Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 11:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hey hvorfor skal det være så svært at tage sit eget liv jeg har ikke lyst til at lave mere skade end højst nødvendigt så derfor har jeg ikke valgt et tog eller højhus men en pistol kan jeg ikke lige få fat i hvorfor skal alles reaktion sikkert også jeres være nej hold dig i live jamen hvorfor for min families skyld? jamen det er sku da ligeså pisse egoistisk at jeg bare SKAL holdes i live jeg gider virkelig ikke livet og nej det er ikke bare på grund af en latterlig periode jeg har villet dø i mange år nu også når jeg har det godt tænker jeg at døden er bedre jeg ville virkelig bare gerne dø nu hvorfor kan folk ikke bare komme med en nem måde uden at der skal gå ud over en masse andre mennesker!?!? jeg håber der er en venlig sjæl der lige kan smide et link eller en metode det ville være super rart

Dedikeret medlem

Jeg ville anbefale dig en psykolog :)

Eller andet væsen du kan få snakket med om sagerne for det lyder virkelig til du har det svært.

Medlem
Brugeravatar

Shit, lyder ikke til du har det godt. Vil virkelig anbefale dig at tage ind på en psykiatrisk skadestue. Uanset hvad der gør du har det så skidt, er der sandynligvis nogen der kan hjælpe!

Og nej det er ikke så nemt at begå selvmord som man måske kunne tro...

Medlem

jeg har været på opholdsted og døgnbehandling i 2 et halvt år hvad skulle psyk kunne gøre som de ikke allerede har gjort jeg ville bare ønske det var mere simpelt har bare ikke lyst til at prøve flere ting jeg tror ikke der er noget der hjælper

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Mit bud på hvorfor det er så svært, er fordi du, et eller andet sted, stadig gerne vil leve, hvis du VIRKELIG ville dø så havde du fundet en måde. Jeg tror at du, ligesom så mange andre forkælede mennesker i den moderne vestlige verden, er ved at kede sig ihjel - vi har gjort livet så let for os selv at vi end ikke ænser alvoren i selv samme, vanerne bliver til selvfølgeligheder og man sidder hurtigt fast i én rille. Kedsomheden tager over og mens vi ser passivt til, bliver den til livslede og meningsløshed. Hvordan DU håndterer din livslede er op til dig, siden det psykiatriske system, iflg. dit eget udsagn, ikke kan gøre noget for dig. Jeg vil ikke komme med gode råd til hvordan du tager dit eget liv uden at gøre skade på andres mentale helbred, alle de år med selvmordstanker må i det mindste have givet dig et par idéer der vil virke - i stedet for vil jeg råde dig til at tage ud i verden og redde den! Tag til Afrika og lær børnene engelsk og matematik, tag til Asien og pas børn på et børnehjem, tag til mellemøsten og ryd miner, tag et førstehjælpskursus, bliv aktivist for greenpeace, arbejd frivilligt på et herberg, bliv besøgsven! Gør noget, hvor du kan mærke, at du gør en forskel lige dér hvor du befinder dig, udfordr dig selv, dyk ned i dig selv og find ud af hvor din selvmordstrang stammer fra i stedet for bare at se passivt til ;) Jeg ser dit indlæg som et råb om hjælp, dét her indlæg var den hjælp jeg kan give dig - husk at den der i sidste ende allerbedst kan hjælpe dig, er dig selv. Held og lykke med projektet :)

Junior medlem
Brugeravatar

Der er mange forskellige behandlinger for depression, har selv lidt af det i flere år!!

En af dem er det du selv skriver i en tidligere tråd omk. ssri (Citalopram), dem tager jeg selv og har oplevet at de fjerner selvmords tankerne.
Har et indtryk af at du er i underskud af signalstoffer i hjernen, som følge af dit misbrug, derfor må du tænke ud af boksen i stedet for at kaste hånklædet.

Ved godt at alt ser sort ud når depressionen rammer hårdest og er sikker på at du er en elsket person af din familie/venner mm.
Så tag kampen op, lige som jeg selv har gjort, jeg ved at du kan komme ud af det helvedet og virkelig føle glæden igen.
Motion derud af sammen med medicin hjalp mig, men Rom blev ikke bygget på en dag.

Gode tanker herfra Raller

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]