Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Horsens
Hej alle sammen! Jeg er ny her på siden, da jeg tænkte at I måske kunne hjælpe mig. Jeg er en pige på 18, der læser HHx, har netop afsluttet 2. År og ønsker efterfølgende at læse videre på universitetet..... Men! Jeg har et problem. Jeg er afhængig af smertestillende piller. Da jeg var 13 brækkede jeg ryggen, da jeg kørte galt til et cross stævne i Tyskland. Brækkede desuden også andre ting, som ribben, håndled mm. Jeg har gået til genoptræning, men jeg har ondt. Meget ondt! Jeg startede med at få morfin i piller, ca 2 år, så et år på sprøjte morfin i ballen 3 gange om dagen og da det var slut 4 tramadol 100mg, samt 3 ibuprofen om dagen. Jeg går til kiropraktor, massør, fys og træner flere gange om ugen, får at undgå smerter, men hver dag er en kamp. Jeg har nu også fået konstateret facetledssyndrom i 5-6 led mellem skulderbladende. Jeg ønsker ikke at spise flere piller. På et tidspunkt kunne jeg spise omkring 16 piller om dagen. Jeg har nu fået kæmpet mig ned på 2 tramadol 100mg om dagen og jeg er stolt! Men jeg ønsker at slippe de sidste 2. Har prøvet flere gange, men uden held. Jeg får abstinenser lyn-hurtig og det er også dem der gør mig opmærksom på hvornår det er pille tid. Først mærker jeg ekstrem klodsved, så toiletbesøg og rastløshed og ja.. I kender det sikkert. Jeg har spurgt min læge om en nedtrapnings plan, men det mener han er noget pjat og siger at tramadol ikke er vandedannende. Fuck-hoved! Har oplevet andre læger sige at jeg har fået alt for meget medicin i forhold til min vægt (49 kilo) gennem årenes løb.

Det jeg nu søger er gode råd til hvordan jeg slipper de 2 sidste piller, så jeg er clean. Har familie, venner og kæreste der støtter mig. Søger evt. Også et behandlingscenter i Horsens (midt-Østjylland) området, hvis det kunne hjælpe. Fortæl også gerne om jeres historier med smertestillende. Det tog mig lang tid at indse jeg havde et problem, selvom jeg godt vidste jeg smugspiste flere og flere piller. Jeg valgte at stoppe, da jeg blev indlagt efter at var besvimet og jeg så min kæreste græde og sige at han var bange for at jeg en dag var død og at han vil støtte mig alt han kunne. (Har haft mange følge sygdomme af medicinen, primært lever-nyre-Tarm problemer). Der indså JEG at jeg havde et problem. Jeg håber i vil hjælpe og hvis i mener jeg er det helt forkerte sted, må i sige til. På forhånd tak og god dag/nat til jer alle. :wink:

Junior medlem

Hej NRCXX, du er det helt RIGTIGE sted. Det lyder som en rigtig barsk omgang . Du skal nok gøre op med dig selv om du kan leve uden de piller - dvs. hvorvidt du reelt har kroniske smerter eller det udelukkende er grundet abstinenser at du nu tager dem. I sidstnævnte tilfælde...GO FOR IT! Det lyder til at du allerede er nået rigtigt langt på egen hånd. Godt gået! Jeg er selv startet på "rejsen" for nu 10-11 dage siden, se evt. her:

viewtopic.php?f=18&t=45264

Umiddelbart ville jeg tilråde dig straks at skifte læge og få lagt en nedtraningsplan. Er ikke sikker på at jeg vil anbefale nogen at gøre det samme som jeg har gjort. Ønsker dig alt bedste.
/Valzar

Junior medlem

Hej NRCXX.

Nå så din læge siger det ikke er vanedannende....mindes der stod i indlægssedlen at det var stærkt vandedannende, men jeg er ikke læge - jeg ved dog fra mig selv, at jeg blev afhængig, meget afhængig.
Jeg er/har været samme tur igennem som dig og også med Tradolan/tramadol.
Jeg har forsøgt flere gange og stoppe og trappe ned - men gemt pillerne hvis jeg nu fik ondt - fik ondt af mig selv en dag og fandt pillerne frem og så gik det ellers for fuld skrue igen og det daglige indtag blev større og større efter rusen udeblev....men det var okay synes jeg for jeg fik pillerne af min læge pga en arbejdsskade og jeg havde jo ondt i ryggen. Pillerne var efterhånden med alle steder ( ellers var der panik, ligesom jeg var nervøs for om jeg kunne få en ny recept når der ikke var mange igen).
Da jeg stod i badet fredag for 14 dage siden tænkte jeg nu er det nok - min kæreste havde kaldt mig narkoman og jeg blev rasende - en narkoman er en der sidder med en nål i armen under den lokal bro, forhutlet og for kommen...sådan er jeg ikke... men hvor om alt er...hun har jo ret - jeg er narkoman eller medicinmisbruger (det lyder bedre i mine øre) :-)
I starten tog jeg pillerne for at leve, men det endte med jeg levede for at tage pillerne - det skal være slut nu!!!
Jeg har smidt alle mine piller ud og på mandag bliver jeg indskrevet på et misbrugscenter - tror( uden at vide det) at det mest er efterbehandlingen jeg har brug for ikke at ryge i igen.
Nå men da jeg stoppede - fik jeg ondt i min ryg - som om kroppen forsøgt at sige: hey der er smerter lad mig få piller - smerterne begyndte derefter i mine knæ og føltes som en gang vokseværk - ikke en smerte jeg ikke kunne leve med og efter ca 7-10 er smerterne væk - også dem i ryggen som jeg ellers tog pillerne for :-)
Hmm men det er ikke sikkert din krop er på samme måde, men jeg tror ikke ens krop er klar over hvor ondt den har førend man er ude af pillerne - jeg vil ønske jeg kan hjælpe dig - lad os gå gennem dem sammen, hvis du har lyst?
Vi kan enten skrive åbent her eller fortroligt - det bestemmer du.
Men det er FLOT du er nede på 2 piller!!!!
Og husk nu det er ikke umuligt - jeg gik fra vel i snit 1.200mg tradolan om dagen til 0 og har ingen abstinenser i dag - dog svinger mit humør en del, men det går nok over ;-)

Knus
/Dillan

Dedikeret medlem

Jeg synes I er super seje og jeg er rigtig glad for den udvikling som jeg læser i medaljens bagside hver gang jeg kigger på Psy for tiden.
Det er højsæson for at kvitte læge ordineret misbrug og I inspirere jo hinanden og nye kommer til, hvilket jeg synes er ret fantastisk.

Medlem

At du er kommet ned på kun 100 mg tramadol om dagen, viser klart at du har viljestyrken til, at kvitte de sidste 2 også.

Hvis du beslutter dig for at gå "kold tyrker" fra de sidste 2 piller, vil jeg anbefale dig at købe Imodium mod diarré og evt. Valium/Clonazepam (spørg din læge) mod den værste angst/depression, som opstår i de første 5 dage efter du er stoppet.

Junior medlem

Ej hvor er i søde allesammen! Det er dejligt at hører fra folk i samme situtation! Angående det med en nedtrapningsplan fra lægen.. Forventer han så man stopper? Altså jeg vil jo gerne, men frygten for at jeg en dag ringer og han ikke vil udlevere mine piller.... Pyh! Den hænger tungt over mig. Har i prøvet en nedtrapningsplan fra en læge?

Dillan - super flot at du i dag ikke tager noget og tak for den lange besked! Kan sagtens genkende det med "lægen har givet mig det, jeg har jo ondt, så det er jo okay!" Hvilke abstinenser synes du var værst? Personlig kan en klodsved køre mig helt ned, sammen med "over-følsomhed". Kan ikke holde ud at have tøj, hvis min kæreste lægger bag mig og jeg kan mærke hans ånde på min skulder eller hvis jeg skal i bad føltes det som små nåle der kommer ud! Ligger nøgen på badeværelset gulvet og er mindst af alt sikker på at jeg har spist mit sidste måltid. Fjollet!! ;-)

Lige i øjeblikket er jeg hjemme ved svigerforældrene for at få en gang grill med og har kun taget en pille i dag. Det kan mærkes, men har en ekstra med i lommen, mest for psykens skyld!

Men hvornår skal jeg stoppe helt? Har 1000 undskyldninger, for der er altid noget jeg skal! Så er der dn fødselsdag eller noget andet. Jeg vil jo helst bare være hjemme mens jeg stopper! Hvis man tager en kold tyrker, hvor længe skal man så regne med abstinenser? Prøvede en gang at holde ud i 56 timer uden piller, da lægen ikke havde taget telefonen og vi kom ind i en weekend. Havde jeg overstået det værste der eller vil det bliver meget værre?

Knus Nina :-)

Junior medlem

Havde ikke set din besked faxman. Tak for hjælpen :-) men må hellere lige rette dig. 200 mg om dagen, da det er 100mg piller. Knus Nina

Junior medlem

Hej Nina,

Jeg har prøvet at trappe ud uden lægen og det gik også fint indtil jeg skulle smide de sidste piller - tog mig mod til at ringe til nogen der havde forstand på det (påstår de - en sundhedsforsikring hos Falck) de opfordrede mig til at stoppe med de sidste tramadol og når jeg ikke "kunne holde det ud mere" så skulle jeg tage 2 kodimagnyler. Dem mener jeg at jeg måtte tage 4 gange 2 af dagligt - det var dog kun nødvendigt for mig med 2 om dagen. Deres begrundelse var noget med, at kodimagnyl omdannes til morfin i kroppen(pas på da kodimagnyl også kan være afhængighedsskabende) og at det er nemmere at komme ud af kodimagnylerne end tramadol - om det er sandt eller ej ved jeg ikke.

Når du skriver om dine undskyldninger for at tage pillerne kender jeg det kun alt for godt!!! Jeg gik og var en stor undskyldning for mig selv så jeg havde en god grund til at tage pillerne....arbejde,fodbold, fest, fødselsdag, dårlig dag, det var regnvejr, vinden blæste forkert osv osv.... Nu er det på ingen måde for at lyde som lyseslukker, men som før skrevet har jeg også været hvor du er nu- men jeg faldt i pillerne igen - måtte efter et par dage op på samme antal piller som jeg var stoppet på og dosis steg støt - trappede ud igen - fandt en undskyldning eller en pakke piller i min jakke/trøje/arbejde eller hvor jeg nu havde forlagt dem og begyndte at æde løs igen - for mig begyndte mine sanser pludselige at svinde ind, mit overblik forsvandt, mit sociale netværk gled væk og til sidst følte jeg at jeg levede i min helt egen bobel et stykke væk fra omverdnen - det fik mig til at indse at det var kommet for vidt og smed alle mine piller ud - det var underligt de lå der i den store skraldespand, men tænkte jeg kan jo fiske dem op igen hvis det går helt galt....det var på en måde befriende da skraldebilen kom og tømte beholderen - følte mig på en måde fri :-)
Nå men det jeg vil frem til er, at måske er du ikke klar til at stoppe nu - du må have sommerferie og en masse fritid og så kommer tankerne/undskyldningerne over på pillerne... men hvis du ryger i igen - så hold fast i du har været trappet nærmest helt ud - jeg skulle tage tilløb af nogle gange - men går ud fra det er lykkedes mig nu :-)
Mht til abstinenser syntes jeg klart, at smerterne i knæene var de værste! Tvang mig ud på nogle små gå ture og kunne nærmest fra dag til dag opleve hvordan jeg bedre sansede naturen og duftene :-)
Fandt ud af at et dejligt varmt brusebad var dejligt lindrende for mine smerter i knæene - samtidig virkede det som om min indre termostat til regulering af kropsvarme gik amok - svedte og frøs, koldsved og til sidst en gang hoste - det gav mig dog samtidig en "god" undskyldning til omverdenen hvorfor jeg var så træt og uoplagt - det var jo pga influenza'en :-)
Hvornår du skal stoppe? Det skal du når du er klar til det - og først når du er helt klar - det hjælper ikke der er en masse venner, kæreste osv der presser på - du skal være helt klar selv oveni knolden - og det ved kun DU hvornår du er!!!
Og hvis du skal have det lidt mere hårdt: Du har selv rodet dig ud i det - så nu må DU tage ansvar for dit eget liv og komme ud af det!!! Du har et langt liv foran dig - og lad for gud's skyld ikke pillerne styre dig/det!!!

Nå det blev lidt kludret, men håber du forstår hvad jeg mener ellers endelig spørg :-)
Kan ikke lade være med, at sidde og være lidt ked af det på dine vejene - ved hvor meget du tænker på den pille du har i lommen...da jeg var i dit sted havde jeg spist den inden jeg kom hjem... :-(

Junior medlem

Jeg vil lige komme med et råd til trådstarteren.
(Undskylder for det grammatiske på forhånd)

Har en far der, er i samme situation som du er.

Mit bedste råd vil være at gå til din læge. Der kører lige nu en række undersøgelser i bla. Århus med smerte klinikker. ( det er bla. For at trappe patienter ud af pille helvedet) der måske kunne komme på tale, det har indtil videre hjulpet min far meget.

Desværre kan jeg ikke rigtig fortælle mere om det da jeg ikke er helt inde i det.

Håber du kommer ovenpå og god bedring.

Junior medlem

Jeg forstod udemærket hvad du skrev!!:-) Jeg har nu spist den sidste, men ryggen er nu også ved at være godt brugt af at være på tur hele dagen..

-Jeg føler virkelig at jeg er klar til at stoppe. Også på grund af min skole. Vil gerne afsted hver dag uden at være træt eller blive nødt til at tage hjem, hvis jeg har glemt mine piller. Vil gerne have at det er mig der styre pillerne og ikke pillerne der styre mig. Men.. Jeg er så skide red for de fucking abstinenser. Vil virkelig gerne have hjælp til at komme hurtig igennem dem :-(

Tror de smerter du har/haft i knæene er dem der sætter sig i min ryg og nakke. En lille kniv mellem hvert led. Tror jeg vil beskrive det sådan. Jeg er simpelhen så ynkelig når jeg har abstinenser. Kan ikke samle mig sammen til noget. Bare det at gå en tur tvivler jeg på jeg vil kunne få mig selv til. Og det er sjovt der er mange der skrive at varmt bade hjælper på dem, for det er afprøvet og synes det blev meget værre.:-( kan ikke klare at mærke noget på min krop når den er så følsom :-(

Junior medlem

Tak for råddet newbiegrower. Det skal helt sikkert undersøges!!

Junior medlem

"Ryggen er godt ved at være godt brugt af at være på tur hele dagen" - sikke en god undskyldning ;-) og hvor jeg kender det!!!
Jeg tror ikke du skal være så nervøs, men selvfølgelig er det forskelligt fra person til person.
Tror du bare skal sige til dig selv at fra X dato og like 14 dage frem kan du ikke lave andet end tage dig af dig selv - for du vil få det skidt - men for mit vedkommende da jeg lå og havde ondt at mig selv tænkte jeg: at det er jo ikke en voldsom smerte der er.
Jeg havde det også som om der sad en kniv i ryggen - men tror det var kroppen der sagde " jeg har ondt - giv mig noget smertestillende" i dag har jeg slet ikke ondt i ryggen, hverken efter sport eller arbejde. Tænker hvor længe har jeg dog gået og bildt mig noget ind der reelt ikke har været der?
Jeg synes du skal sætte dig en dato f.eks 1/8-13 - og så gå og forbered dig psykisk - prøv evt og kun tag en tradolan i dag (sikkert når du står op) og så træk den til du virkelig synes du har ondt og tag så 2 kodimagnyler.

Rigtig god dag - glæder mig til at læse hvordan det går

Junior medlem

Hvad er tradolan?:-) er det det samme som mine piller? De hedder Tramadol retard hexal 100mg :-) (har endnu ikke taget nogen i dag), men jeg skal til min nieces fødselsdag i aften og tager en inden vi skal afsted. Så håber jeg den holder til i morgen tidlig :-)

Junior medlem

Det er det samme blot et andet navn - dog var virkningen for mig bedst ved tradolan, men det er det samme.
Det er satme flot! Er stolt på dine vejne - hvordan gik det?
Har du sat en dato for hvornår du stopper? Eller hvad er din plan?
Har du prøvet med kodimagnyl? ( vær opmærksom på kodimagnyl kan give mavesår)
Mine bedste tanker fra mig til dig ;-)

Vær stærk - og kom ud af dem og lad dig selv styre dit eget liv!!!

Junior medlem

Jeg er nu lige kommet hjem nu og jeg har faktisk ikke nogen form for abstinenser og har i dag kun fået 1 pille. Har tilgengæld fået lidt spiritus indenbords. Ved ikke om det har en effekt.. Har ikke prøvet kodim. Kan være det skal prøves :-) vil nu gå i seng efter min første dag på 1 pille. Er lidt stolt af mig selv. Hihi. Godnat herfra.

Junior medlem

I dag har jeg haft det utrolig skidt og varmen har specielt ikke hjulpet på det! Har dog ikke fået mere end 2 piller, vil dog gerne bare have nøjes med en. :-(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej
Hvordan går det med projektet?

Mht. kodimagnyl ved jeg ikke om jeg synes det er en god idé. De indeholder kodein der er et opiat, og måske du skulle undgå stoffer som du risikerer at kunne erstatte din nuværende afhængighed med. Ikke en løftet pegefinger, bare en tanke... :)

Håber du hænger i, VH

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kære NRCXX, kom du nogensinde af med pillerne? Jeg er selv lige kommet ud på den anden side af abstinenserne af lægeordineret tramadol (~300 mg i et års tid). 3 dage med koldsved og dårligt humør og så en lille uge i sengen så er det værste overstået!

Insane psychedelia user!

Du er godt nok sluppet heldigt ud af det, SS.

Da jeg to en kold tyrker efter at have haft lidt for meget gang i tramadol, var det fuldblown abstinenser. Det er lige før jeg hellere vil gå kold tyrker på Heroin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ragamuffin skrev:
Du er godt nok sluppet heldigt ud af det, SS.

Da jeg to en kold tyrker efter at have haft lidt for meget gang i tramadol, var det fuldblown abstinenser. Det er lige før jeg hellere vil gå kold tyrker på Heroin.

Ingen tvivl om at det har været abstinenser! For satan da! Ligger stadig i sengen, nu bare uden kramper og koldsved eller anden lyst til at tage den nemme vej ud :shock:
Hvordan vil du sammenligne abstinenserne på de to? Rimelig tosset at høre direkte fra en som har prøvet at gå ud af begge dele at tramadol skulle være værre, så har jeg da lidt at være stolt af!

Godt nytår!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]