Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Jah ja, ved godt der allerede er nogle tråde om det her i forvejen, men spørger alligevel;D

Jeg har været så heldig at få støvet nogle McKennaii svampe frem, (ynglings) og overvejer at lave te på dem..

Men ville gerne høre en hurtig, nem opskrift der kan laves på teblade, og noget der kan købes for maks 10-20 kr

Da det er sidst på måneden :D

På forhånd tak, håber på nogle gode opskrifter !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Spørger du om du kan få en opskrift til at lave te?

Medlem
Brugeravatar

Kan du ikke koge en gryde vand og hælde over dine YNDLINGSsvampe med et tebrev?

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Haha, måske ikke lige de svar jeg søgte (; ..

Jeg mente, om i kendte til nogle nemme, gode "tilføjelser , noget der højner smagen af våde svampe? er vi ved at være der?:-p

Jeg kender godt til metoden af at lave te, men leder efter noget bedre ikk (:

Junior medlem

Jeg har tænkt en del på at tilføje Kamille til theen da jeg har det
med at få luft i maven af svampe :-)

Medlem

Honning?
Det er altid hyggeligt.

Medlem

De gange jeg har lavet det har det bare været med kogende vand. Du kan vel bruge det meste til at give smag? :-) Har læst om flere der bruger citronsaft. Ved dog ikke om det er pga. smag man gør det. :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Selv tilføjer jeg kamille og ingefær, det hjælper på mavekvababbelse. Honning for smagen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Husk nu ikke at hæld kogende vand over svampene.. Det må gerne lige have stået og trukket i en 4-5 minutters tid. Synes ikke lige at jeg uden videre kan finde nogen videnskabelige facts der holder liv i myten omkring at psilocybin og psilocin nedbrydes når man bruger kogende vand. Ved at psilocybin er et meget stabilt molekyle, og kan se på den engelske wiki at smeltetemperaturen er over et gpdt stykke over vands kogepunkt. Dog lader det til, at Psilocybin nedbrydes hvis det bliver udsat for kogende vand i for lang tid.
Psilocin derimod er meget ustabilt, og nedbrydes utrolig let, både ved at det bliver udsat for sollys, men også oxidering (iltning), og kogende vand.

Normalvis bruger jeg altid denne utrolig nemme fremgangsmetode:

1. Knus de tørrede svampe til pulver for at få størst mulig overfladeareal. Har man ikke en grinder eller kaffemølle til rådighed, så klip, knus og snit dem i så små stykker som muligt.

2. Kog noget vand, prop frugtbrev og et par teskeer sukker i. (kanelbrevene er faktisk også overraskende gode, mener det er lipton der har lavet dem)

3. Lad det stå indtil du kan holde fingeren deri, uden at rykke den op af vandet og skrige som en lille pige samtidig.

4. Kom svampende i teen, og lad det trække indtil teen er helt drikkeklar.

NB: Er du ikke så erfaren med svampete eller svampe generelt, så kan du med fordel sidde og sippe lidt til teen og begynde at mærke virkningen indenfor en 5-10 minutter.
Husk også at svampete virker noget kraftigere end hvis man havde spist samme dosis istedet for at drikke fx 2 gram svampete i "en mundfuld"

Personligt er svampete helt klart min fortrukne måde at indtage dem på! Det smager jo af sol og sommer :D plus det jo også virker det hurtigere, og man derfor lettere finder ud af om man har fået den rus man ønsker, eller om der skal en kop mere til 8)

3.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Citronsaften hjælper til hurtigere optagelse. Den præcise mekanisme kan jeg ikke huske, men jeg mener, at det har noget at gøre med ekstraktionen af psilocybin til vandet grundet den lavere pH-værdi.

Junior medlem

Hej allesammen.

Jeg var lidt i tvivl om hvor vidt jeg skulle lave en ny post til denne forespørgsel, men fandt at dette topic nok er meget passende :)

Jeg står i den situation at jeg har nogle svampe liggende, som efterhånden er blevet lidt til pulver efter at have ligget i en pose i min lomme.
Jeg vil derfor gerne lave te af det, da jeg ikke har lyst til at sidde og tygge i pulver. Jeg har dog aldrig hverken lavet min egen te før ej heller kunnet lide smagen af te.

Som jeg kan se i de ovenstående posts, blandes svampene sammen med noget man allerede har smidt et te-brev i.

Hvordan ville det fungere uden te-breve?
Og har I nogle gode råd om dosering når man vælger at drikke istedet for at spise dem?

mange venlige hilsner
--

Medlem

Det er udelukkende for smagens skyld nogen bruger the, ikke en nødvendighed. Doseringen er nogenlunde det samme vil jeg sige, det rammer måske lidt hårdere/hurtigere når du drikker det, så du kan evt bruge en smule mindre. Jeg synes personligt at 1-1,5 gram cubensis i en kop the er passende, men det er jo en smagssag

Junior medlem

Citronsaften hjælper til hurtigere optagelse. Den præcise mekanisme kan jeg ikke huske, men jeg mener, at det har noget at gøre med ekstraktionen af psilocybin til vandet grundet den lavere pH-værdi.

Jeg har prøvet at lave en lemon-tek, umiddelbart tror jeg at det ikke virkede, men måske fordi vi ikke helt kunne pulverisere svampene.
Til OP tror prøv at gå ned i en butik hvor man kan købe te lidt ligesom slik. Altså hvor de har en masse forskellige smage, som man bare selv kan mikse sammen, bare prøv at lave en god cocktail af forskellige smage, så tror jeg sagtens du kan få det til at smage godt! Personligt er mine egne erfaringer med at lave svampe-te udelukkende med svampe gode, det smager slet ikke så slemt igen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]