Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 14:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg ville mene at en langsom nedtrapning ville være bedst. Det er en god idé at købe en vægt til formålet. Mht. oral indtagelse: Det kunne man sikkert godt, men doseringen kan være svær at styre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde lidt planer om, at lave hasholader og spise en lille bitte smule dagligt, for at undgå de værste abstinenser.
Nu har jeg dog besluttet mig for, at spise & ryge max skal være en gang om ugen hver især, og jeg tror det er meget godt, at jeg ikke bare tager en kold tyrker, fordi ellers får jeg mega svedeture ligesom dig.

Jeg tror umiddelbart hash oralt ville være fint, hvis du altså husker at lave forskellige styrke <cannabisføde/drikkelse>, så du stille og roligt kan vænne din krop til lavere og lavere doser af det.
Og så ellers godt op med motionen, spis sundt og evt. melatonin - det er ikke noget jeg selv ville tage, da jeg er glad for naturlig søvn.
Håber du finder ud af det.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Come on drenge... i får hash til at lyde som om det var et opiat eller benzo stof med samme abstinenser :shock:
Hvad med over maks en uges til at ryge mindre og mindre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For nogle er det nemt, for andre er det pisse svært. Har man slammet bongs dagligt er det nok ikke lige så nemt, som man kunne tro. Jeg får nok ok nemt ved det (forhåbentligt) - sådan er vi alle så forskellige.

Men yea, jeg har før holdt pauser, hvor jeg synes det var den første uge, der var ubehagelig. Ellers gik det sådan set okay.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er helt enig med dig Spaffeh.
Når jeg har holdt pauser fra tjumsen har det også altid kun været den første uges tid - max - der har været "hård", forstået på den måde at man går og mangler det man plejer at gøre 24/7 sådan rent psykisk, når man pludselig ikke har den konstante tåge til at hænge rundt om hovedet.

Medlem
Brugeravatar

Come on drenge... i får hash til at lyde som om det var et opiat eller benzo stof med samme abstinenser :shock:
Hvad med over maks en uges til at ryge mindre og mindre?

Er virkelig træt af kommentarer som denne. Ja det er "kun" cannabis, men jeg kan fandme love dig for, at jeg har haft tunge abstinenser vedr. cannabisstop. Fysiske såvel som psykiske.
Det er forskelligt fra person til person, men jeg har rigtige gode erfaringer med nedtrapning. Det virker bedst for mig, så det vil jeg anbefale dig. De fysiske abstinenser forsvinder hurtigt, og ved nedtrapning undgår jeg svedeture og andet ubehag. Held og lykke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tunge fysiske abstinenser siger du?
Så du har gået rundt som et løvtræ en hel uge i streg, med konstant enten svedetur eller af myrekryb over hele kroppen og en følelse af at blive en istap? Været super super heldig hvis søvnmedicin virker og du faktisk får sovet hele 30-45 minutter i løbet af natten den første uge? Følt som om du var i konstant kemobehandling uden mulighed for så meget som at lave mad eller noget der bare minder om fysisk aktivitet?

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

:offtopic: såså, vær lige flinke ved hinanden ;)

Synes at metoden med motion er rigtig god og ideen med oral indtagelse lyder også som en god ide, så længde der er styr på dosis. vil evt. foreslå at du laver nogle aftaler med nogle du er tæt på. det der klart har virket bedst herfra, er nok kontakt til mennesker som kan distrahere en fra det hektiske.
ellers forkæl dig selv med noget nyt :)!

edit: computerspil er også gode...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Enig med Adolfro. Har oplevet GHB abstinenser samt benzo abstinenser. Og jeg har også oplevet hash "abstinenser" hvilket ikke er andet en psykisk, hvorimod det andet er meget værre. Hvorfor ikke bare stoppe med det samme i stedet for at trække den ud? Det er det positive ved hash, det sker der nemlig ikke noget ved.

Medlem

jeg har selv haft stoppet 2 gange, 1 gang var i et par uger og 2 gang var i 1år ca.
Første gang jeg gjorde det var det pisse hamrende møg svært, og havde de samme problemer som dig, og så mange andre, de der klamme sved ture, og man tænker ikk på andet end "en god ryger", og jeg faldt som sagt også i igen efter et par uger..

MEN.. 2 gang jeg skulle stoppe, der lagde jeg simpelthen taktikken helt om!, jeg blev vitterligt "Sur" på mig selv, og tænkte jeg FANDME ikke under nogle omstændigheden ville bukke under for mine abstinenser,, dagen kom, jeg havde ikke røget, og det nærmede sig aften, og jeg kunne godt mærke jeg begyndte og tænke på rygeren...
Men det er DER, lige der, jeg lavede DET trick det virkede for mig..
Det lyder måske underligt, men i løbet af dagen skal du bare tænke, "Det slut, jeg "dit navn" ryger ikke mere, jeg er stoppet fra nu med cannabic/thc, og kan bare gøre det på et andet tidspunkt, NU har jeg noget jeg skal fokuserer på, og skal have mit liv på den rette retning.. " noget i den stil, og da jeg sad på sengekanten 1 dag, SAGDE jeg, til mig selv, "hold nu for helvede din kæft "mit navn", Jeg kan SAGTENS sove, Jeg har INGEN former for abs" og siden den gang/dag der, har jeg bare sovet som en sten, efter 5-10 min.. :)

Du skal også tænke på, "normale" mennesker, kan også ha' søvnprobs, og har også deres at døje med.
Syntes ikke du skal spilde tiden, syntes bare du skal kaste den Hash,cannabis af helvede til, og komme i gang med dit rygestop...

Hvis ud har set dyyyybvaaad på zulu, ville du kunne læse din egen historie, og se den er ligesom hende der, der er med i "mig og min mor" som EFTER sin fedme operation (bypass tror jeg), vælger og BLÆNDE en lagkage, med kakaomælk... altså forfanden da, hvis du vil stoppe, så STOP!.
Du KAN godt, og vi tror på dig herinde! :-)

Held og lykke med det.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
jeg har selv haft stoppet 2 gange, 1 gang var i et par uger og 2 gang var i 1år ca.
Første gang jeg gjorde det var det pisse hamrende møg svært, og havde de samme problemer som dig, og så mange andre, de der klamme sved ture, og man tænker ikk på andet end "en god ryger", og jeg faldt som sagt også i igen efter et par uger..

MEN.. 2 gang jeg skulle stoppe, der lagde jeg simpelthen taktikken helt om!, jeg blev vitterligt "Sur" på mig selv, og tænkte jeg FANDME ikke under nogle omstændigheden ville bukke under for mine abstinenser,, dagen kom, jeg havde ikke røget, og det nærmede sig aften, og jeg kunne godt mærke jeg begyndte og tænke på rygeren...
Men det er DER, lige der, jeg lavede DET trick det virkede for mig..
Det lyder måske underligt, men i løbet af dagen skal du bare tænke, "Det slut, jeg "dit navn" ryger ikke mere, jeg er stoppet fra nu med cannabic/thc, og kan bare gøre det på et andet tidspunkt, NU har jeg noget jeg skal fokuserer på, og skal have mit liv på den rette retning.. " noget i den stil, og da jeg sad på sengekanten 1 dag, SAGDE jeg, til mig selv, "hold nu for helvede din kæft "mit navn", Jeg kan SAGTENS sove, Jeg har INGEN former for abs" og siden den gang/dag der, har jeg bare sovet som en sten, efter 5-10 min.. :)

Du skal også tænke på, "normale" mennesker, kan også ha' søvnprobs, og har også deres at døje med.
Syntes ikke du skal spilde tiden, syntes bare du skal kaste den Hash,cannabis af helvede til, og komme i gang med dit rygestop...

Hvis ud har set dyyyybvaaad på zulu, ville du kunne læse din egen historie, og se den er ligesom hende der, der er med i "mig og min mor" som EFTER sin fedme operation (bypass tror jeg), vælger og BLÆNDE en lagkage, med kakaomælk... altså forfanden da, hvis du vil stoppe, så STOP!.
Du KAN godt, og vi tror på dig herinde! :-)

Held og lykke med det.

Rigtig flot indlæg! Og alt respekt herfra hvordan du stoppede, Hash kræver viljestyrke at stoppe med, da man har tit har gjort det til en vanesag at ryge før man skal sove eller bare slappe af, og det har du bevist man godt kan lade være med. Og jeg syntes det er for fedt en sammenligning med hende den fede fra mig og min mor :D

Medlem

Mange tak for rusen. :-), det sætter jeg stor pris på.

Og ja, hash er den for vildeste vanesag, det handler simpelthen om at finde sit gamle "jeg" igen, og komme tilbage til de ting man kunne lide og lave/ interasserede sig for, før man var skæv, så man simpelthen kan have nogle substitutter for hashen.
Og så ellers, virkelig, sig STOP, det var min SIDSTE udvej, havde været igennem misbrugscenter, forældrehjælp, og hjælp fra vennerne, men den der selv skal sige stop, og tage de seje skridt, er sgu en selv.

- sammenligningen fra mig og min mor/ dyyybvaaad kom bare flyvende mens jeg skrev mit indlæg, og håber den virker som en lille øjnåbner.

Men ihvertfald, det er muligt for alle og stoppe, man skal simpelthen bare gøre det.
Og igen, jeg takker for rosen. :-)

Junior medlem

Geografisk sted: hjemme
quit being a pussy!

Når man stopper går der 2, 3, 4 dage så har man det fint igen. det eneste problem er at man sveder en del. og hva så? og at man ikke kan sove om natten og er træt når man står op... hvor slemt er det lige?

jeg har været igennem den tur flere gange end jeg kan tælle. det er absolut intet problem.
bare mærk dig selv og oplev den nye bevidsthedstilstand du befinder dig i. det er ikke så slemt endda, det kan endda være en positiv oplevelse.

skema om nedtrapning my ass

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

+1!!! ^^ :gud:

Dedikeret medlem

Ja der er abstinenser som er langt værre end fra hash, men når alt efter hvem man er og hvad man har prøvet så kan de for den enkelte virke skræmmende nok og udløse hurtige tilbagefald/nederlag.
Med det i tankerne så synes jeg ikke der er nogen grund til de negative opstød :P
Nu ved jeg ikke om "de mange gange" har været ment som rygestop eller rygepauser som det lyder til de har udviklet sig til, men vi skal alle finde vores vej og der er intet vundet ved at nedgøre dem som prøver.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg tror på det er svært at stoppe med at ryge bong hvis man laver de helt samme ting, bare uden at ryge... men det hash "går ud på" er jo også at man ikke behøver stimulere sin hjerne med aktiviteter, så når man lægger hashen på hylden er det da bare om at komme ud og i omdrejninger! jeg har selv holdt masser af pauser fra urten, det er sku ikke noget problem hvis man kan finde på noget at lave.

Junior medlem

Geografisk sted: hjemme
Det med at abstinenser varer mere end fem dage; det er vel ikke de fysiske du taler om?

Nedtrapnings skema hjælper dig ikke til at fjerne den psykiske rygetrang, der skal en hellere en fast beslutning til.

Du bør inok overveje HVORFOR du ønsker at stoppe. Og hvis denne grund, i sig selv, ikke er nok til at holde dig fra det, så er spørgsmålet om du overhovedet bør stoppe?

Det er godt at høre at du nyder at være fresh og ikke at ryge, så hold fast ved dette og mind dig selv om at det er bedre for dig ikke at ryge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
quit being a pussy!

Når man stopper går der 2, 3, 4 dage så har man det fint igen. det eneste problem er at man sveder en del. og hva så? og at man ikke kan sove om natten og er træt når man står op... hvor slemt er det lige?

jeg har været igennem den tur flere gange end jeg kan tælle. det er absolut intet problem.
bare mærk dig selv og oplev den nye bevidsthedstilstand du befinder dig i. det er ikke så slemt endda, det kan endda være en positiv oplevelse.

skema om nedtrapning my ass

samme her, har også været turren igennem alt for mange gange og vil også sige at nedtrapning bare er at trække pinen ud, det er nemmest bare at stoppe, jeg har dog 2 gange nu oplevet at kaste op af de abstinenser jeg fik nok grundet jeg intet rigtig kunne/gad spise dagende efter og da jeg så endelig fik kastet noget mad i hovedet tror jeg det gav systemet et lille chock. dog havde den anden gang intet med indtagelse af mad at gøre men kom mere pludseligt, men igen vi skal jo huske på at krop og sind følges ad, jeg synes personligt at abstinenserne er ok slemme (bliver små agressiv, kan ikke sove kan ikke rigtig spise, sveder som et svin, kvalmeture, skidepine os.v) men ikke noget jeg vil trække ud i langdrag, hellere bare se det som en "feber" det er ubehageligt men det går over igen snart.

og ja den nye tilstand man befinder sig i kan da være dejlig, men der går et par dage før de fleste er istand til at nyde det, du er åbenbart heldig nok til at kunne være på dupperne lige med det samme og ved du hvad ?
GOOOOOOD FOR YOUUUUU. :mrgreen:

dog synes jeg ikke man skal kalde nogen navne fordi de synes det er svært at stoppe med cannabis, det var dog en grim opførsel - ta og arbejd lidt med dine empatiske evner vil du ikke ?

Junior medlem
Brugeravatar

+2!!! ^^

Junior medlem

Jeg syntes det er fedt du vil tage og trappe ned. Et godt råd herfra skal du da have med :D

Jeg finder det nemmere at holde pause hvis jeg er fysisk aktiv prøv eventuelt at løbe en tur, gerne om aftenen ca en 1 time før du skal sove. Dette virker for mig især med hensyn til søvn problemerne, resten af dagen skal du være aktiv og eventuelt sige til dem du plejer at ryge med at du er ved at holde op, så de ikke frister mere end højst nødvendigt.
Sådan plejer jeg at gøre holder gerne en 1-2 ugers pause en 3-5 gange om året og finder dette en let måde at gøre det på, med hensyn til oralt indtag kunne du sagtens kombinere det med arbejde, fysiske aktiviteter, indkøb mm.

Håber det lykkes for dig og at du finder en god måde at løse problemet på :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]