Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 14:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

For ikke så længe siden prøvede jeg og en ven svampe for første gang. Vi spiste 16 - 18 tørrede Spids Nøgenhatte hver. Lidt efter begyndte vi at have det virkelig underligt, og vi blev virkelig dum i hovedet, måske lidt fjollet i det. Vi vidste ikke om det var symptomerne på, at svampene var ved at tage ind, men det gik vi ud fra siden vi begge havde det så underligt. Vi rente rundt i min vens hus, og vidste ikke hvad vi skulle lave. Vi blev helt rastløse, og tog nogle masker og rente lidt rundt og grinte. Derefter røg vi en smøg for at få blodet i kroppen til at cirkulere hurtigere. Vi sad lidt på hans værelse, og jeg syntes jeg så en DVD kassette flipper sig en enkelt gang, men var dog ikke helt sikker. Vi satte os ned i stuen for at se noget TV, jeg var helt rastløs... Jeg kunne ikke sidde stille eller kigge det samme sted, jeg skulle hele tiden kigge i en ny retning eller på nogle nye ting. Vi besluttede os for at gå en tur i en lille skov der ligger tæt på hvor min ven bor. Da vi kom ud følte vi virkelig at vi var i en anden verden, selvom vi havde været der utrolig mange gange. Vi begyndte at tage nogle O.K store pinde, og slog grene af træer, vi syntes af en eller anden grund det var utroligt sjovt. Derefter fandt vi nogle røgsvampe, min ven slog på dem, og der kom en kæmpe røgsky, som bare flød hen af jordens overflade, jeg fik det sygeste grin af det. Lidt efter gik vi rundt i skoven og snakkede, men ligepludselig indser jeg at min ven ser lidt sjov ud. Kan ikke rigtigt forklare det her, men jeg gik nogle meter tilbage, og kiggede på ham. Det lignede lidt han var klippet ind i et billede, hans tilstedeværelse så lidt uægte ud. Derefter tog vi hjem til ham, og satte os ud på hans terrase for at nyde en Cola og en smøg. Jeg sidder og kigger lidt rundt, og af en eller anden grund kigger jeg på et vindue, hvor jeg kan se himlen spejle sig. Lige pludselig bliver den ene sky i vundet rød, og den røde farve overtager lige så stille hele skyen, jeg begynder at grine helt vildt, og så vente jeg mig rundt og kiggede op på himlen, og jeg kunne ikke se skyen, men da jeg kiggede tilbage i vinduet kunne jeg pludselig se den igen. Jeg sad og stirrede på den, og den var blevet helt rød, og ud af ingen ting, kommer der pludselig en grøn farve nede i bunden af den røde sky. Den grønne farve overtager hele skyen, og pludselig begynder skyen at skrumpe, og til sidst forsvandt den, som om noget sugede den ind i sig. Af en eller anden mærkelig grund, så begyndte mig og min ven at stå og føle på græsset og røre ved et træ... Det var totalt fascinerende.
Ud over det skete der ikke rigtigt noget.
''Trippet'' varede kun ca. 3 timer.

Jeg havde forventet at se alle mulige sjove ting og farver, men det gjorde jeg ikke. Det var rimeligt skuffende...
Kan det have været pga. en for lille dosis? Eller kan man slet ikke trippe på den måde? :hm:

Jeg har idag været på jagt efter flere Spids Nøgenhatte, og har fundet 81. Bare for at være sikker på at kunne få det jeg vil kunne kalde ''et godkendt trip''.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det kan komme an på mange ting, men normalt skal man nok op på en rimelig høj dosis for at få OEVs (open eyes visuals - hallucinationer med åbne øjne) Men du kan godt få CEVs (closed eyes visuals - hallucinationer med lukkede øjne) af forholdsvis lave doser.

Næste gang, så prøv at ligge dig ned med lukkede øjne i en times tid, og prøv at slappe helt af og lade dig flyde med. Så skal du nok se nogle sjove ting, farver, mønstre, spiraler og fraktaler ;)

Junior medlem

Nu har jeg kun prøvet svampe en enkelt gang, og kunne faktisk godt tænke mig at være i bevægelse og gå rundt og trippe, altså det vil jo så sige OEV. Ville det være for meget at spise 40 - 50 Spids Nøgenhatte?
Og ville jeg måske kunne opnå OEV med sådan en dosis?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Sørg nu for guds skyld for at VEJE jeres svampe, antallet af spidse nøgenhatte siger tæt på ingenting om den reelle dose... Alt efter hvilken type man er vil 1- 1,5 g tørret spids nøgenhat være nok til at få OEV.

Medlem
Brugeravatar

16-18 spids nøgenhatte lyder som en ret lav dose (~0,5g), men som The Joker siger, er det umuligt at sige ud fra antallet af svampe. Jeg plukkede ca. 80 SN for nylig, som i tørret vægt vejer 1,6g. Og i skal altså op over 1g SN hvis i vil få indfriet jeres visuelle forventninger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ved at øge dosis øger du chancen for OEV, men også for mindfucks. Det kan godt give rimelig dybe spirituelle oplevelser, bare vær forberedt.

Junior medlem

Hvad mener du helt præcist med mindfucks?
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig nogle spirituelle oplevelser. Få nogle åbenbaringer, og lignende. Det syntes jeg er utrolig spændende og det har jeg længe ville prøve. Det er også en af grundene til jeg syntes psykedeliske svampe er spændende.
Er der risiko for bad trips eller måske at sidde fast i sit trip ved at tage 40 - 50 Spids Nøgenhatte, når det nu kun er anden gang?

Medlem
Brugeravatar

Det er ret svært at vurdere risikoen for badtrip, når vi ikke ved hvor mange gram de 40-50 SN vejer. Skaf dig en vægt hvis du vil bevæge dig op i de højere doser, så risikerer du ikke at dosere for højt ved et tilfælde. For det kan helt klart anbefales at bevæge sig opad i doserne efterhånden som man får erfaring. Især hvis man leder efter de spirituelle oplevelser.

Et mindfuck er en slags overrumpelse af ens psyke. Det kunne f.eks. være at man fik tankeloops, hvor man får en følelse af at tiden/tingene gentager sig.

Junior medlem

Mit indtryk er at bad trips ikke kommer af mængden men pga den indstilling man går ind med...

Terrence.McKenna tricket virkede ret godt for mig. Bind for øjnene... Slap helt af mentalt.... Lade mig flyde mens jeg siger "jeg er fuldstændig åben... Bare tag mig med... Brænd mig ikke..."
På intet tidspunkt kæmp imod eller prøv at styr det. Så skal det nok gå.

Mind fuck er et slemt ord synes jeg. Man kan godt få vist noget man ikke var forberedt på, men så gør man det man burde gøre i det virkelige liv... Man står ansigt til ansigt med det og lader det drive over.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]