Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Dav derude, vil lige starte med at præsenterer mig siden det er min første post på siden.
Bruger navnet giver jo lidt sig selv, deruderover er det vel nævneværdigt at informerer om at jeg er 20 år gammel og er mildt til medium erfaren med psykedeliér, primært bestående i LSD, 25i, Psilocybin svampe, svage natskygger og hashish. Er uddannet i biologi på gymnasialt B niveau og kemi A niveau .
Håber det bliver et godt ophold på siden, og af hvad jeg har kunnet læse på siden, når den har været brugt som reference gennem tiden, er her som oftest ført en god sober tone, og meget konstruktive indlæg.

Vil sådanset bare dele en lille erfaring jeg gjorde mig idag, siden jeg ikke har kunnet finde nogle trip rapports omkring at indtage Amanita Muscaria / Rød fluesvamp rå.

Er klar over at svampen ikke falder ind under kategorien psilocybin, så beklager meget og undskylder til Mods/Admins hvis jeg har fejl placeret indlægget.

Tog idag en tur i skoven for at samle diverse svampe, primært Sort trompet da de små bæster virkelig er begyndt at komme op nu, og de smager så umiskendeligt godt på en leverpostej mad. Dog med en mindre bagtanke om evt. At få eksperimenteret med den røde djævel, hvilket er en tanke som jeg har leget med i noget tid.
Går udfra folk er familiære med de aktive stoffer, og hvordan de kemiske processer udarter sig under tørring af svampen. Hvis ikke kræver det blot en hurtig google søgning så er ikke noget jeg vil gå i detaljer med.

Har tænkt mig at lave en serie af erfaringer med svampen, så mente at det bedste var at prøve sig frem fra et beskedent uprocesseret udgangspunkt.

Men nu til selve historien. Efter et par timer imellem træer og fuglefløjt (Kl. ca. 14:00 ) fandt jeg et pragt eksemplar af overnævnte svamp. En stor kál på 83 gram (Med lameller), i den lidt mere modne ende af spektret. Fandt en lysning, slog mig ned, vaskede svampen godt og grundigt i koldt vand, og skar lameller fra, primært for at mindske mængden af materie i maven, og for at checke for små kryb og kravl. Denne var dog ikke orme ædt og fandt ingen snyltere, (Og skulle der være et par stykker så pyt, har mere eller mindre levet af dem på diverse overlevelses ture).

Well, indtog svampen rå, skyllet ned med godt og vel en halv liter vand. Efter en 20 minutters tid følte jeg mig en smule døsig og tog en morfar på godt og vel en time. Da jeg vågnede havde jeg en smule kvalme som jeg havde kunne læse mig til var meget normalt, så stak to fingre i halsen for at få det værste overstået. Tog ca. 2 minutter med at få krapylet op. Bør bemærkes at det var en meget syrlig og mindre smertefuld opkast (være end alkohol opkast men ikke nær så slemt som reél feber opkast). Efter det var det smooth sailing for resten af dagen. Oplevede ikke mere kvalme efter disse to minutter og havde det ganske fortrinligt.
Gik rundt i ca. En time, hvor jeg havde en mindre smiler på og var generelt godt opstemt, men har formentlig bare været placebo come up. omkring 2½ mærket begyndte de rigtige effekter at kunne mærkes, let eufori, virkeligheds forskydning, og ændret tidsopfattelse.
Peaket kom omkring de 4 timer inde, og alt i alt et ganske udmærket trip, omend ikke så kraftigt (Kan tilskrives den lave dosis og mangel på tilberedning). Det bør bemærkes at ingen "Rigtige" visuals var tilstede.
Come downet var stille og roligt, og var mere eller mindre "eased out" omkring kl 21.
Var under hele trippet i stand til at kommunikerer med andre mennesker uden at være negativt påvirket. Kort efter peaket tog jeg bla. med min mor ud at handle og havde en ganske underholdende tur i Fakta.

Har alt i alt været en god oplevelse, men vil dog ikke eksperimentere mere med den rå svamp da der er en reél sikkerheds risiko, specielt når den ikke er tilberedt. Vil deraf heller ikke opfordre nogen til at prøve denne skønhed rå, men skulle der være nogen der har bestemt sig for at gøre så, ville jeg da lige påpege at mit førstehåndsindtryk var ganske positivt.
Igen bør det påpeges at det lyder til at folk har meget forskellige oplevelser med denne svamp, og nogen har en særdeles dårlig oplevelse med den, så vær varsom.
Vil arbejde videre med ovntørrede eksemplarer og té opskriften, som der anbefales i diverse kilder. Mit umiddelbare indtryk er at der er gode muligheder med denne svamp hvis den behandles med den rigtige mænge respekt. Men vi får se.

Det var så det første indlæg. Over and out. :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
hej og velkommen til :peace:
tak fordi du delte oplevelsen, det er altid godt når der kommer en trip report ind på nogen af de lidt mere speciele substanser.

btw her er en anden trip report omkring rød fluesvamp. viewtopic.php?f=60&t=24700

Junior medlem
Brugeravatar

hej og velkommen til :peace:
tak fordi du delte oplevelsen, det er altid godt når der kommer en trip report ind på nogen af de lidt mere speciele substanser.

btw her er en anden trip report omkring rød fluesvamp. viewtopic.php?f=60&t=24700

Tak du :) Lækkert med noget info!:D
Kan genkende nogle af de ting der bliver skrevet... dog er det ved at være 24 timer siden og har ikke haft mavesmerter endnu :) Men som sagt er det jo også mere eller mindre umuligt at bedømme svampens potens uden en lab test først, så kan risikerer det bare er et svagt eksemplar jeg har guffet i mig.

Vil dog lige pointerer at smagen bestemt ikke var basisk. Selve stokken var serdeles velsmagende og nødde-agtig. Hatten var let mere... Bwerh... men stadig ikke dårlig ;)

Junior medlem
Brugeravatar

hey h3mingway det lyder som et spænende projekt du har gang i! Jeg har selv gået og leget med tanken om at eksperimentere lidt med den røde. Jeg synes dog det er meget svært at finde ud af hvad der er myte og hvad der er fakta omkring den, med hensyn til både indtagelsesmetode, tørring og en masse generelt. Du skriver at man finder ud af det ved en hurtig google søgning men jeg synes det er utroligt uoverskueligt med alle mulige modsigende fakta. Så mit spørgsmål er så om du har fundet et sted der skriver om det hvor det virker legit??

Junior medlem
Brugeravatar

hey h3mingway det lyder som et spænende projekt du har gang i! Jeg har selv gået og leget med tanken om at eksperimentere lidt med den røde. Jeg synes dog det er meget svært at finde ud af hvad der er myte og hvad der er fakta omkring den, med hensyn til både indtagelsesmetode, tørring og en masse generelt. Du skriver at man finder ud af det ved en hurtig google søgning men jeg synes det er utroligt uoverskueligt med alle mulige modsigende fakta. Så mit spørgsmål er så om du har fundet et sted der skriver om det hvor det virker legit??

Hentydede somend bare til omdannelsen af Ibotenic acid til Mucazone. Den popper op lidt over det hele, men min egen research har primært foregået på biblioteket, samt ved at undersøge diverse små artikler og abstracts jeg har kunnet finde uden at investerer i nogle artikler på sider som:

http://www.unboundmedicine.com/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
http://www.medical-hypotheses.com/

Hvis man har lidt logisk sans og kan deducere en smule udfra feks. abstracts kan man finde mange reélle facts.
Har man økonomisk overskud til at investerer i artiklerne / medlem at et studie der åbner op for diverse Med-Portals er det selvfølgelig det bedste.

Et eks. kunne være dette abstract:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23932733

Udfra det overstående kan man feks. søge sig til at "myten" om at de aktive stoffer i hvidløg øger styrken ved hjernehinde barken og dermed nedsætter risici ved indtagelse af Muscaria, rent faktisk ikke er helt tosset ihht. mannitol mængden i Muscaria.
Vil have kigget nærmere på om de aktive stoffer fra hvidløg der behjælper disse symptomer evt. også findes i stor løjbrusk hat, da det kunne være meget sjovt at samle til hele sit trip-med kit skovbunden.
Derudover vil jeg mene at de meget milde naturlige sedatives i kamille, der i øvrigt også behjælper maveserter og ureglemessig afføring vil have en positiv effekt i sammenhængen med brygningen af Muscaria te. Dertil vild et skud potassium fra et par bananer formentlig også være godt for mave balancen under Muscaria, samt at lindre den syrlige opkast hvis sådan skulle forekomme.
Dette er selvfølgelig bare en personlig these og skal ikke tages som fakta på nogen måde.
Nogle artikler kan bestilles hjem på biblioteket, så det er måske en mulighed.

Ellers så læs dette link!
http://www.erowid.org/archive/rhodium/p ... review.pdf
God information, og virker ganske sagligt, omend det altid er fornuftigt at holde sig lidt kritisk.

Udover det er det bedste man kan jo at læse om andres erfaringer, evt. inde på shroomery.
En logisk diskussion med sig selv kommer man langt med, men selvfølgelig vil der være en form for risici ved at eksperimenterer med sådanne. Skal gerne poste hvad jeg ellers erfare mig i den her tråd løbende hvis det er.
Dog er det selvfølgelig også bare personlige erfaringer og ikke videnskabeligt fakta :)

Vil ihvertfald ud i skovbunden nu og lede lidt videre og med lidt held være i stand til at sætte en længere raffinerings process igang engang i aften. Jeg har ikke noget til at måle ph med, men kunne da have været meget sjovt at tage en prøve på opkog af frisk svamp kontra tør svamp.

Udfra traditionerne omkring svampen vil jeg mene at tørringen er en essentiel del af det, du kan finde en masse info om Samere og andre Sibiriske folkefærd, og deres brug af A. Muscaria. og hvor nettet bliver tvivlsomt er biblioteket din ven. Dertil er det (så vidt jeg kan forstå) anerkendt fakta at omdannelse af det ene stof til det andet foregår, og at Mucazone er en hel del mindre farligt end Ibo-acid. Om det er 5 gange så hallu fremkaldende skal jeg ikke kunne sige.
Dertil er der nok også noget om det med at man ikke skal drikke kulsyre-holdige drikke under trippet. Lyder ihvertfald til at give mening.

Som personlig kilde gør jeg ganske jævnligt brug af min mormor, hvor tosset det så end lyder, men den efterhånden gamle kone har været medlem af dansk svampe-forbund i mange herrens år og hun har tit hørt et og andet fra kilder hun mener er pålidelige.

Fortsat god dag :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hej og velkommen til psychedelia.
God og velskrevet triprapport, og spændende, du må gerne dele flere af dine erfaringer hvis du har lyst til det, specielt er jeg interesseret i natskygge triprapporter, ikke fordi jeg selv kunne tænke mig at prøve dem men fordi de er ret sære/sjove/skumle at læse :D jeg har før overvejet at lege lidt med røde fluesvampe men hvis jeg gør vil jeg nok kun indetage de hvide pletter/snask på svampens overflade

Tror dog ikke at jeg vil bevæge mig ud i at æde noget af svampens kød.

btw tror jeg din tråd høre til herinde viewforum.php?f=34 men den bliver vel flyttet af en mod.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak ! :) Det ville da være fedt hvis du ville dele flere af dine oplevelser når du har erfaret dem :) Jeg har hørt flere steder at de aktivestoffer(eller ihvertfald størstedelen af dem) sidder i/lige under det røde "skind" er det noget du kan af eller bekræfte? og hvad med rygning af svampen/skindet det virker som om der er meget forskelige meninger om hvorvidt man for noget ud af det?

Junior medlem
Brugeravatar

Hej og velkommen til psychedelia.
God og velskrevet triprapport, og spændende, du må gerne dele flere af dine erfaringer hvis du har lyst til det, specielt er jeg interesseret i natskygge triprapporter, ikke fordi jeg selv kunne tænke mig at prøve dem men fordi de er ret sære/sjove/skumle at læse :D jeg har før overvejet at lege lidt med røde fluesvampe men hvis jeg gør vil jeg nok kun indetage de hvide pletter/snask på svampens overflade

Tror dog ikke at jeg vil bevæge mig ud i at æde noget af svampens kød.

btw tror jeg din tråd høre til herinde viewforum.php?f=34 men den bliver vel flyttet af en mod.

Mine natskygge erfaring ligger så langt tilbage og var i så små doser at de ikke kan beskrives som andet end moderat behagelige. Eller nærmere bestemt en "Smertestillende" dosis, som jeg personligt mener er tåbeligt ikke bliver udnyttet til folk med knogle / muskel og gigt smerter, da de nuværende preperater som Lyrica og Gabapentin er et blæs i en hornlygte til folk med kroniske lidelser. Medicinal pot havde nok også gjort tricket, men som udgangs er det jo kun legalt til sklerose patienter i Danmark. :)

Mht. Natskygger har jeg en mindre drengerøvs drøm om at prøve det totale delirium, som i "hovedet totalt rykket af og sparket af sted mod Merkur". Hvor stupidt det så end lyder ;) Og de stærke natskygger lader til at være de hallucinogener man lettest opnår denne effekt ved. Dog holder doseringen mig tilbage siden der ikke er stor forskel på LD50'eren og den moderat til kraftige dosis på disse planter :) Vil også hellere lege med DMT før jeg begiver mig i kast med dem, hvis det nogensinde sker. :D

Ravnen Ravnild skrev:
Tak ! :) Det ville da være fedt hvis du ville dele flere af dine oplevelser når du har erfaret dem :) Jeg har hørt flere steder at de aktivestoffer(eller ihvertfald størstedelen af dem) sidder i/lige under det røde "skind" er det noget du kan af eller bekræfte? og hvad med rygning af svampen/skindet det virker som om der er meget forskelige meninger om hvorvidt man for noget ud af det?

Har ikke læst op på rygning, men kunne da være man skulle forsøge nu man alligevel er igang. Ved det ikke fungerer i sammenhæng med feks. Myristicin eftersom det først bliver aktivt ved passeringen gennem leveren hvilket er grunden til det lange come up ved feks. Muskat nød. Og siden come uppet på Muscaria også er noget langt og der er flere forskellige stoffer indblander i trippet, vil jeg mene at det største udbytte må være oralt, siden chancen for at alle stofferne er kompatible med en lunge-absorption er ret lille.

Er lidt på bar bund mht. hvor i svampen de aktive stoffer befinder sig, men størstedelen sidder jo nok i selve hatten. Lamellerne skulle være mere eller mindre tomme though. Hvis man indtager den rå eller sauterer den i smør og hvidløg vil jeg anbefale at man tager stammen med, da den udover at indeholde som minimum nogle aktive stoffer smager ganske fortrinligt :) På den anden side, tørrer du svampen for at brygge té på den, og afvejer din dosering efter gram, ville jeg hvis jeg var dig være konsekvent i brug eller ikke brug af stammen, eftersom hatten nok er stærkere.
I.e. Hvis du prøver dig frem med feks. 5 gram tørret svampe pulver hvori stammen indgår og du får et svagt men behageligt trip og ønsker at skrue en tand op for det næste, så vær opmærksom på ikke at bruge pulver kun af feks. tørret hat da det i teorien er stærkere når det er plant udmålt i gram :).

Øv øv.. Ingen fund idag... Men der bliver lovet 20 mm regn imorgen så mon ikke der skulle være bid Mandag eller tirsdag! :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Rigtig spændende læsning. Jeg synes det er et genialt projekt du har sat dig for. Jeg glæder mig til at læse mere om dine bedrifter.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem

"Mine natskygge erfaring ligger så langt tilbage og var i så små doser at de ikke kan beskrives som andet end moderat behagelige. Eller nærmere bestemt en "Smertestillende" dosis, som jeg personligt mener er tåbeligt ikke bliver udnyttet til folk med knogle / muskel og gigt smerter, da de nuværende preperater som Lyrica og Gabapentin er et blæs i en hornlygte til folk med kroniske lidelser. Medicinal pot havde nok også gjort tricket, men som udgangs er det jo kun legalt til sklerose patienter i Danmark."

Kan du ikke uddybe, hvad du brugt, hvordan, hvor meget og hvorfor?

Mvh

Og velkommen til ;)

Junior medlem
Brugeravatar

"Mine natskygge erfaring ligger så langt tilbage og var i så små doser at de ikke kan beskrives som andet end moderat behagelige. Eller nærmere bestemt en "Smertestillende" dosis, som jeg personligt mener er tåbeligt ikke bliver udnyttet til folk med knogle / muskel og gigt smerter, da de nuværende preperater som Lyrica og Gabapentin er et blæs i en hornlygte til folk med kroniske lidelser. Medicinal pot havde nok også gjort tricket, men som udgangs er det jo kun legalt til sklerose patienter i Danmark."

Kan du ikke uddybe, hvad du brugt, hvordan, hvor meget og hvorfor?

Mvh

Og velkommen til ;)

Tak for velkomsten og jo skal da prøve. Godt nok ved at være 1.5 år + siden så bær over med mig ;)

Indtog Solanum nigrum bær, i den tro at der ville være en effekt ved de modne bær, hvilket jeg blev stærkt skuffet over der ikke var. Har siden læst bedre op på mit stof og nej de helt modne bær har ingen effekt i det hele taget :)

Røg senere bukketorn på bong. Røgen var ikke specielt behagelig og da jeg var meget konservativ med mængden af blomster jeg havde tørret var der ikke den store hallu effekt. Dog en smule af et lidt skævt buzz der ikke rigtig kan sammenlignes med andet jeg har prøvet. Ikke eufori på nogen måde, men et stille summen / numbness i kroppen. Så hut jeg hvisker varrede det ved i en 3 timer.

Senere igen prøvede jeg at eksperimentere med kartoffel blomster. Røgen var noget kun mere behagelig end bukketorn, og selvom jeg var ganske konservativ med doseringen (kunne ikke finde nogen officiel dosering så prøvede mig frem i det små), blev der brugt lidt mere end af bukketornen. Nok omkring det der svare til en let stoppet skole joint i kvantitet, røget på chillum. Fik her en ganske udmærket og rolig effekt. Virkede stærkt sedativt, på trods af en øgning i hjerterytmen... Så vidt jeg husker indeholder en del natskygger atropin, ved ikke om kartoflen gør det, men i så fald kan denne effekt tilskrives dette stof. Havde en ganske minimal smule synsforstyrelser, som i en smule flimmer, og svært ved at fokusere på små objekter som bogstaver. Ellers en meget afslappende oplevelse, og ikke noget der tilnærmelsesvis minder om de triprapporter der findes, specielt om de stærke natskygger.

Eksperimenterede generelt mest med ting jeg kunne finde i naturen da jeg var omkring 16-18 års alderen, og natskygger var nu noget af det jeg kunne finde. Primært fordi tanken om pushere osv. skræmte mig en del, da de personlige årsager til at indtage diverse stimulanser ligger ret langt væk fra hele party miljøet, og langt størstedelen af de narkohoveder jeg havde mødt på daværende tidspunkt var over-the-top tweakers...

Men i al fald var en af de primære motivationer der fik mig til at prøve dem i det hele taget at jeg har et meget nært familie medlem der døjer med kroniske smerter ihht. en piskesmelds skade, og at gå op og ned af folk der har ondt hele dagen, som får at vide de kan tage et par pinex og ikke så meget andet, giver en lyst til at finde alternativer. Også grunden til at medicin klart er en karriere der overvejes.

:D

Junior medlem
Brugeravatar

jeg fandt en guide hvor de snakker om rygning af skindet som jeg nævnte længere oppe i tråden.
https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... ts&t=39108

Junior medlem
Brugeravatar

Så er vi igang 650 gram frisk Muscaria, renset og lagt til afdryp :)

http://i.imgur.com/6vmOhg0.jpg

Junior medlem
Brugeravatar

Det ser sgu lækkert ud!

Junior medlem
Brugeravatar

Det ser sgu lækkert ud!

Jep, kunne ikke dy mig for at efterprøve en teori. Har ædt godt og vel 65 gram rå svamp, som først fik love til at trække i noget varmt kamille te med ingefær stykker i, i omkring 30 minutter. Lige nu (3½ time senere) har jeg et ganske behageligt buzz og har ingen kvalme eller mavepine haft. Kan evt, tilskrives kamillens virkning på maven, samt antikvalme virkningen ingefær har :D + Ingefær indeholder mange dejlige antioxidanter. ;)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Emnet flyttet til Visionære planter, da det ikke har noget at gøre i forrummet "Psilocybin svampe".

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]