Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Hey Psy.

Jeg er med tiden blevet ret glad for at æde svampe.
Og kunne godt tænke mig at dyrke mine egne, jeg aner ikke en skid om det.
Og har læst lidt hist og her men kan ikke finde noget som forklare mig helt fra bunden, hvordan jeg gør. med de her kager osv. syntes kun der er noget om Grokits.
Nogle der kender en god guide/hjælpe ?.
:peace:

Stodder
Brugeravatar

viewtopic.php?f=2&t=27789&p=363378&hilit=pf+tek#p363378

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Syntes ikke det giver mig megen viden om hvad jeg skal bruge :D .

Junior medlem

Der er en komplet liste over, hvilket udstyr du skal bruge samt en beskrivelse af, hvordan substratet er sammensat, hvordan du propagerer og hvordan du inkuberer både substratet med sporer og myceliet, så der dannes frugtlegemer.
Hvis du kigger teksten godt igennem, finder du svarene. :)
Go' fornøjelse. :)

Mvh.
NobodyReally.

Junior medlem

Jeg syntes stadig ikke jeg kan finde noget sted jeg jeg kan finde spore som man kan starte med? og nu har jeg efterhånden fundet det jeg ellers skal bruge til at komme ii sving =)

Kan man godt bare købe et growkit hjem også de smider sporer eller hvad ? :S

Dedikeret medlem

man må ikke linke til hjemmesider men prøv og søg efter spore prints og så jeg helt sikker på du vil finde noget ;)

Medlem
Brugeravatar

Det sjoveste (men også mest omfattende) ville være at starte helt fra bunden af, og finde en guide til kage, birth, dunkning osv.
Det letteste og hurtigste er at købe et growkit og følge vejledningen.

Shroomery.org er et site (forum) hvor man kan få stort set alt at vide om emnet

Held og lykke

Junior medlem

Tak for hjælpen =)

Men hvad er forskellen på syrings og print? :S

Men nu er der jo lidt at vælge imellem, hvilke vil i anbefale som de første ? =) har hørt det skal være mexi agtig ? =) Men gad da godt prøve cubensier hvis det er lige nemt ? =)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
En syringe er en engangssprøjte med steril sporeopløsning. Et print er et stykke sølvpapir med svampesporer på, som du så selv skal opløse og suge op i en sprøjte. Den første løsning er nemmest og dyrest.

Du skal dyrke cubensis. Hvilken variant du vælger betyder ikke så meget, for de er meget ens i deres måde at leve på.

Hvis du spørger din søgemaskine efter Roger Rabbit's Let's Grow Mushrooms så får du nogle rigtig gode videoer at komme igang med. Og ellers så læs alle de tråde der er om cubensisdyrkning, vis din svamp-tråden etc. Det kræver lidt at få til at lykkes, især hygiejne er vigtig når du laver det hele fra bunden.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Så hvordan er det i siger at jeg gemmer sporene fra mine svampe som er kommet i mit grow?.. Og tak for hjælpen, jeg smider billeder op senere i vis tråden..
Og med gemmer, mener jeg hvordan opsamler jeg dem bedst agtig, og hvis det skal i sprøjte, er det så bare demi kogt vand ? eller er det noget andet der er i sprøjten.. og skal det ligge på køl?..

Og nogle af mine kager var ikke helt hvide da jeg tog dem ud af glasset, så noget af "foderet" faldte ved siden af, det har det ligesom kravlet over og indtaget, også var det jeg tænkte om jeg bare kunne stille en tallerken, "mad" ned til dem i mit frugt kammer, og tage noget af det myscelle noget der vokser også ligger over og så ville det måske tage fat ? eller hvad?.. så jeg ikke behøves at bruge glas og gøre helt forfra?..

og kan jeg gemme spore fra mine danske syller og prøve at få til at gro i noget ko-kasse jord ?.. =) ..
o
ne love

Medlem
Brugeravatar

og kan jeg gemme spore fra mine danske syller og prøve at få til at gro i noget ko-kasse jord ?.. =) ..
o
ne love

Hvis du er Jesus.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
o
ne love

Hvis du er Jesus.

+1

måske med lidt Thor også, overtroen har det med at sætte svampe og lyn sammen. :D

Junior medlem

Det var da to mega konstruktive svar jeg kunne bruge til en masse, for jeg er både jesus og thor samt en lille smule freja når det er weekend og jeg har kjole på... Men heldigvis blev jeg klogere på hvordan jeg samlede spore, så jeg vil bruge forum igen næste gang jeg har et dumt spørgsmål =)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Så hvordan er det i siger at jeg gemmer sporene fra mine svampe som er kommet i mit grow?

Når svampen har smidt sløret klipper du hatten af og efterlader 2-4mm stængel som hatten kan stå på.
Denne hat med stump ligger du med lamellerne nedad på et stykke sølvpapir i ca. 24 timer hvorefter du fjerner stumpen. Nu skal sporeprintet have et døgns tid til at tørre. Dette folder du fint sammen, skriver navn og dato på sølvpapiret og kommer det i en zip pose. Færdig. :)

Citat:
Og med gemmer, mener jeg hvordan opsamler jeg dem bedst agtig, og hvis det skal i sprøjte, er det så bare demi kogt vand ? eller er det noget andet der er i sprøjten.. og skal det ligge på køl?..

Demineraliseret vand er rigtig godt at bruge til at lave sporesprøjte med. Du skal koge vandet i 10 minutter, herefter suger du noget kogende vand op i sprøjten. Lad det kogende vand blive i sprøjten 1 min, sprøjt ud og gentage 4 gange. Den sidste gang undlader du at sprøjte vandet ud igen. Sæt hætte på sprøjten og kom den på køl.
Nu tager du et rent shotglas, kog det i 5-10 min, skrab sporerene fra printet ned i det afkølede glas og tilføj vandet fra sprøjten. Sug det hele op igen og du har dig nu en sporesprøjte.

Citat:
jeg tænkte om jeg bare kunne stille en tallerken, "mad" ned til dem i mit frugt kammer, og tage noget af det myscelle noget der vokser også ligger over og så ville det måske tage fat ? eller hvad?.. så jeg ikke behøves at bruge glas og gøre helt forfra?..

Nej, det kan du ikke. Det vil kontaminere hurtigere end en steppebrand. Grunden til vi bruger glas er for at holde udefrakommende bakterier og sporer væk. Vores steriliserede medie er guf for alt der er i luften. En ren slikbutik som alle vil ind i.

Citat:
og kan jeg gemme spore fra mine danske syller og prøve at få til at gro i noget ko-kasse jord ?.. =)

Nej, det kan du ikke. P. semilanceata lever i symbiose med græs, jord, luft, bakterier, temperatur, mødding osv. etc.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

. please hjælp Billede

Senest rettet af smellycatt 16 dec 2013 23:51, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvis de er stoppet med at gro, så er det vel bare at plukke svampene og dunke på ny. Det er ihvertfald min erfaring at svampene bliver ved med at gro til der ikke er mere væske i kittet, og så stopper de. Her er det jo så bare jer der har fjernet væsken. Jeg tror dog ikke at i vil få mere ud af dette flush.

Og så smil lidt, svampene indeholder mest psilocin/psilocybin per gram nu kortere de er i vækstperioden, og jeres er ikke færdige :)

Junior medlem

Tusind tak for svaret :)

Junior medlem

Første høst efter 2 uger Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=er1i3M-w51E
virkelig god video som forklare alt fra start til slut :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
http://www.youtube.com/watch?v=er1i3M-w51E
virkelig god video som forklare alt fra start til slut :)

Den der film er gammel og stopfyldt med dårlig info. :o

Så vil jeg hellere anbefale disse videoer til at starte på: http://mushroomvideos.com/

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]