jeg tror din ide med at fortsætte med at sprøjte vand er en skidt ide, svampene har kun brug for høj luftfugtighed i starten af deres liv, også luftfugtigheden sættes ned til 75% efter de er blevet 2 cm høje. det hjælper faktisk.
dine svampe er svært stresset pga luftfugtigheden har været for høj.
hvilket forårsager at svampende går i tilstand af chok, og de bliver dværge, du kan sagtens gro dem ud, men det vil tage lidt tid.
jeg foreslår at du høster svampene, jeg ved det er hårdt.
men så putter du kagen i stue temperatur i et mørkt sted, i 2-3 dage.
på tredje dagen tager du, og river lidt i det øverste lag med en gaffel, bare så du har revet hele overfladen op,
(dette gør at du fjerner det overvoksede mycelie, så får kagen lidt mere vitalitet)
Rehydrer kagen (de tre dage uden vand gør virkelig at myceliet går i selvforsvar og sender så mange svampe op som den kan nu efter du har rehydreret den.)
husk hvad jeg har fortalt dig, svampene elsker høj luftfugtighed, men de får brug for mere luft idet de bliver større.
happy growing.
Tak
Jeg stoppede også med at sprøjte vand, da jeg så dit indlæg. Så de har bare fået mere luft og lys.
Pelsen er som sagt kravlet lidt ned igen, men væksten er nærmest gået i stå.
Det er lidt surt at høste så små svampe, men du har jo nok ret, så jeg høster dem i aften.
Skal jeg skrabe pelsen væk fra svampene, før jeg lægger dem til tørre?
Og når jeg skraber kagen på tredjedagen, er der så ikke risiko for at sporerne bliver begravet? Eller er der sporer overalt inde i kagen også?
Jeg har flyttet mine to grow kits over i en plastik kasse fra Silvan og boret udluftningshuller. Men du bør stadig gøre lidt mere end bare åbne posen. CO2 lægger sig i bunden og hvis du bare åbner posen er det ikke sikkert du får fjernet det hele
Brug en lille blæser til at cirkulere luft ned i eller vift med en vift så der sker lidt.
Læste på shroomery at lavere temps giver mindre men tykkere svampe. Mine står pt i 18 grader og vokser lidt langsomt, men vokser dog.
Tak for svar. Ja ok, udluftningen er også bare foregået ved, at posen har stået åben i et minuts tid 2 gange dagligt.
Så fremover vil jeg sørge for at få luftet bedre ud i bunden af posen.
Står dine grow kits også i et vandbad som videoen viser?