Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

...

Senest rettet af Mr MindTrip 05 jan 2015 13:57, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Respekt for, at du åbner op foran en hel flok fremmede mennesker!
Hvis man udelukkende tager dit stof og hashmisbrug op, kender jeg mange, der har det på samme måde (inklusiv mig selv). Hashen hjælper med at komme igennem en tung og træls hverdag, og det hele forløber bare en hel del nemmere! Jeg tror ikke bestemt ikke, at hash er nyttigt i dit tilfælde, da problemerne bare bliver "skubbet til side" og ikke behandlet. Men det er trods alt MEGET bedre end MDMA, svampe osv. der virkelig kan tage fat i nogle indre problemer, der kan være meget svære at overskue og/eller forholde sig til.
Hvis jeg var dig, havde jeg helt droppet stofferne, men ikke hashen. Du skal helt sikkert skære ned på det, men hvis du lære at elske dine hverdage, tror jeg sagtens, at du kan sidde derhjemme en fredag aften og ryge en joint mens du ser en god film :-)!

Junior medlem

så vidt jeg husker er den medicin du har fået udskrevet antipsykotisk og ikke antidepressiv. Og jeg kunne forestille mig at den var udskrevet i den mening at du skulle tage den lige før sengetid da hash abstinenser plejer at skabe søvn problemer. Og hvis du vil ud af dit hashmisbrug kan jeg anbefale at spise sundt og komme igang med at dyrke noget motion, da det skubber de frustrerende tanker væk.

Junior medlem

Urben1: Stoppe helt med stofferne, tror jeg desværre ikke jeg kan lade være med, men det er dog også noget der forekommer forholdsvis sjælendt, men ja du har ret, der er altid en risiko, når man tager stoffer, specielt psykedeliske i mit tilfælde.
Og har da også følt at jeg leger lidt med skæbnen nogle gange. Mit mål er i første omgang også at kunne holde med at ryge i hverdagene, en lille pind engang imellem i weekenderne, men bliver nok ikke før jeg er afvænnet helt :)

dummy: Jo det er meget muligt, kan godt ske jeg husker forkert :) Og jo skal tage dem før sengetid, men tager så en et par timer før sengetid, da jeg gentagne gange har oplevet at jeg sover over mig når jeg skal op, er simpelthen for døsig fordi de stadig hænger i kroppen. Men det er vel og mærket også kun når jeg tager mig sammen til at den istedet for at ryge, hvilket ikke sker så ofte som det burde.. Tror også de vil have en mindre voldsom effekt når jeg først har vænnet mig til dem, kræver dog jeg tager dem jævnligt først og har jeg røgen, tager jeg ikke en.
Motionere har jeg tit overvejet, men for det første bliver man lidt lad og doven af hash og så det med at komme ud generelt, er ikke lige mig medmindre jeg absolut skal, f.eks. handle.. Er begyndt at spise nogenlunde sundt efter jeg har fået arbejde, så det er da det første skridt mod en sundere hverdag :D

Medlem
Brugeravatar

Spændende historie Mr. MindTrip! Håber du må få held med de mål, du har sat dig. Mon ikke det nok skal lykkes, når du er så bevidst om hvad du gør, og hvad konsekvenserne er.

Hvis jeg var dig, havde jeg helt droppet stofferne, men ikke hashen.

Det er jeg slet ikke enig i. Som trådstarter selv skriver, kan hans få dage med hårdere stoffer give ham en glæde, som en normal hverdag ikke kan give ham. MDMA, svampe, syre - det kan alt sammen give nogle fantatiske oplevelser, som man kan tage med sig i livet, og "bruge" når man ikke er påvirket. Et weekends-stofforbrug er i mine øjne ikke farligt. Det er når stofferne bliver trukket med ind i hverdagen, at de i høj grad kan påvirke ens liv negativt - hvilket hashen har gjort for Mr. MindTrip.

Senest rettet af 2tilbage 07 nov 2013 19:50, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^that

Godt at høre du får noget hjælp - bliv ved med at kæmpe, det bliver bedre :)

Dedikeret medlem

Ja respekt herfra også det er stærkt gået at du er opmærksom i så ung en alder. Det vil du takke dig selv for i fremtiden.

Medlem

Uden at være patetisk eller ophøjet, så lever du muligvis for meget i fremtiden, og det kan gøre én angst. Jeg ville lyve hvis jeg sagde jeg ikke også har oplevet det. Det er til dels præstationsangst, pres fra omverden i form af det sociale liv, arbejdsliv, hobby og én selv blandt andet.

Kort sagt gælder det om at være diciplineret og dedikeret, til nogle relativt fastlagte rytmer af feks arbejde du kan lide, kreativitet (meget vigtig) indenfor bl.a tegning, skriverier, madlavning og gerne i arbejdet også, hvilket det lyder som du har., men også gerne have/plante arbejde, stilsiddende meditation, fysisk træning af alle mulige slags, kampkunst, vægte, gåture, zumba? En masse passion, istedetfor desperation, aggression og depression.

Viljeshandlinger er vigtige, de gode, positive af slagsen. Alkohol, tobak og de fleste stoffer er ikke nødvendigvis dét en lettere traumatiseret sjæl har brug for, det kan bringe nogle individer langt ned, just saying, selv ved relativt minimalt forbrug. Men, det er selvfølgelig din beslutning. Både MDMA og hash er traume"lettende", hash eller cannabis er bare ikke så hårdt ved diverse "lykkestoffer" som X er, men også coke, sped, herodeo osv, det blæser dit system med bl. andet serontoniner og dopaminer, så de eftersigende skulle forårsagde uoprettelig skade på belønningscentrene i hjernen, ved hårdt brug/misbrug.

Ikke for at reklamere, men kan anbefale dig CBD-dråber, de virker antipsyotisk, antidepressiv og antiangst. Et lidt dyrt indkøb,men måske dét værd www.jegmåikkelinketilforhandlereogdetburdejegvide.dk/fordijegharværethersiden2006.aspx

Der er en masse mellem linierne, selvfølgelig. Såsom at vi alle er én på visse punkter, vi er omgivet af smerte, død og ulykke, vores kroppe er ældgammelt stjernestøv, erkendelsen af bevidstheden er uden midte eller grænse, og alt dét du kun selv ved og kan finde ud af, lære, observere og så videre

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
2tilbage
"Det er jeg slet ikke enig i. Som trådstarter selv skriver, kan hans få dage med hårdere stoffer give ham en glæde, som en normal hverdag ikke kan give ham. MDMA, svampe, syre - det kan alt sammen give nogle fantatiske oplevelser, som man kan tage med sig i livet, og "bruge" når man ikke er påvirket. Et weekends-stofforbrug er i mine øjne ikke farligt. Det er når stofferne bliver trukket med ind i hverdagen, at de i høj grad kan påvirke ens liv negativt - hvilket hashen har gjort for Mr. MindTrip."

Du har brug for nogle nye øjne, hvis du ikke ser noget galt i et weekends-stofforbrug. Lamt indlæg.

Det skræmmer mig til tider, da min søster selv har haft et amfetamin misbrug og adskillige selvmordsforsøg på samvittigheden, da hun havde min alder. Jeg har så mange tanker og idéer om min egen fremtid og skiftende perspektiver på livet, der ændrer sig fra år til år, uge til uge og dag for dag, hvilket gør det svært for mig at holde fast i tanken længe nok til tale med nogen (min psykolog..) om det.

Det gør mig usikker på min fremtid og kan ikke se hvor jeg står om 10 år, hvilket også gør at jeg nu har taget intiativ til at finde en løsning der ikke er stof relateret, mens min sunde fornuft stadig spiller ind.

Jeg tror det er vigtigt at fastsætte og forfølge nogle mål for fremtiden og ikke bare altid leve fra dag til dag. Skriv dine tanker og forestillinger ned hvis det er svært at huske i længden
Herudover handler det meget om viljestyrke, når man vil stoppe med hashen og det virker som om, det er ret svært for dig at være vedholdende. Som du selv er inde på i starten, så burde du måske være tilknyttet en psykolog. Med din baggrund og din alder bør du ikke stå så alene med sådan en lort, som det lader til at du gør - correct me if i'm wrong.

Junior medlem

[quote="Kong_Koger » 07 nov 2013 12:44"]

Kort sagt gælder det om at være diciplineret og dedikeret, til nogle relativt fastlagte rytmer af feks arbejde du kan lide, kreativitet (meget vigtig) indenfor bl.a tegning, skriverier, madlavning og gerne i arbejdet også, hvilket det lyder som du har., men også gerne have/plante arbejde, stilsiddende meditation, fysisk træning af alle mulige slags, kampkunst, vægte, gåture, zumba? En masse passion, istedetfor desperation, aggression og depression.

Kong_Koger : Disciplinen er allerede blevet strammet godt op efter jeg har fået arbejde og da jeg også blev nødt til at finde mit eget sted at bo, hvilket også har gjort at jeg er begyndt at gå op lidt mere op i madlavning, eftersom at jeg er nødt til at lave mad selv.
Tegne har jeg gjort meget af før i tiden, men stoppede lidt da jeg begyndte at ryge (sjovt nok), tror også jeg vil tage det op igen, tror du har ret i at det kan flytte fokus meget fra at ryge og er begyndt at træne med vægte, en gang imellem for at gøre arbejdet en smule mindre hårdt :D Men tror bestemt det kunne være en god idé at tage det op igen, det kan være godt tidsfordriv når man keder sig og har lyst til at ryge :lol:

Junior medlem

Jeg tror det er vigtigt at fastsætte og forfølge nogle mål for fremtiden og ikke bare altid leve fra dag til dag. Skriv dine tanker og forestillinger ned hvis det er svært at huske i længden
Herudover handler det meget om viljestyrke, når man vil stoppe med hashen og det virker som om, det er ret svært for dig at være vedholdende. Som du selv er inde på i starten, så burde du måske være tilknyttet en psykolog. Med din baggrund og din alder bør du ikke stå så alene med sådan en lort, som det lader til at du gør - correct me if i'm wrong.

Bo Dega : Du har fuldstændig ret og en af de største problemer jeg har lige nu, er det nok at tage mig sammen til noget og altså bryde de dårlige vaner men så skal jeg først og fremmeste skrue lidt ned for pindene og det kan jeg også sagtens et par dage.. Og så glemmer jeg det simpelthen, uden at tænke over det sætter jeg forbruge op igen til det sædvanlige :roll:

Medlem
Brugeravatar

Du har brug for nogle nye øjne, hvis du ikke ser noget galt i et weekends-stofforbrug. Lamt indlæg.

Nu snakker jeg altså om et forbrug - inden for rimelighedens grænser, og ikke MDMA to gange hver weekend, eller hvad du nu kunne forestille dig, at jeg mener. Et svampetrip i ny og næ, en MDMA-tur højst en gang om måneden. Evt. en god bytur på en stim ind i mellem. Det kan jeg virkelig ikke se noget problem i.

Og jeg kan godt nok heller ikke se noget "lamt" i at pointere, at trådstarter ikke burde fokusere på sit relativt milde forbrug at narkotika, når det er hashen der styrer og ødelægger hans hverdag. Helt ærligt, skal trådstarter virkelig have dårlige råd, fordi der er nogle herinde, der er bange for enhvert stof, som ikke er hash?

^^Det blev jeg simpelthen nødt til at kommentere på, når det så tydeligt ikke er narkoen, men hashen, der er problemet for trådstarter.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted

Nu snakker jeg altså om et forbrug - inden for rimelighedens grænser, og ikke MDMA to gange hver weekend, eller hvad du nu kunne forestille dig, at jeg mener. Et svampetrip i ny og næ, en MDMA-tur højst en gang om måneden. Evt. en god bytur på en stim ind i mellem. Det kan jeg virkelig ikke se noget problem i.

Og jeg kan godt nok heller ikke se noget "lamt" i at pointere, at trådstarter ikke burde fokusere på sit relativt milde forbrug at narkotika, når det er hashen der styrer og ødelægger hans hverdag. Helt ærligt, skal trådstarter virkelig have dårlige råd, fordi der er nogle herinde, der er bange for enhvert stof, som ikke er hash?

^^Det blev jeg simpelthen nødt til at kommentere på, når det så tydeligt ikke er narkoen, men hashen, der er problemet for trådstarter.

Jeg læste ''weekends-stofforbrug'' som stoffer hver weekend og ikke bare ind imellem. Hvis jeg tog fejl beklager jeg.

Junior medlem

Det er langt fra hver weekend, nærmer en gang om måneden til hver anden, dog med enkelte undtagelser hvor det godt kan blive to weekender i træk men ellers er det ikke noget problem for mit vedkommende :)

Junior medlem

Hey!

Jeg var selv i et hashmisbrug, og ved hvor svært det er at stoppe. Specielt de første 3-5 dage var et helvede for mig. Mit eneste gode råd er at skaffe dig en masse film, slik, sodavand, tag en uge fri og kæmp dig igennem lortet. Du har motivationen til at stoppe, så du kan godt :-) !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]