Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 aug 2025 04:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej psy!

Jeg er nu tilbage efter mit lille ban fra Adian hændelsen, og har brug for råd!
En af mine kammerater har besluttet sig for at prøve MDMA, og har givet mig æren af at være tripseater. Men men men men men.... Jeg har ingen idé om noget som helst når det kommer til MDMA, og søger derfor råd. Jeg har snakket med en vinde, og hun siger følgende:

1) "Emma er en vild tøs, som ikke kan styres hvis det går galt, så for guds skyld, lad vær med at tage det til en fest hvor der er mange mennesker og uro første gang."
1.1) Gør det mens i er alene hjemme ved en, få personer som han stoler meget på, han skal være i det rigtige mood, det rigtige setting etc.
2) ½L vand hver time, mindst
3) hold ham rolig, han skal ikke danse nonstop fra start til slut, da han bliver for varm, og det er det er der, der er stor risiko for at det går galt.
4) Han må ikke drikke alkohol før han føler han har 100% styr på trippet, men fraråder det stærkt første gang han prøver det.
4.1) Og heller ikke cannabis, eller andre rusmidler.
5) Hvis han bliver aggressiv, og i ikke kan få ham ned ved at snakke til ham, skal i være klar på at tage fat i ham, og holde ham nede, så han ikke gør skade på jer, eller ham selv mens i ringer efter en ambulance eller politiet.
5.1) Han skal vide dette forinden, at vi kan og vil gøre dette inden han tager MDMA

Har i andet i vil tilføje, som i tænker der er vigtigt, eller noget vi skal være ops på?
Jeg ved der er andre tråde omkring MDMA, hvad man skal og ikke skal mens man er på det, men der er uendeligt mange tråde, så håbede vi muligvis kunne samle det til en stor tripseater tråd, vil opdatere listen når i skriver noget (hvilket jeg håber i vil :D ) eller hvis i har nogle tråde, enten herinde eller på andre sider, som i tænker jeg vil kunne bruge, må i hellere end gerne dele dem herinde også!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Er på mobilen lige nu, men synes godt nok nogen af de råd er helt væk, måske er det bare mig?
Hvis han bliver aggresiv? På MDMA? Kommer vist ikke til st ske. Og drikke alkohol? Lad vær med det, ødelægger rusen er min personlige mening.
Men det med det ikke kan styres hvis det går galt, hvad skal det betyde?
Har din ven ikke en ven der har prøvet mdma der evt. Kan bære tripsitter? Hvis man overhovedet kan kalde det det ved mdma. Han kommer bare til at ligge et par timer med orgasme i alle senser hvis i rammer dosen rigtig.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du ikke selv er tryg ved at være tripsitter, så lad være.. Det kan smitte af på vedkommende der skal tage stoffet første gang.
Er han en aggressiv type, siden i tror i kan blive nødt til at holde ham?
Hvis i er i en hjemlig setting og ikke bevæger jer særlig meget, så kan i måske også klare jer med mindre vand.

Medlem
Brugeravatar

½L vand i timen er kun et godt råd hvis han danser og sveder en helt masse. Som du selv skriver så få ham kølet ned i stedet for; det er bedre at holde 10 - 15 minutters pause hver time, få kølet af og så kun drikke 0,25 - 0,35L vand i timen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Undskyld mig, men jeg kan ikke rigtig se ideen i at have en tripsitter ved mdma. Personligt vil jeg virkelig synes det var irriterende hvis jeg skulle ha en tripsitte ved mdma. Jeg forestiller mig mere at man bruger en tripsitter ved DMT og Ketamin, stoffer hvor man er helt væk mens trippet vare.

Medlem

Det er ca. 1/2 liter vand i timen. Ikke mindst. Man kan sagtens drikke for meget vand, og det er lige så farligt. Det er ikke et psychedelisk stof, så derfor er i ret godt dækket ind, bare dosen er korrekt.
Og så skal han selvfølgelig lytte til hans krops signaler, selvom det godt kan være svært når man er påvirket.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
For meget vand er meget farligt, og kan ende med vand i hjernen - og det et altså sket før!
Jeg ville ikke drikke 3L vand under trippet hvis jeg sad hjemme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes det lyder som om i skal ud i et salvia trip, selvfølgelig - better safe than sorry, men jeg synes altså sagtenes i kan samle en flok på 4-5 mennesker og sidde hjemme hos en og tage MDMA alle sammen eller til en koncert for den sags skyld. MDMA er meget angstdæmpende og man får en bedre stor følelse af accept, risikoen for et decideret dårligt roll vil være minimal.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene indtil videre! :)

Jeg ville ikke sige han er den aggressive type, men vi har vores tumlen engang i mellem, hvor han til tider har svært ved at stoppe igen, derfor vælger vi at tage det med i "forberedelsen" så at sige. Det er også det jeg mener med at hvis det går galt, og ikke kan styres, eller ender ud i han får badtrip, og bliver VIRKELIG aggressiv af en eller anden grund.
Med vandet havde jeg godt hørt man kunne drikke for meget, men det lød på min veninde, at ½ liter var minimum, men det er dejligt at vide hvis han bare ligger derhjemme mindre kan gå.

Min kammerat er lidt urolig på hvordan han vil reagere, og vil derfor gerne have en eller to til at være der, og være tripseater når han prøver det. Han kender ikke nogen han stoler nok på, som har prøvet MDMA som han tør lade være tripseater, og jeg har kun prøvet cannabis, og har ikke den store lyst til at prøve andet end cannabis og svampe, og har derfor ikke rigtig læst op på andet, og ved derfor nada om fx. MDMA som er tilfældet her, derfor virker jeg måske som om jeg ikke er tryg ved at være tripseater

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg tror nemt, det kan komme til at smitte af på hele stemningen, hvis det skal sidde en masse folk og holde øje med ham.
MDMA er jo ikke fordi han bliver helt knast, han får det bare lækkert i kroppen, selvfølgelig hvis han ikke lige smadrer igennem på en ekstrem dose. Men det lader da til i tager nogle forholdsregler og har hovedet nogenlunde med, så i har nok undersøgt dose og det...
Jeg skal ikke kunne udtale mig ALT for meget om MDMA, prøvede det første gang i lørdags. Jeg kan ikke lige umiddelbart forestille mig man får det træls på stoffet, medmindre man selvfølgelig får for meget. Mit setting var, at jeg holdt en fest med mine to roommates, og her var vel en 10 stykker i lejligheden. De blev alle sammen mine bedste venner, og jeg kunne virkelig ikke forestille mig man kan få det dårligt på MDMA.
Så kom der også lige en lille triprapport med på sidelinjen.. sorry hvis det blev for meget off topic. :D

Medlem
Brugeravatar

sorry hvis det blev for meget off topic. :D

Det gjorde det skam ikke :) Har du skrevet triprapporten? Vil gerne læse den, og ville sætte pris på et link hvis du havde det :)

Min kammerat havde planlagt at tage det til en fest her i starten af december, hvor der kommer omkring 67, bl.a. en person som han ikke ligefrem... Jeg ved ikke hvordan man skal "sugarcoate" det, så siger det bare ligeud, han hader ham som pesten, og syntes han er den største idiot på denne klode, og vi vil derfor gerne gøre det hjemme ved en af os :) Og så størrelsen, når det er en lokal privatfest, tror jeg kun det vil gå galt (også grundet personen jeg skrev om før)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Problemet med MDMA er jo at det er et empathogen, som er en klasse af psykoaktive stoffer der producerer en følelsesmæssige og sociale virkninger, og det er meget karakteristisk ved MDMA. Så jeg kunne forestille mig at det vil være lidt mærkeligt hvis han var alene på MDMA og I to andre ikke var det. Jeg vil foreslå at mindst en person udover han også er på MDMA, hvis han skal opleve den fulde effekt af MDMA.

mere om empathogen: http://en.wikipedia.org/wiki/Empathogen-entactogen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
han skal ikke have en halv liter vand i timen hvis han ikke sveder en halv liter vand i timen... bare tænk jer om. han må godt drikke 2 liter vand på samme tid, hvis han vil det, men så skal han ikke have noget de næste 3-4 timer... vand er ikke mere farligt på mdma end når man er ædru, det kan bare være sværere at styre og for nogle bliver det ekstremt - sørg for det ikke bliver ekstremt, hverken lidt eller meget. Jeg kan godt selv lide at "skylle" munden i vand tit og ofte når jeg har taget mdma da man bliver så fandens tør i kæften.

han kommer højst sansynligt hverken til at blive i dårligt humør, ustyrlig, bange eller alt sådan noget... så længe han "får sin vilje" og ikke bliver tvunget til noget han ikke har lyst til, snak om tingene hvis det er.

lad ham "være sig selv" på det, man kan godt blive lidt "gay" men hvis han vil kramme eller holde i hånd eller sådan noget så bare gør det, det er sjovt nok som sitter og det kan godt føles som en afvisning hvis du ikke vil i nærkontakt med ham.

Medlem
Brugeravatar

Tusinde tak for det link Snufkin!

Ah, tak for det Joe_biden, jeg vil snakke med ham om vi skal få en tredje med, og så vil jeg lave noget mere research, og snakke med dem, den tredje om hvad han/hun siger til at en af os hopper med på vognen, og gør det mere balanceret (min bedste måde at beskrive det på), og så lydder det til at det bedste vi kan gøre er bare at "go with the flow", men dog tænke os om en ekstra gang inden vi gør noget, som fx. bevæge os ud af huset (selvom det måske kun er ud i haven).

Vejret har jo en betydelig indflydelse på humøret, så ville i foreslå vi måske venter til foråret, hvor alt er mere glad, og det er lidt varmere (i forhold til hvis vi bevæger os udenfor)?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
sorry hvis det blev for meget off topic. :D

Det gjorde det skam ikke :) Har du skrevet triprapporten? Vil gerne læse den, og ville sætte pris på et link hvis du havde det :)

Det har jeg ikke. Det er ikke så meget et "trip" når man har taget MDMA, som de psykedeliske stoffer, så der er ikke så meget at skrive om. :) Udover det, havde jeg også drukket heftigt inden, så jeg kan ikke huske så voldsomt meget. Som de andre skriver, skal han ikke drikke samtidig med. Det blev for mit vedkommende ikke noget direkte negativt, jeg kan bare ikke rigtig huske så sindssygt meget, og det synes jeg er lidt ærgerligt nu.

Det bedste råd jeg kan give, er nok bare at lade ham læse denne tråd igennem, så kan han helt selv vurdere, hvilke råd han synes han vil tage til sig. :)

EDIT: Du nåede lige at svare på nogle ting. :b
Der bliver ikke noget med vejret/vinter, så længe i er på stoffet. Så er det mere hvordan i har det vinter depressions mæssigt, når i ikke er påvirket. Det kan jo være i får nedtur dagen/dagene efter, og hvis i i forvejen er lidt nede over at det er vinter, kunne man da forestille sig det ville kunne påvirke jer ekstra meget dagene efter.

Medlem
Brugeravatar

Ah, okay, fantastisk, jeg sender et link til ham nu her lidt senere idag når jeg er kommet hjem og lader ham kigge det igennem, og så finder vi nok en 3. person :)

Jeg har ikke selv læst særlig meget op på det, som skrevet tidligere, ved jeg nada, hvad tror i ville være den ideelle dosis for mig? Jeg vejer 90 kg, ca. 180 høj, 17 år gammel, i tilfælde af at det er mig der kommer til at hoppe på med min kammerat

Medlem

Er på mobilen lige nu, men synes godt nok nogen af de råd er helt væk, måske er det bare mig?

Nej det er ikke bare dig der synes det, mange af rådene er efter min mening også helt væk.

Chancen for at det går galt på MDMA er usandsynlig lille. Hvis dosen er for stor kan det godt blive så intens at det føles for meget, men et badtrip ville ikke forekomme. Så hold doserne efter anbefalingerne, så sker der ikke noget.

Synes det virker som en dårlig ide hvis han skal være den eneste som tager det. MDMA skaber et helt specielt bånd mellem folk, men hvis han er den eneste der er påvirket, vil dette bånd ikke være så specielt som hvis flere personer har taget det. Selvfølgelig vil han ikke få det dårligt hvis han er den eneste som tager det, men oplevelsen vil være langt bedre hvis der er flere om det, det er ihvertfald min erfaring.

Mht. at drikke vand, så synes jeg det er kørt lidt for meget op, hvor meget man skal drikke. Selvfølgelig skal man være opmærksom, men for at overophede, så skal man godt nok danse meget i ekstremt varme omgivelser. Udover det, så opstår trangen til vand helt naturligt, da man bliver ret tør i munden. At man overopheder, sker kun for folk der er for blæste til at tænke på andet end at danse og så skal man godt nok være langt væk.

At fraråde alkohol og canabis er også noget pjat. Man siger godt nok at alkohol dæmper rusen, men at drikke nogle få genstande sker der ikk noget ved. Cannabis booster kun effekten.

Medlem

Jeg har ikke selv læst særlig meget op på det, som skrevet tidligere, ved jeg nada, hvad tror i ville være den ideelle dosis for mig? Jeg vejer 90 kg, ca. 180 høj, 17 år gammel, i tilfælde af at det er mig der kommer til at hoppe på med min kammerat

Anbefalingerne er 1,5mg pr. kg. kropsvægt. Så i dit tilfælde vil du skulle have 135mg oralt. Jeg ville dog ikke være bange for at tage 150mg oralt. Men better safe than sorry.

Medlem
Brugeravatar

Anbefalingerne er 1,5mg pr. kg. kropsvægt. Så i dit tilfælde vil du skulle have 135mg oralt. Jeg ville dog ikke være bange for at tage 150mg oralt. Men better safe than sorry.

Fantastisk, tusinde tak :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
Hvis han/de der har taget MDMA har lyst til en tur i haven, er det eneste rigtige at gøre at lade dem lege i haven... man har ret godt styr på sig selv fysisk på mdma.

så sent som i lørdags var jeg vidne til en der tog 150 mg (rigtig god) mdma, en lille fyr på 55-65 kilo vil jeg tro. Han havde ikke lyst til at gå ud af huset fordi han "ikke kunne overskue det" som han sagde... så blev vi selvfølgelig bare inden for, men han blev helt rastløs og vidste ikke hvad han sku gøre af sig selv mens han troede han skulle uden for. bare snak om tingene, folk ved godt hvordan de har det og hvad de føler på mdma. mere end når man er ædru i nogle tilfælde.

de bedste du kan gøre som tripsitter er at være rolig og have overblik. Så længe du kan overbevise dem om at der ikke er noget galt, så er der ikke noget galt... i 99% af tilfældene i hvert fald.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]