Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej psy!
Vi er to nære kammerater på 18, der gerne har ville prøve et psykedelisk trip rigtig længe. Vi har fået mulighed for at skaffe nogle cubensis-svampe, og har tænkt os at takke pænt ja tak.
Vi er ikke ude efter at blive 'fucked up', men ønsker begge to et introspektivt trip, hvor vi får mulighed for at tage et kig ind i vores underbevidsthed og forhåbentligt lære noget deraf. Vi er begge garvede hashrygere, men har ingen erfaring med psykedelika.

Jeg har længe været interesseret i det spirituelle og søgt efter svar i østlige filosofier som taoisme, buddhisme og Advaita hinduisme. Jeg savner en direkte mystisk oplevelse; ikke som i et 'møde med Gud', men som i en konfrontation med det ukendte. Jeg har længe haft en fast meditationspraksis, og er meget glad for det. Både jeg og min kammerat har som sagt længe været interesseret i den psykedeliske oplevelse, og vi har begge læst nettet tyndt for triprapporter og divers info om psykedeliske stoffer. Min kammerat er også meget søgende.

Jeg er pt. beskæftiget med studie (hvor jeg klarer mig rigtig godt) og fast arbejde, mens min kammerat tager et sabbatår. Vi har en lille fast vennekreds, hvor vi begge føler os godt tilpas. Vi har tænkt os at tage svampene i stille, kontrollerede omgivelser i hinandens nærvær. Vi har ikke tænkt os at foretage os andet på trippet, end at sidde og dykke ned i os selv. Vi har ingen seriøse skeletter i vores skab, og hvis noget skulle komme til overfladen, føler vi os begge to også klar til at dykke ned i det og se det i øjnene.

Det vi vil forhøre os om er dosering. Vi har søgt rundt her på siden, og mange her er enige om en dose på 1 - 1.5 gram Psilocybe Cubensis til et førstegangstrip. Til gengæld går mange på udenlandske sider som fx. Shroomery ud fra en mindre 'forsigtig' metode, og foreslår højere doser som 3 - 3.5 gram til førstegangstrippere (nogle har endda en 'go big or go home' attitude til tripping, og foreslår doser på 4 gram til første gang).

Vi har det begge to på den måde, at vi ikke har tænkt os at tage nogle af de her ting på en fast basis, og vi ved ikke om vi kommer til at tage svampe igen nogensinde. Vi vil begge to gerne have en dyb oplevelse, hvor vi virkelig får en fornemmelse af, hvad det vil sige at trippe. Vi har tænkt på en dosis på 2.5 - 3 gram, men vi vil meget gerne have jeres mening. Vi vil også høre om indtagelse. Der er så mange forskellige metoder på nettet; appelsinjuice, lemon tek, peanut butter sandwiches, svampethe og den gode gamle "just chew 'em". Hvad er ideelt til første gang?

Andre gode råd er også meget velkomne. Er det vi gør forsvarligt?
Mange tak på forhånd. :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Det virker som om at i har sat jer rigtig godt ind i tingene. Thumbs up!
Du virker som en moden 18 årig, der er i balance. Jeg ser ingen faresignaler ved at du måske går lidt over en anbefalet førstegangsdosis.
2 gram i te ville nok være passende. Det burde ihvertfald kunne ryste jer lidt, og give jer en fin fornemmelse af den psykadeliske verden.

Musik spiller også en ret vigtig faktor. Jeg vil anbefale jer noget psykadelisk, af den genre i nu foretrækker.

God tur når i kommer så langt :)

Edit: Det virker som at i har bestemt jer.. MEN det kan altså anbefales at vente nogle år endnu. Jeg var 20 da jeg havde min første psykadeliske oplevelse (2.7g svampe), og det kunne jeg godt have ventet et par år med. Dog var min indre setting skidt, hvilket kan have spillet en stor rolle.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Senest rettet af dgs 06 nov 2013 15:49, rettet i alt 4 gange.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^this

Jeg vil dog anbefale jer at tygge dem første gang, ikke af nogen direkte rationel årsag, men fordi jeg synes at det er med til ritualisere trippet endnu mere hvis man også smager ordentligt på den rå svamp :) Plus optagelsen er noget mindre voldsom i come-up ved tygning og det er fordelagtigt når det er jeres første gang, selvom i er godt forberedt vil i næsten med garanti blive overraskede alligevel. Da i jo har en vis interesse for østens mystik/filosofi vil jeg foreslå noget Ravi eller Ananda shankar til jer - det er ALT for lækker trip musik!

Edit - når det så er sagt, synes jeg stadig i burde vente til i er 21... 18 er en tidlig alder, men hvis du ikke har i sinde at lade det blive en vane, kan et enkelt trip ikke gøre det store :)

Medlem

Ligemeget hvor træls det end lyder, synes jeg i skal vente, til i er mindst 21! Den frontale lap er først fuldt udviklet i 20års alderen. Selvom du føler, at du har styr på dit liv og tilværelse, er din hjerne stadig under udvikling, og især et stærkt psykedelisk trip kan hæmme udviklingen.
- Better safe than sorry ;-)

Medlem

I øvrigt, hvis det er fordi i vil lære noget om jer selv og jeres liv, kan et MDMA trip også være en mulighed ( Ved godt at MDMA ikke just er uskadeligt, og det kan helt sikkert også gøre nogle trælse ting ved hjernen, men det er en del nemmere at styre og dosere ). De gange jeg har taget det, har jeg taget 200-300mg, og den dosis har helt sikkert været nok for mig, til at dykke ned i min underbevidsthed og lære en hel del om mig selv :-D

In our memories
Brugeravatar

Du fraråder svampe, men anbefaler 200-300mg MDMA? Og du påstår at MDMA er nemmere at dosere end svampe.. shhhh

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Har du problemer med at læse? Jeg har på intet tidspunkt anbefalet MDMA, men sagt, at det er et alternativt. Det er her også nemmere at forberede sin krop og sind på et MDMA trip end et svampetrip, f.eks. ved at tage 5-HTP op og efter trippet.
I øvrigt, hvis man endelig skal tage MDMA, vil jeg mene 200-300mg er en OK dosis. 120mg som start og 80mg til comedown, er altså ikke for meget i mine øjne. De sidste 100mg kan sagtens undværes, afhængig af set & settings.

In our memories
Brugeravatar

Du bringer MDMA på banen, hvilket jeg tolker som en "anbefaling". Hvis du havde uddybet dit doseringsforslag, ville der ikke opstå forvirring.
Desuden skulle det ikke være optimalt at preloade med 5htp inden en dose MDMA, de fleste oplever tab af effekt, og i værste fald kraftige bivirkninger.
Det skulle være fint at tage noget tid før en tur, men aldrig dagen før, eller på selve dagen.

Medlem

Jeg mener bestemt ikke, at man på noget tidspunkt skal direkte anbefale stoffer. Men personligt synes jeg så også, at MDMA er meget nemmere at håndtere rent psykisk, derfor bragte jeg det på banen. Det er nemt at sidde fast i det samme tankespin på svampe, mens jeg synes det er lidt nemmere at bryde på MDMA :-D

Moderator

Tak for jeres svar, i er så søøøøøøde alle sammen. :D
Nu faldt valget på svampe, fordi vi har mulighed for at få fat på dem, og fordi vi har en fælles kammerat, der for nylig har haft en rigtig positiv oplevelse med dem. MDMA er selvfølgelig også en mulighed, men jeg tror vi vælger at gå med svampene.
Også tak for jeres bekymringer - jeg har faktisk haft mulighed for svampetrip flere gange i det sidste 1,5 år, men har ventet til jeg følte mig mere mentalt og følelsesmæssigt parat. Som sagt i mit første indlæg, har vi ikke tænkt os at gøre det til en vane (også netop fordi vi begge to er klar over, at det ikke er sååå smart at lege for meget med sin neurokemi som 18-årig), så vi håber at vi kan komme ud af det her ene trip uden alt for seriøse ar. ;)

Jeg tror vi går med at tygge svampene, som du siger Joker - kan også godt lide idéen om at ritualisere det, og vi har også snakket om at lave en deklaration af vores intention før vi begynder og tænde lidt fyrfadslys. :) Bare for at skabe lidt stemning.

Vi har også været i gang med at skyde idéer til en playliste, og det kommer primært til at bestå af noget downtempo psybient og chillout - Dave Tipper, Sekuoia, Carbon Based Lifeforms & the likes. Idéen om noget Ravi Shankar kan jeg nu også meget godt lide, så det kan godt være, at der sniger sig lidt sitar ind på playlisten. :)

Dosen bliver nok et sted i mellem 2 og 2,5 gram. Lige et spørgsmål, hvad er jeres mening omkring cannabis i kombination med svampene? Er det en god idé at have rullet et par joints på forhånd, hvis man skulle få lyst til det under trippet? Eller evt. til hyggesnak efter trippet? Eller skal vi helst undlade kombinationen fuldstændig? Og hvad med evt. proviant til turen? Skal vi holde os til det lette (frugt etc.) eller skal vi geare op på noget fedtet fråd, hvad er mest anbefalelsesværdigt efter jeres mening? :)

In our memories
Brugeravatar

Urben1: Vil du så mene at der er større chance for at skade sin udvikling med svampe, end med MDMA?
Under de forkerte omstændigheder, ja. Men med respekt, og en rigtig tilgang til trippet, som jeg føler at trådstarter har, vil det måske gavne mere end skade.
Nu søger trådstarter også en mystisk og bevidsthedsudvidende oplevelse. Ikke ment som at MDMA ikke er godt, det har da nogle dejlige, sjove og terapeutiske egenskaber.

Senest rettet af dgs 06 nov 2013 17:11, rettet i alt 2 gange.

In our memories
Brugeravatar

Det kan være meget intenst at ryge cannabis på et svampetrip. Hvis i føler at svampene er nok i sig selv, så gem jeres joint til comedown. Hvis i beslutter jer for at ryge under trippet, så nøjes med at tage et par sug. Det plejer at være nok til at skyde trippet i en vild retning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Lige et spørgsmål, hvad er jeres mening omkring cannabis i kombination med svampene? Er det en god idé at have rullet et par joints på forhånd, hvis man skulle få lyst til det under trippet? Eller evt. til hyggesnak efter trippet? Eller skal vi helst undlade kombinationen fuldstændig? Og hvad med evt. proviant til turen? Skal vi holde os til det lette (frugt etc.) eller skal vi geare op på noget fedtet fråd, hvad er mest anbefalelsesværdigt efter jeres mening? :)

Jeg vil klart anbefale at vente med cannabis til slutningen af/efter trippet. Det booster trippet helt vildt, men på en måde der ikke rigtigt gavner. Man (jeg) bliver snot forvirret og kan ikke holde et tankeflow kørende fordi min korttidshukommelse dør! Hvis i gør det under trippet så start stille og roligt ud, det bliver hurtigt for meget af det gode!

Mht. proviant: Frugt og chokolade er vindere i min bog. Det er dog også en god idé at have noget rigtigt mad klar til bagefter. Her foretrækker jeg sundt, nemt, simpelt mad, f.eks. suppe. Har rigtigt mange gange fortrudt når jeg har siddet og gnavet i et stykke pap-frysepizza fordi jeg ikke havde tager mig sammen til at sørge for noget ordentligt!

In our memories
Brugeravatar

Det kommer også an på hvor stort et forbrug i har af cannabis. Hvis i er garvede hverdagsrygere, så ser jeg intet problem i 1-2 sug. Tværtimod.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et par sug er fint men det kommer nok til at komme bag på jer, hvor ekstra skæve I bliver :) Så lav en mikro joint eller hold det til seriøst maksimum 3 sug.
Og bare have tingene til joints klar, I finder nok ud af, at det ikke er det nemmeste at rulle joints sådan de første 2-3 timer af trippet.

Evt. hav andre ting klar I kan lege med; tegneting, musik, nogle grinern brætspil der ikke kræver for meget indsats (Visionary er nice).

Og så hør Hol Baumann - Human albummet. Det er fuldstændig fantastisk til en førstegangoplevelse på svampe.
Og Søvnigt Sinds Lady of the Lake sang : http://www.youtube.com/watch?v=Y-xc1GIWPc0

Jeg synes chips er fråderen, evt. lav kaffe/te i en termokande.
Hvis I ikke kan lide smagen af svamp, så kan I spise dem sammen med peanuts/chips.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Shpongle er osse godt i denne sammenhæng. :)

Moderator

Shpongle er osse godt i denne sammenhæng. :)

Ja, helt sikkert, Shpongle er lækkert musik. :rocking:

Det kommer også an på hvor stort et forbrug i har af cannabis. Hvis i er garvede hverdagsrygere, så ser jeg intet problem i 1-2 sug. Tværtimod.

Min kammerat ryger til hverdag, og jeg forsøger at holde det til weekenderne. Jeg tror vi holder evt. rygning til comedown eller efter trippet. :wink:

Igen, mange tak for jeres svar! Jeg synes det er fedt, at i gider tage jer tiden til det. Jeg rapporterer sandsynligvis tilbage med en triprapport, når vi har fået taget trippet. :peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er fedt at se i tager det saa alvorligt, og ikke bare vil bare vil have fest og "skrald 'aa" ud af dem. Som mange andre herinde vil jeg dele min bekymring omkring jeres alder. Men i tager det alvorligt, ogsaa med hensyn til dosis.

Hvor har i taenkt jer at goere det? Det kan godt vaere noget skidt at skulle forholde sig til udenforstaaende mennesker naar man tripper, saa soer for i kan vaere i fred. I kan godt tage en tripsitter med, eventuet en person der har proevet det foer, som i begge er trygge ved. Koeb en masse forskelligt frugt. Paa svampe har jeg tit svaert ved tilberedt mad. Det foeles kunstigt og maerkeligt. Frugt er meget bedre. Raa loeg er forresten en oplevelse i ikke boer snyde jer selv for. Bare en lille bid.

Forbered jer godt. Brug alle de tips i allerede har faaet, og lad trippet goere hvad det vil, saa laenge det er positivt. Hvis i faar de maerkeligt, saa skift stemning. Saet noget andet musik paa, eller gaa igang med en anden aktivitet. Snak sammen om hvordan i har det.

Og koeb knaeklys i Tiger :-D

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator

Det er fedt at se i tager det saa alvorligt, og ikke bare vil bare vil have fest og "skrald 'aa" ud af dem. Som mange andre herinde vil jeg dele min bekymring omkring jeres alder. Men i tager det alvorligt, ogsaa med hensyn til dosis.

Hvor har i taenkt jer at goere det? Det kan godt vaere noget skidt at skulle forholde sig til udenforstaaende mennesker naar man tripper, saa soer for i kan vaere i fred. I kan godt tage en tripsitter med, eventuet en person der har proevet det foer, som i begge er trygge ved. Koeb en masse forskelligt frugt. Paa svampe har jeg tit svaert ved tilberedt mad. Det foeles kunstigt og maerkeligt. Frugt er meget bedre. Raa loeg er forresten en oplevelse i ikke boer snyde jer selv for. Bare en lille bid.

Forbered jer godt. Brug alle de tips i allerede har faaet, og lad trippet goere hvad det vil, saa laenge det er positivt. Hvis i faar de maerkeligt, saa skift stemning. Saet noget andet musik paa, eller gaa igang med en anden aktivitet. Snak sammen om hvordan i har det.

Og koeb knaeklys i Tiger :-D

Vi har tænkt os at leje et sted for en lørdag, så vi kan være helt i fred for andre. :) Vi har tidligere brugt stedet til flere fester, LANs og hygge-aftener, så vi kender det også godt i forvejen. Og ja, vi har overvejet at have vores fælles kammerat, der har trippet før, med som sitter. Jeg er sikker på det nok skal gå godt. :P
Og den med knæklysene er noteret. :wink:

In our memories
Brugeravatar

En masse levende lys er også virkelig godt til en hyggelig setting.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]