Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 11:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Odense
hvis jeg indtager en MAO-inhibitor, 10-15 minutter før at jeg indtager 0,5 gram spids nøgenhat.
vil jeg så ikke i teorien være i stand til at blive lige så påvirket som hvis jeg indtog 2-3gram
uden MAO-inhibitor?
I mit hovede virker det rationelt da DMT og psilocybin(4-PO-DMT) næsten er den samme molekyle.
også tænker jeg at psilocybin kan vel også være påvirket af vores krops naturlige MAO-enzymer..
og derfor går noget af psilocybinen tabt til vores fordøjelses system før at det når op til vores hjerne...
jeg spørger dette spørgsmål da jeg synes at det er svært at samle store mængder af Spids nøgenhat i vores den Danske natur, og har derfor en lyst til at spare på de rationer af svampen som jeg har tilgængelig..
mange tak..

Admin
Brugeravatar

Jeg vil fraråde dig at tage MAO inhibitor sammen med svampe. Generelt skal man passe rigtigt meget på med at tage MAO hæmmere sammen med diverse stoffer. Det kan gøre rusen og varigheden meget uforudsigelig og endda være fatalt i visse tilfælde. Nogle folk blander MAO hæmmere med stoffer for at øge effekten. Men jeg synes, det er at gamble alt for meget med sit helbred. Så hellere tage en lidt større dose uden MAO hæmmer :)

-Jimmy Carter

Medlem

Jeg vil fraråde dig at tage MAO inhibitor sammen med svampe. Generelt skal man passe rigtigt meget på med at tage MAO hæmmere sammen med diverse stoffer. Det kan gøre rusen og varigheden meget uforudsigelig og endda være fatalt i visse tilfælde. Nogle folk blander MAO hæmmere med stoffer for at øge effekten. Men jeg synes, det er at gamble alt for meget med sit helbred. Så hellere tage en lidt større dose uden MAO hæmmer :)

nu er jeg sådan meget bevidst om MAO-inhibitors.. jeg kender dens bagside... og jeg ved hvordan jeg skal undgå det..
og det er i mange tilfælde ikke simplere end lade være med at indtage andre stoffer... og faste generelt..
drikke meget vand før man indtager den...
jeg tager ingen andre stoffer end psilocybin,(spids nøgenhat) og DMT(ayahuasca, og rent)...
hvilket jeg synes gør det rimeligt sikkert... ikke nok med at
i dette tilfælde der leger jeg jo ikke ligefrem med noget der er helt langt væk fra DMT...psilocybin= 4-PO-DMT.
jeg har røget meget DMT, og drukket en del ayahuasca, og jeg har forberedt mig meget grundigt før hver gang...
men tak for at du er bekymret... :) jeg ville bare vende det med jer før jeg begyndte på det... også ville jeg bruge denne topic som en trip rapport... så jeg kan fortælle verden om det når jeg er kommet over på den anden side...

Medlem

http://wiki.dmt-nexus.me/Known_substance-interactions_and_their_effects#Mushrooms_.2B_Harmalas_.28MAOI.29

Som det fremgår af DMT-nexus's wiki-side er denne combo sikker nok (selvfølgelig skal du være ops på MAO-inhibitors og skidte kombinationer), men det potentierer svampenes effekt VIRKELIG meget og gør dit trip en del længere. Så vær varsom - start evt. ud med lav dosis.

AWESOME.....
jeg bliver lidt glad nu.... fedt du fandt det link...
ja 100 procent.. jeg har gættet mig frem til at 0,5 gram er en rigeligt stor dosis i kombi med MAO-I.....
men det gør mig sgu glad at jeg så kan sparer et par gram... fordi 2 gram alene er ret mange svampe.. jeg ejer kun omkring 4 gram tørret... selvfølgelig lidt flere når jeg får frugt på mine grow ops... men det er jo nogen helt andre svampe.. der behøves jeg ikke at rationere på samme måde...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har kun selv prøvet at lege med MAOi's(harmin & harmalin) for sig selv eller kombineret med DMT, men tanken har tit strejfet mig :)
Derfor har jeg også undersøgt en del og eksperimenteret lidt..

Harmin & harmalin falder i den gruppe af MAO hæmmere som hedder RIMA's, ligesom Moclobemid(som ofte bliver brugt som potentiator til DMT og andre tryptaminer). Da de i modsætning til "de gamle" MAOi's er reversible hæmmere, er de en del mere tilgivende mht. "cheese syndrome"

Udover at potentiere DMT og lege med pharmahuasca, har mine eksperimenter gået ud på ikke helt at overholde "Foods to Avoid with MAOIs"...
Jeg er kommet frem til at harmin & harmalin er forholdsvis sikre, så længe ens diet ikke består af 100g. stærk ost hver dag eller lignende.

Der er flere af mine venner som har prøvet kombinationen 3g. P. Harmala + svampe og de har alle fortalt positivt om det, men det lader også til at det har været ret intense trips :lol:

Træd varsomt hvis du vælger at prøve kombinationen er mit bedste råd :)

Medlem

Jeg har kun selv prøvet at lege med MAOi's(harmin & harmalin) for sig selv eller kombineret med DMT, men tanken har tit strejfet mig :)
Derfor har jeg også undersøgt en del og eksperimenteret lidt..

Harmin & harmalin falder i den gruppe af MAO hæmmere som hedder RIMA's, ligesom Moclobemid(som ofte bliver brugt som potentiator til DMT og andre tryptaminer). Da de i modsætning til "de gamle" MAOi's er reversible hæmmere, er de en del mere tilgivende mht. "cheese syndrome"

Udover at potentiere DMT og lege med pharmahuasca, har mine eksperimenter gået ud på ikke helt at overholde "Foods to Avoid with MAOIs"...
Jeg er kommet frem til at harmin & harmalin er forholdsvis sikre, så længe ens diet ikke består af 100g. stærk ost hver dag eller lignende.

Der er flere af mine venner som har prøvet kombinationen 3g. P. Harmala + svampe og de har alle fortalt positivt om det, men det lader også til at det har været ret intense trips :lol:

Træd varsomt hvis du vælger at prøve kombinationen er mit bedste råd :)

wow en masse info.... den skal lige vendes og drejes i hovedet...
jeg har desværre ingen P harmala tilstedeværende i mit hjem... jeg bruger Banisteriopsis caapi... som jeg har kogt ned i evigheder... jeg vil sige at jeg holder mig fra at spise mad, især kød og ost.. det siges at man kan risikere kramper hvis man ikke holder sig idt varsom hvad det angår, jeg holder mig til den traditionelle faste teknik.. jeg skal sgu ikke eksperimentere hvad det angår...
men hvad angår at det bliver potentieret: du har jo allerede naturligt DMT tilstedeværende i din krop, og de vil selvfølgelig være med til at påvirke dig endnu mere, udover svampene.. så det er ikke helt svampe man tripper på alene når man indtager MAO-I.... hvilket også er derfor man kan trippe på MAO-I alene, det potentiere bare det DMT du naturligt har i kroppen... jeg hopper bare ud i det... jeg overvejer at indtage et helt gram svampe med MAO-I, men først eksperimentere jeg lidt med de 0,5 gram...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Caapi indeholder de samme alkaloider som p. Harmala :) men det er uden tvivl ikke en dårlig idè at overholde dieten

Medlem

Caapi indeholder de samme alkaloider som p. Harmala :) men det er uden tvivl ikke en dårlig idè at overholde dieten

ja det er rigtigt men så vil jeg sige at jeg mener at have læst et sted. at P.harmala også indeholder nogen andre psykoaktive ingredienser... jeg har ikke tid til at kigge efter de dokumenter nu, fordi jeg virkelig gerne vil ud og samle spids nøgenhat, inden det bliver mørkt...
desuden så vil jeg gerne lige sprede min glæde: jeg har lige røget DMT... og hvilken oplevelse... igen igen...
jeg har erfaringen at sidde op i meditations stilling, virkelig bare er en lettelse.. og jeg var istand til at tømme mine tanker fuldstændig, og bare føle nuet.. det var fedt... jeg føler mig meget mere tilstedeværende i kroppen mens jeg sidder op... og en anden ting, sidste gang der troede jeg et øjeblik at jeg havde pisset på mig selv... fordi jeg ikke havde tømt blæren, men nej det skete heldigvis ikke... og denne gang der tømte jeg blæren, og puha... det var meget nemmere at tømme hovedet denne gang.... og lyt til noget gospel music, og gerne afrikansk... jeg havde en sang afrikansk sang, som jeg har kendt i to år, den følte jeg en stærk knyttelse til, mens jeg var påvirket... så find en flot gospel sang som du har stærke følelser til... den her gospel sang var personlig for mig fordi jeg har minder der går 2 år tilbage med sangen, jeg har kendt den i lang tid... den hedder: south africa - soweto gospel choir..... så smuk så smuk...
nå jeg må ud på golfbanen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

men hvad angår at det bliver potentieret: du har jo allerede naturligt DMT tilstedeværende i din krop, og de vil selvfølgelig være med til at påvirke dig endnu mere, udover svampene.. så det er ikke helt svampe man tripper på alene når man indtager MAO-I.... hvilket også er derfor man kan trippe på MAO-I alene, det potentiere bare det DMT du naturligt har i kroppen...

At hæmme MAO-a enzymerne vil også betyde at serotonin, adrenalin, noradrenalin og dopamin ikke bliver nedbrudt i samme mængder som normalt og derfor får lov at blive længere i synapsen, hvilket sikkert er med til at ændre oplevelsen en smule.
Der er ikke lavet særligt meget research om endogent DMT og jeg er ikke stødt på nogen som har målt det endogene niveau af DMT før og efter administration af MAOi's.. ;)

skimenneske skrev:

ja det er rigtigt men så vil jeg sige at jeg mener at have læst et sted. at P.harmala også indeholder nogen andre psykoaktive ingredienser...

True.. Harmin, Harmalin og Tetrahydroharmin er dog de dominerende alkaloider i både B. Caapi og P. Harmala.
Harman, Harmalol og Harmalan lader ikke til at være undersøgt ret meget, men findes også i meget lave koncentrationer i fht. de dominerende harmala alkaloider.

Medlem

At hæmme MAO-a enzymerne vil også betyde at serotonin, adrenalin, noradrenalin og dopamin ikke bliver nedbrudt i samme mængder som normalt og derfor får lov at blive længere i synapsen, hvilket sikkert er med til at ændre oplevelsen en smule.
Der er ikke lavet særligt meget research om endogent DMT og jeg er ikke stødt på nogen som har målt det endogene niveau af DMT før og efter administration af MAOi's.. ;)

skimenneske skrev:

ja det er rigtigt men så vil jeg sige at jeg mener at have læst et sted. at P.harmala også indeholder nogen andre psykoaktive ingredienser...

True.. Harmin, Harmalin og Tetrahydroharmin er dog de dominerende alkaloider i både B. Caapi og P. Harmala.
Harman, Harmalol og Harmalan lader ikke til at være undersøgt ret meget, men findes også i meget lave koncentrationer i fht. de dominerende harmala alkaloider.[/quote]

du kender godt historierne om de flyvende tæpper, gør du ikke?? det psykoaktive stof der er i P harmala, var åbentbart stærkt nok til at påvirke dem som der lavede tæpper tilbage i det gamle egypten og gibraltar...
de brugte P harmala til at farve tæpperne med... og igennem en god dags arbejde ville de blive påvirket, og historien om de flyvende tæpper blev født...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

du kender godt historierne om de flyvende tæpper, gør du ikke?? det psykoaktive stof der er i P harmala, var åbentbart stærkt nok til at påvirke dem som der lavede tæpper tilbage i det gamle egypten og gibraltar...
de brugte P harmala til at farve tæpperne med... og igennem en god dags arbejde ville de blive påvirket, og historien om de flyvende tæpper blev født...

Nej de historier kender jeg ikke, men hvor vil du hen med dit historiefortælleri? :roll:

Min pointe var at endogent DMT sandsynligvis ikke er grunden til at harmala alkaloider har effekt når det tages uden noget andet, men derimod pga. ophobning af neurotransmittere; serotonin, adrenalin, noradrenalin og dopamin.
Mine egne forsøg med harmin.HCl & harmalin.HCl, eller kombination af begge har haft meget få ligheder med DMT eller andre tryptamin oplevelser..

Medlem

Nej de historier kender jeg ikke, men hvor vil du hen med dit historiefortælleri? :roll:

Min pointe var at endogent DMT sandsynligvis ikke er grunden til at harmala alkaloider har effekt når det tages uden noget andet, men derimod pga. ophobning af neurotransmittere; serotonin, adrenalin, noradrenalin og dopamin.
Mine egne forsøg med harmin.HCl & harmalin.HCl, eller kombination af begge har haft meget få ligheder med DMT eller andre tryptamin oplevelser..

ja at det kunne påvirke alle folk på trods af at de ikke har indtaget nogen andre substanser...
men ellers var der ikke så meget mere jeg ville sige om det..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Well okay...

Pas på med at præsentér dine teorier som fakta :)

Medlem

Well okay...

Pas på med at præsentér dine teorier som fakta :)

I know.. men det kan dårligt præsenteres som rent teori, eller rent fakta, det er ofte en blanding...
men det er ikke så slemt igen...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er i hvert fald ren teori at du mener at det er endogent DMT man påvirkes af når en MAO-hæmmer indtages alene ;)
Så vidt jeg ved er det ikke noget der kan underbygges med fakta, endnu i hvert fald..

Derfor burde det præsenteres som teori, som det nu en gang er.

Medlem

Det er i hvert fald ren teori at du mener at det er endogent DMT man påvirkes af når en MAO-hæmmer indtages alene ;)
Så vidt jeg ved er det ikke noget der kan underbygges med fakta, endnu i hvert fald..

Derfor burde det præsenteres som teori, som det nu en gang er.

ja men hvorfor er det så slem en teori at du ikke vil anse det som andet end en teori??
altså du konstantere jo selv at der er nogen andre ophobede ting oppe i din hjerne, som man frigiver..
det var nok ikke lige de ord du brugte...
men det var dine ord... hvilket i sig selv er en teori, men du tror ikke på dine egne teorier??
altså man behøver vel ikke at sprætte sin hjerne op, for at konstantere hvad der egentlig sker...
Ayahuasca fx... hvis jeg indtager rent nedkogt Banisteriopsis caapi... uden Mimosa hostilis brew...
så vil jeg også blive påvirket... og det har sin helt egen særprægede følelse...
men elementerne af oplevelsen som man oplever ved indtagelse af Mimosa hostilis,
er delvist også tilstedeværende... præcis som med Peganum harmala,
så man kan altså godt tillade sig at gå lidt yderligere end bare at teoretisere...
hvordan skulle man ellers blive påvirket som om man havde indtaget DMT, når man ikke har det?
man kan så komme frem til den konklusion at der er rent faktisk lavet studier
hvor man har fundet DMT tilstedeværende i hjernen.
så må man vel sige, at man går halvvejs: "jeg er ikke helt sikker, men faktaene påpeger at jeg har ret i mine teorier"
men ja det er da gætværk... men så må man konkludere at der er ikke kommet nogen bedre forklaring på hvorfor at man bliver påvirket som man har indtaget DMT. derfor delvis teori, og delvis fakta...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^Ja, altså der er lavet flere undersøgelser som har påvist "trace amounts" af n,n,-DMT og relaterede tryptaminer i blod og plasma hos mennesker.
Denne undersøgelse er mig bekendt noget af det nyeste vedr. DMT(rotter); http://intellihub.com/2013/05/31/study- ... live-rats/ - "Cottonwood Research, a foundation dedicated to studying consciousness and headed by Rick Strassman, is publishing a study that confirms the existence (and, they argue, production) of dimethyltryptamine in the pineal glands of rats. This paves the way for further research to determine whether endogenous DMT in humans also originates in the pineal gland, as has been speculated by Strassman and others.
It’s important to realize that this is just one study, yet to be published, reviewed, and repeated by other scientists. We do not yet have the text of the study to examine in detail. Until I have more information about the study and other labs are able to replicate the results, I remain skeptical but optimistic. Several studies have already established the existence of endogenous DMT in humans, along with many other species of plants and animals. It remains difficult to identify its point of origin, however, owing to its very rapid metabolism. DMT occurs in trace amounts and is readily broken down by monoamine oxidase, an enzyme commonly found throughout the bodies of animals. It is not clear what biological purpose DMT serves in any organism, especially since it occurs at levels much lower than recreational doses."
- Men det er stadig ikke endeligt bevist at koglekirtlen i mennesker står for produktion og at udløse DMT.

De neurotransmittere som jeg nævner; serotonin, (nor)adrenalin & dopamin ved vi en del mere om end vi ved om endogent DMT ;)
Da vi ved at disse neurotransmittere i høj grad har indflydelse på hvordan vi har det, mener jeg at det er langt mere sandsynligt at det skyldes tilgængeligheden af dem end ophobning af DMT(som indtil videre kun er fundet i meget små mængder i fht. de doser der indtages rekreativt).
Desuden er det slet ikke utænkeligt at Harmin, Harmalin & THH kunne være psykoative i sig selv(hvis man ser bort fra MAO inhibition), da de er indoler

Jeg siger ikke din teori er dårlig, bare at du bør lægge vægt på at det KUN er en teori når ikke den kan underbygges med fakta.
Desuden, som jeg også skrev, minder mine oplevelser med Harmin og/eller Harmalin meget lidt om DMT og andre tryptaminer på trods af høje doser; +300mg harmin.HCl, +250mg Harmalin.HCl

Medlem

nope, vi aner intet om hvad det endogene DMT laver der... men det er da egentlig interessant nok hvad det foretager sig deroppe i hjernen.
og siden man altid finder det i små mængder må man antage at det enten bare bliver nedbrudt af vores metabolisme, MAO-A enzymerne. eller at hjernen gør brug af det... joe rogan påstår jo at vi hallucinere i bund og grund når vi sover og drømmer... og det er pga DMT´en siger han.... det er også en teori, men det er da en interessant en....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

joe rogan påstår jo at vi hallucinere i bund og grund når vi sover og drømmer... og det er pga DMT´en siger han.... det er også en teori, men det er da en interessant en....

Som d og dermedu selv siger er det en påstand og teori.. Drømme og DMT trips har IMO ikke meget med hinanden at gøre.
Desuden findes der undersøgelser som påviser at melatonin er mere eller mindre alt afgørende i forhold til menneskers døgnrytme, men især REM-stadiet og dermed drømme. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14715839
Melatonin er for øvrigt også et tryptamin, ligesom serotonin og DMT.. Det har dog længe været vidst at koglekirtlen danner melatonin.

Der findes bedre teorier(synes jeg,som underbygges af data) end Joe Rogan's om endogent DMT.. Prøv at søg på google efter "endogenous DMT anxiolytic".

Et stof bliver ikke nedbrudt af at have siddet i en receptor. Det bliver transporteret væk fra receptoren og derefter enten lagret eller nedbrudt. Det er et fact at DMT bliver nedbrudt af MAO-a og ikke bare noget vi antager :)

Medlem

joe rogan påstår jo at vi hallucinere i bund og grund når vi sover og drømmer... og det er pga DMT´en siger han.... det er også en teori, men det er da en interessant en....

Som d og dermedu selv siger er det en påstand og teori.. Drømme og DMT trips har IMO ikke meget med hinanden at gøre.
Desuden findes der undersøgelser som påviser at melatonin er mere eller mindre alt afgørende i forhold til menneskers døgnrytme, men især REM-stadiet og dermed drømme. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14715839
Melatonin er for øvrigt også et tryptamin, ligesom serotonin og DMT.. Det har dog længe været vidst at koglekirtlen danner melatonin.

Der findes bedre teorier(synes jeg,som underbygges af data) end Joe Rogan's om endogent DMT.. Prøv at søg på google efter "endogenous DMT anxiolytic".

Et stof bliver ikke nedbrudt af at have siddet i en receptor. Det bliver transporteret væk fra receptoren og derefter enten lagret eller nedbrudt. Det er et fact at DMT bliver nedbrudt af MAO-a og ikke bare noget vi antager :)

du ved for meget...
jeg tror ikke det nok at sige det en gang... haha..
det er ros....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]