Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Hej Psy, det er nu ved at være et stykke tid siden at jeg har brugt jer, men er dog vendt tilbage igen. :)

Jeg står i den situation, at mig og en af mine gode kammerater skal i byen her på fredag, og vi skal dele 1g MDMA. Alle de gange (ca. 5-6 siden maj), at jeg har indtaget det, har det været nasalt, hvilket det også var sidste gang, for ca. 3 uger siden.

Har så læst, at det ville være en meget mere behagelig og langtidsvirkende effekt at indtage det i bomber fremfor at sniffe det? Eftersom at jeg ikke rigtigt har prøvet det før, og også har lidt svært ved at forstå doseringen af bomber sammenlignet med nasalt. Ville 0,5g bomber over en nat, være alt for meget, eller hvordan?

De gange hvor jeg har sniffet det, har mængden varieret fra 0,3-0,8g per person.

Og så lige en hurtig en; hvor lang tid inden byen ville i mene at man skulle tage bomberne? Og er det klogt at redoserer nasalt hvis bomberne ikke virkede kraftigt nok?

Mvh. HrKnudsen :wink:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem

Drop det og hold en pause gad ikke engang læse hele dit indlæg men det er meget dumt at tage så meget mdma du har jo taget der over 1 gang hver måned siden maj siger du selv og man råder folk til at vente 3 måneders tid imellem hver gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Psy, det er nu ved at være et stykke tid siden at jeg har brugt jer, men er dog vendt tilbage igen. :)

Jeg står i den situation, at mig og en af mine gode kammerater skal i byen her på fredag, og vi skal dele 1g MDMA. Alle de gange (ca. 5-6 siden maj), at jeg har indtaget det, har det været nasalt, hvilket det også var sidste gang, for ca. 3 uger siden.

Har så læst, at det ville være en meget mere behagelig og langtidsvirkende effekt at indtage det i bomber fremfor at sniffe det? Eftersom at jeg ikke rigtigt har prøvet det før, og også har lidt svært ved at forstå doseringen af bomber sammenlignet med nasalt. Ville 0,5g bomber over en nat, være alt for meget, eller hvordan?

De gange hvor jeg har sniffet det, har mængden varieret fra 0,3-0,8g per person.

Og så lige en hurtig en; hvor lang tid inden byen ville i mene at man skulle tage bomberne? Og er det klogt at redoserer nasalt hvis bomberne ikke virkede kraftigt nok?

Mvh. HrKnudsen :wink:

Daym du tager nogen store doser son!!
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml

En normal oral dose MDMA er på 125 mg, plus/minus 25, afhængig af om du er stor eller lille.

Du skal ikke redosere mere end en enkelt gang.
Shulgin anbefaler at tage halvdelen af sin første dose, cirka en times tid efter, og så ikke mere end det.

Kommer du ik i 4-5-600 mg+, så futter du bare hjernen unødvendigt meget af. Medmindre det er meget dårlig MDMA selvfølgelig.

Edit: Læste lige at det kun var like en måned siden sidst. Hold pause NU! Som Patrix også siger, så skal du altså holde ihvertfald 2-3 måneders pause imellem dine MDMA ture.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Skal lige rette noget i teksten; slyngede tallet 5 ud alt for hurtigt, eftersom at jeg bare kom med et skøn. Har lige talt det ordenligt efter og det er er nok 4 hvis at jeg husker rigtigt. Og skal lige siges at 0,8g er maks, normalt er det 0,3-0,4g.

Når det så er sagt kan jeg da godt se at det virker lidt voldsomt, men sagen er den, at jeg har købt det, og har tænkt mig at tage det på fredag, så må evt. pauser komme efter.

2-3 måneder synes jeg virker ekstremt længe? Det jeg normalt hører folk sige er, at der som en tommelfingerregel skal være ca. 1 måned mellem hver gang, men det kan da godt være at de er uvidende. :hm:

wEstzIde skrev:

En normal oral dose MDMA er på 125 mg, plus/minus 25, afhængig af om du er stor eller lille.

De doser jeg nævnte, var også nasalt, ikke oralt. Og er en fyr på 70-72 kg, afhængig af om at jeg har været på toilet. ;) Går det under betegnelsen, normal?

Mvh. HrKnudsen

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja og nasale doser skal selvfølgelig være mindre end orale. Dine doser er vanvittige og skal skæres ned.

Man kan ikke blæse MDMA så længe, hold dig til en redosering - MAX 2 hvis det virkelig er nødvendigt.
Hold doserne på max 300mg på en aften (allerede dette er meget høje doser, normalt ville jeg anbefale max 250mg)

Virkningen er langt bedre oralt, det giver en meget bedre fullbody experience.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skal lige rette noget i teksten; slyngede tallet 5 ud alt for hurtigt, eftersom at jeg bare kom med et skøn. Har lige talt det ordenligt efter og det er er nok 4 hvis at jeg husker rigtigt. Og skal lige siges at 0,8g er maks, normalt er det 0,3-0,4g.

Når det så er sagt kan jeg da godt se at det virker lidt voldsomt, men sagen er den, at jeg har købt det, og har tænkt mig at tage det på fredag, så må evt. pauser komme efter.

2-3 måneder synes jeg virker ekstremt længe? Det jeg normalt hører folk sige er, at der som en tommelfingerregel skal være ca. 1 måned mellem hver gang, men det kan da godt være at de er uvidende. :hm:

wEstzIde skrev:

De doser jeg nævnte, var også nasalt, ikke oralt. Og er en fyr på 70-72 kg, afhængig af om at jeg har været på toilet. ;) Går det under betegnelsen, normal?

Mvh. HrKnudsen

Får du ik de lede tømmermænd og søvnbesvær af så meget? Sidst jeg åd et halvt gram (fire redoseringer) fortrød jeg det gevaldigt! Havde det fucking ringe dagen efter. Normalt siger man aldrig over 200-250 mg på en aften. Dine serotonin lagre er tømte derefter, og dopamin vil i stedet blot blive frigivet, og tømmermændende samt hjerneskaderne vil stige :P

Mener der er en masse undersøgelser der peger på at ændringer i hjernen opstår efter en MDMA tur, men forsvinder igen efter 2 måneder. Hvis du tager det med kun fire ugers mellemrum vil magien helt sikkert også forsvinde forholdsvist hurtigt, og så har du alligevel slet ik lyst til at tage stoffet længere. Tag det fra en gammel MDMA rotte som mig, og de tusinde af andre der også har mistet magien på den måde.

Angående nasalt vs oralt, så er doserne for nasalt mindre end for oralt, som erowid linket vidst også gerne skulle vise. Hvis du kun vejer omkring de 70 burde 125 mg blæse dig fuldstændigt i gulvet.

Er det brunt og sukkerlignende MDMA? Måske en acetone oprensning kunne gøre det mere potent.
Eller måske din tolerance allerede er steget? Noget der sker ekstremt hurtigt og til en ekstrem stor grad, på lige præcis MDMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

wEstzIde skrev:
Er det brunt og sukkerlignende MDMA?

Nogle gange har det været brunlig og nogle gange har det været sukkerfarvet. Den her gang er brun/hvidt (kan uploade et billede senere).

wEstzIde skrev:
Får du ik de lede tømmermænd og søvnbesvær af så meget?

Præcis det her har vi snakket ufatteligt meget om. Jeg får det nemlig ALDRIG dårlig. Altså, jeg har det tværtimod meget neutralt. Folk har også sagt det her mange gange, men får det simpelthen bare ikke dårligt, og har INGEN problemer med at falde i søvn (men er også meget fuld når jeg er på MDMA).

wEstzIde skrev:
Angående nasalt vs oralt, så er doserne for nasalt mindre end for oralt, som erowid linket vidst også gerne skulle vise. Hvis du kun vejer omkring de 70 burde 125 mg blæse dig fuldstændigt i gulvet.

Altså, jeg er også vildt blæst når jeg tager emma, og har oplevet at få blackout når jeg mixede det med alt for meget sprut. Ved dog ikke om at det er sprutten, emmaen eller kombinationen af dem som er årsagen. Men normalt når jeg fester med emma varer vores byture de 12-14 timer af gangen, så ofte når jeg at komme en del ned af mit trip, måske kan det være en forklaring? :hm:

Mvh. HrKnudsen

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg synes 180mg i en bombe er riiiiiiigeligt, prøv det man, og slap af med dine doser

og lad for guds skyld være med at drikke en masse alkohol sammen med mdma

Senest rettet af Buttkraken 01 okt 2013 20:01, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
duuuuude.. Det kan godt være du ikke får nedtur efter dine ture nu, og det skal du være glad for. Men hvis du ikke holder dine pauser, så kommer nedturen!! Du mister magien skide hurtigt, dvs. at MDMA næsten ikke virker mere. Tag højst omkring 150 mg på fredag, og redoser højst 1 gang! Det er vigtigt, tro mig! Har selv lært det på den nedern måde.

EDIT: Hvis du gerne vil holde rusen kørende længere kan du evt tage en lille dose 2c-b når MDMAen peaker, og så kan du holde den kørende med små doser 2c-b.. Det skulle fjerne MDMA comedown, og glatte det dejligt ud i trip :D Så vidt jeg ved, er det meget mindre skadeligt end at køre lang tid på mange mdma doser

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja okay, kan høre at det er lidt voldsomt, har dog bare ikke følt det sådan. Ender nok med at tage en relativ lang pause efter fredag.
Men hvordan ligger afhængigheden af MDMA?

Og kan fornemme at den generelle mening, var at man skulle tage bomber på fredag? I mængden 150-200mg afhængig af effekten.
Og er der en kort how-to med bomber? Er det bare med toiletpapir og så skyld ned med vand?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt med pausen! :) Altså MDMA kan vel give en smule psykisk afhængighed, men det er efter min erfaring ikke meget.. Du kan nemt lade holde en laang pause.. ja, hold dig til bomber, det er faktisk også en meget federe rus med lige præcis MDMA synes jeg.
Du tager et lille stykke toilet papir, hælder mdmaen ned på, og lukker den som en lille kugle.. og synker den med whatever.. Du burde helt klart højst tage omkring 150 mg bomber og kun 2 af dem

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og jeg knuser krystallerne helt, ligesom jeg ville hvis jeg tog dem nasalt går jeg ud fra? :)
Og faster i ca. 3 timer inden, am I right?

Medlem
Brugeravatar

jeg plejer ikke at knuse det hvis jeg har en krystal der der ligger på 110-120mg :) det bliver jo opløst i mavessækken anyway :P og ja 3 timers faste lyder fint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det behøver ikke være helt fint pulver, men knus det lidt..
jeg plejer ikke at faste som sådan.. Spiser måske et let måltid et par timer før.
Men det skader vel ikke at faste :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Super. Tak for en god respons drenge, og kan evt. lige komme med en smule feedback her lørdag/søndag.

Mvh. HrKnudsen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv i øvrigt at lad være at drik på MDMA. Det gør oplevelsen så meget bedre. ;)

jeg plejer ikke at knuse det hvis jeg har en krystal der der ligger på 110-120mg :) det bliver jo opløst i mavessækken anyway :P og ja 3 timers faste lyder fint.

Tror ik det skader at gøre. Ku forestille mig at det ville blive opløst hurtigere og derved give en bedre rus. I dunno?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
synes det lyder af nogle ubehageligt store doser, men hvis du tager så tit som du giver udtryk for kan det godt være du har stor tolerance... jeg ville vente 2 måneder og bombe 250 mg en hyggeaften, istedet for byen - jeg synes godt man kan få "stress" af at være inden for med mange mennesker der ikke bør vide du er på emma i byen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv i øvrigt at lad være at drik på MDMA. Det gør oplevelsen så meget bedre. ;)

Tror ik det skader at gøre. Ku forestille mig at det ville blive opløst hurtigere og derved give en bedre rus. I dunno?

Det hastighedsbegrænsende trin er tømningen af mavesækken, så nej. Derimod kan det gøre en forskel hvis man tager en kapsel som ikke bliver fuldt opløst og noget af stoffet adheres til kapselresterne som er så store at de tilbageholdes i mavesækken. Eller hvis den sidder fast i spiserøret. Bomber er efter min erfaring det hurtigste og mest behagelige. Desuden vil et stort måltid indeholdende især fedt udsætte effekten betydeligt. Også visse lægemidler kan forsinke effekten.

Medlem

Nu når i snakker om bomber, er bomber ikke bare hvor man tager et lag af et stykke toiletpapir (eksempel) og så kommer sit stof ind i og så lige lukker den i toppen og så bare ind munden og så sluger man ellers bare?

Har aldrig prøvet at indtage syntetiske stoffer på andre måder end gennem næsen så undskylder hvis mit spørgsmål lyder lidt dumt :3

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yes, det er det man kalder oral indtagelse. Det er god HR at gå oralt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]