For ikke så længe siden prøvede jeg og en ven svampe for første gang. Vi spiste 16 - 18 tørrede Spids Nøgenhatte hver. Lidt efter begyndte vi at have det virkelig underligt, og vi blev virkelig dum i hovedet, måske lidt fjollet i det. Vi vidste ikke om det var symptomerne på, at svampene var ved at tage ind, men det gik vi ud fra siden vi begge havde det så underligt. Vi rente rundt i min vens hus, og vidste ikke hvad vi skulle lave. Vi blev helt rastløse, og tog nogle masker og rente lidt rundt og grinte. Derefter røg vi en smøg for at få blodet i kroppen til at cirkulere hurtigere. Vi sad lidt på hans værelse, og jeg syntes jeg så en DVD kassette flipper sig en enkelt gang, men var dog ikke helt sikker. Vi satte os ned i stuen for at se noget TV, jeg var helt rastløs... Jeg kunne ikke sidde stille eller kigge det samme sted, jeg skulle hele tiden kigge i en ny retning eller på nogle nye ting. Vi besluttede os for at gå en tur i en lille skov der ligger tæt på hvor min ven bor. Da vi kom ud følte vi virkelig at vi var i en anden verden, selvom vi havde været der utrolig mange gange. Vi begyndte at tage nogle O.K store pinde, og slog grene af træer, vi syntes af en eller anden grund det var utroligt sjovt. Derefter fandt vi nogle røgsvampe, min ven slog på dem, og der kom en kæmpe røgsky, som bare flød hen af jordens overflade, jeg fik det sygeste grin af det. Lidt efter gik vi rundt i skoven og snakkede, men ligepludselig indser jeg at min ven ser lidt sjov ud. Kan ikke rigtigt forklare det her, men jeg gik nogle meter tilbage, og kiggede på ham. Det lignede lidt han var klippet ind i et billede, hans tilstedeværelse så lidt uægte ud. Derefter tog vi hjem til ham, og satte os ud på hans terrase for at nyde en Cola og en smøg. Jeg sidder og kigger lidt rundt, og af en eller anden grund kigger jeg på et vindue, hvor jeg kan se himlen spejle sig. Lige pludselig bliver den ene sky i vundet rød, og den røde farve overtager lige så stille hele skyen, jeg begynder at grine helt vildt, og så vente jeg mig rundt og kiggede op på himlen, og jeg kunne ikke se skyen, men da jeg kiggede tilbage i vinduet kunne jeg pludselig se den igen. Jeg sad og stirrede på den, og den var blevet helt rød, og ud af ingen ting, kommer der pludselig en grøn farve nede i bunden af den røde sky. Den grønne farve overtager hele skyen, og pludselig begynder skyen at skrumpe, og til sidst forsvandt den, som om noget sugede den ind i sig. Af en eller anden mærkelig grund, så begyndte mig og min ven at stå og føle på græsset og røre ved et træ... Det var totalt fascinerende.
Ud over det skete der ikke rigtigt noget.
''Trippet'' varede kun ca. 3 timer.
Jeg havde forventet at se alle mulige sjove ting og farver, men det gjorde jeg ikke. Det var rimeligt skuffende...
Kan det have været pga. en for lille dosis? Eller kan man slet ikke trippe på den måde?
Jeg har idag været på jagt efter flere Spids Nøgenhatte, og har fundet 81. Bare for at være sikker på at kunne få det jeg vil kunne kalde ''et godkendt trip''.