv... eller for den sags skyld ikke noget jeg vidste hvordan skulle håndteres indtil jeg fandt psy.dk :)

Mange vil føle stofferne på egen krop, mest af alt fordi man vil vide mere... i bund og grund er strisserne der kommer ud til folkeskolerne selv skyld i det... jeg blev da i al fald mere nysgerrig end skræmt dengang. :D skræmmekampagner vil jeg regne med vil have cirka samme effekt...

hvad vigtigst er: godt nok har jeg prøvet en del efter jeg joinede psy.dk (lsa og svampe bl.a), men jeg har også kunne læse mig frem til hvad jeg kunne regne med. Godt nok er det ikke heeelt meningen med forummet, men jeg har også lært en del andet; vigtigheden af en tripsitter, hjælp til badtrip, vigtigheden af at læse op på doser, og sidst men ikke mindst, respekt for stofferne så jeg ikke selv ender ud i misbrug, men stadig kan holde min hverdag kørende mht. arbejde, aftaler mv.

Skulle regeringen få et horn i siden og psy står til at blive lukket, er jeg en af de første der skriver under. Erfaringer og harm reduction (sidstnævnte står btw ikke i artiklen direkte) er vejen frem, også til markedsmodeller og udsigter hvis stofferne engang skal bruges som medicin eller frigives legalt...

legalt tjald kunne jo redde statskassen efter Thorning og co. har fucket så grueligt op som de har.....

Dedikeret medlem

Motivation og støtte til at komme ud af et langvarigt misbrug af rohypnol og meth fandt jeg på Psy. Jeg var fanget i mange år uden at skænke mange tanker, hvad mine fortrukne stoffer gjorde ved mig - jeg skulle bare have dem for at være i stand til at leve.

Jeg fik støtter herinde fra til mine første spæde forsøg på at stoppe misbruget selv - boede hos en bruger herindefra og holdt mig clean i en mdr i forbindelse med en livskrise hvor jeg forsøgte selvmord.
Faldt self i igen havde vejet op til en kunde og slikkede per refleks skeen ren og jeg var på igen.
Jeg kom i behandling efter en alvorlig bilulykke - gennemførte den uden at lære en skid om mine foretrukne, hvilket resulterede i jeg ret hurtig var på igen.

Skrev herefter en del sammen med tricome som forklarede mig om meth skadelighed, han sendte mig links som underbyggede hans viden og det op for mig at jeg var ved at smadre min hjerne.

Så jeg bookede et 14 selvbetalt ophold på et afgiftnings sted og har nu været fri af mine foretrukne i over to år.
Ryger stadig lidt hash i perioder men det er småting i forhold til min cyklus tidligere som bestod af 5 dage med skrald på og 1-2 døgns bevistløs søvn.

Jeg har fået livet igen og det havde jeg aldrigt fået uden Psy.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis psy lægges over i det offentliges hænder

Det bliver over mit og de andre administratorers lig, det kan du roligt regne med.

Moderator
Brugeravatar

Lad os alle putte den her i vore signaturer, så er det overalt på forum :D

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

bare citér mit indlæg - copy paste det ind i din signatur

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Hvis psy lægges over i det offentliges hænder

Det bliver over mit og de andre administratorers lig, det kan du roligt regne med.

Psychedelia skal under ingen omstændigheder ikke i det offentliges hænder, det ville Fucke alt op som siden står for.
dem der skal køre Psy er vores dejlige admins og moderatore som vi er så glade for :gud:

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

trine ry> du er til grin, clown act.

Jeg syntes folk skal klage til den på gældende rådmand i kommunen over hendes forkerte udtalelser og forvrængede opfattelse af verden. hendes udtalelser viser blot hvor uengageret og medieliderlig hun er.

Dedikeret medlem

Lad os alle putte den her i vore signaturer, så er det overalt på forum :D

bare citér mit indlæg - copy paste det ind i din signatur

God ide kk det er hermed gjort.

Moderator
Brugeravatar

trine ry> du er til grin, clown act.

Jeg syntes folk skal klage til den på gældende rådmand i kommunen over hendes forkerte udtalelser og forvrængede opfattelse af verden. hendes udtalelser viser blot hvor uengageret og medieliderlig hun er.

Tror du selv der kommer noget konstruktivt ud af det? Hvis det eneste kritikpunkt hun kan nævne er en knap til hendes butik, så må vi se på det som en succes.
Selv kunne jeg da godt se en fordel i at trække på deres ekspertise.

//At man kan tolke deres udtalelser til at psychedelia.dk, muligvis skulle ligges over i det offentliges hænder er fandme langt ude. Log lige af facebook og ryg mindre hash.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]