Husk nu ikke at hæld kogende vand over svampene.. Det må gerne lige have stået og trukket i en 4-5 minutters tid. Synes ikke lige at jeg uden videre kan finde nogen videnskabelige facts der holder liv i myten omkring at psilocybin og psilocin nedbrydes når man bruger kogende vand. Ved at psilocybin er et meget stabilt molekyle, og kan se på den engelske wiki at smeltetemperaturen er over et gpdt stykke over vands kogepunkt. Dog lader det til, at Psilocybin nedbrydes hvis det bliver udsat for kogende vand i for lang tid.
Psilocin derimod er meget ustabilt, og nedbrydes utrolig let, både ved at det bliver udsat for sollys, men også oxidering (iltning), og kogende vand.
Normalvis bruger jeg altid denne utrolig nemme fremgangsmetode:
1. Knus de tørrede svampe til pulver for at få størst mulig overfladeareal. Har man ikke en grinder eller kaffemølle til rådighed, så klip, knus og snit dem i så små stykker som muligt.
2. Kog noget vand, prop frugtbrev og et par teskeer sukker i. (kanelbrevene er faktisk også overraskende gode, mener det er lipton der har lavet dem)
3. Lad det stå indtil du kan holde fingeren deri, uden at rykke den op af vandet og skrige som en lille pige samtidig.
4. Kom svampende i teen, og lad det trække indtil teen er helt drikkeklar.
NB: Er du ikke så erfaren med svampete eller svampe generelt, så kan du med fordel sidde og sippe lidt til teen og begynde at mærke virkningen indenfor en 5-10 minutter.
Husk også at svampete virker noget kraftigere end hvis man havde spist samme dosis istedet for at drikke fx 2 gram svampete i "en mundfuld"
Personligt er svampete helt klart min fortrukne måde at indtage dem på! Det smager jo af sol og sommer

plus det jo også virker det hurtigere, og man derfor lettere finder ud af om man har fået den rus man ønsker, eller om der skal en kop mere til

3.