Så fik vi prøvet det.
Vi modtog 2 pakker med 12 gram pulver i hver.
Det undrede os at der ikke var 2,5 gram i hver, som vi havde bestilt fra hjemmesiden.
Hjemmesiden har dog livesupport, så vi skrev og spurgte om det var en fejl, at vi havde modtaget så meget.
Vi fik så at vide, at det var smagsstoffer og "filling" som var årsagen til den større mængde. Hver pakke skulle stadig svare til omkring 2,5 gram Colombian-svampe.
Vi lagde ud med at spise halvdelen af hver pakke, omkring 6 gram (størstedelen var jo filling og smag), ved at hælde pulveret i et glas og blande det med lidt vand. Derefter tyggede vi på det i 3-5 minutter og slugte det.
Der gik en halv times tid, og vi begyndte at blive lidt småtrætte og sløve i kroppen. Der skete dog ikke det vilde, så en time efter spiste vi de sidste 6 gram hver.
Derefter oplevede vi forskellige lette visuals, fx blev prikkerne på en køkkenbordsplade levende og bevægede sig rundt, mens streger på vægge og loft delte sig og var svære at fokusere på. Vores åndedræt blev meget tungt, og vi kunne tydeligt høre hinanden trække vejret, som om vi var forpustede. God fornemmelse i kroppen. Senere på aftenen da effekten var væk, følte jeg mig træt, men ikke rigtig søvnig, og faldt heller ikke i søvn så hurtigt den nat.
Alt i alt en fin aften. Vi skulle dog nok have fyret det hele ned på én gang, men vi ville selvfølgelig helst tage det stille og roligt og være på den sikre side.
Næste gang skaffer vi forhåbentligt noget dansk Spids Nøgenhat. Det ser jeg frem til.