Jeg syntes der er mangel på bedre svar i denne tråd, så jeg vil forsøge at introducere et par ting:
Basis kosttilskud:
Aniracetam
Oxiracetam
CDP Choline eller Alpha GPC (99% purity at foretrække)
Omega 3 Fiskeolie/Levertran
Du kan skylle alle 3 ned i et stort glas kakaomælk med fed mælk (sød/let), med en passende mængde kakaopulver går det nemt ned. For den mest optimale virkning og en ekstra gavnlig effekt vil jeg foreslå at du køber noget billigt levertran/fiskeolie/DHA og drikker/spiser lige inden (f.eks. LifeExtension - Super Omega-3 - 5 stjerne IFOS star rating) - Dette vil sikre en optimal optagelse af Aniracetam, som er fedtopløseligt.
Dosering: Aniracetam (500mg), Oxiracetam (800mg), (Choline/GPC 250mg-500mg)
De første virkninger jeg fik på ovennævnte stack var at jeg fik nedsat min trang til bl.a. koffein, hvilket jeg ser som en yderst positiv effekt. Aniracetam og Oxiracetam er en videreudvikling af det noget ældre Piracetam og er kendt for at forbedre hukommelsen, koncentration.
Huskereglen er her at hvis du får hovedpine så tager du ekstra Choline. Acetylcholine er et grundlag for at racetam'erne virker.
Energi:
^ Disse skal helst bestilles med nogle størrelse 000 kapsler (500mg) ellers får du det aldrig ned (Smagen er forfærdelig).
Dosering: 200mg ca. +/-
Udover det kan:
L-Tyrosine
Creatine (Monohydrate anbefalet)
Acetyl-L-Carnitine (ALCAR)
Aldrig skade nogen, og de mixer godt med ovennævnte kakaodrik - desuden er alle ovennævte vitaminer og kosttilskud forholdvis billige selv i store mængder på ebay.dk/amazon.co.uk så bare kom igang - og husk kapsler, 0.001 digitalvægt, som du kan få samme sted (ebay) til nærmest ingen penge.
Hvad med Pramiracetam?Jeg kan ikke just anbefale Pramiracetam - effekten opvejer bare ikke smagen (og virkningen) overhovedet - så hellere Ani og Oxi (Prisen er through the roof for Prami i forhold til Ani/Oxi).
Hvorfor Kratom ?Kratom er skide godt til at slå en rastløshed/"for meget kaffe" og andre spændinger ud af kroppen (men desværre ulovligt i DK, dog temmelig nemt at finde online). At købe pulver-kratom eller friske blade er helt fint til en starter - du vil kun forøge din tolerance ekstremt med ekstrakt - og en alm. dæmper på situationen er Kratom et fint middel at have på lager. HUSK: Mælk+sukker i din Kratom-te. Mælken gemmer de bitre stoffer væk (lidt som mælk gør i grøn the), og sukkeren får det bare til at smage bedre. Pas på med at drikke kopper lige efter hinanden uden at have tal på og kombinere med f.eks. hash/skunk - jeg har brækket mig mindst 1 gang fordi virkningen bliver for stærk.
Andre nootropics:Adrafinil/Modafinil er simpelthen for stærke stoffer, som der er selv store drug-gurus der har stor respekt for ... Mest af alt hjælper det på manglende søvn, så sørg bare for at få normal søvn. Phenibut lyder somom det også er særdeles stærkt og aldrig kunne anbefales i en alm. stack af nootropics, men jeg ser ikke ned på nogen af delene - de hører bare ikke til i alm. rådgivning da det er meget stærke stoffer ...
Træthed/Fatigue:Hvis ovennævnte ikke virker efter hensigten (og motion i forvejen ikke er en del af din hverdag) så er der ingen anden udvej end at begynde at motionere.
For at begynde på noget der er nemt at overkomme foreslår jeg noget lign.
5 minutters løb i så langsomt tempo, som du kan få dig selv til at løbe. Det kan selv de fleste rygere og slapsvanse klare. For at gøre arbejdet for dine lunger nemmere kan du med fordel tygge pebermynte/menthol-tyggegummi eller andre pastiller med højt menthol/pebermynte indhold. Efter et par dage vil du føle dig ekstremt genfornyet med energi.