Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 19:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Hey ppls.

Sagen er den at jeg har taget tramadol og kodein hverdag i snart 4 år.
Og er nu nede på 50 mg tramadol, morgen og aften. og Kodein Ca 50mg Morgen og aften.
Men jeg vil meget gerne ud af det ASAP.

Har fået seroquel af min psykiater, da jeg lider af socialfobi. Og har læst lidt om at det er forholdsvis beroligende.
Så tænker om jeg kan droppe at tage de skide tramadol, og kodein. Og så tage serquel i stedet.?
Om seroquel'en kan "tage / dæmpe" de evt. kommende abstinenser.?

Har ikke fortalt min psykiater noget om pillerne, da jeg bare vil ud af det nu, og vil gerne ordne det selv.

Beklager hvis indlægget er lidt rodet, er rimelig ramt lol,

God fucking jul og god weekend til jer allesammen!
-Kenny.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

4 år er unægteligt lang tid at have haft et forbrug men omvendt er 100mg dagligt ikke en så høj dosis - mærker du overhovedet noget af dem, eller er de blot med til at holde abstinenserne fra døren? Flot du er trappet så langt ned - du kan jo starte med blot at tage en enkelt til når det bliver for slemt i starten og så til sidst stoppe helt. Tramadol-abstinenser er kendt for at være i den mere kradsbørstige ende men du skal ikke være alt for nervøs når du allerede er trappet så langt ned.

Psychedelia Sponsor

Tak for svaret!

Spiser dem sådan set kun for at holde abstierne for døren.
Får ikke rigtigt noget ud af det tbh..
Men er lidt nervøs for abstier.. er virkelig en .. kælling når det omhandler abstinenser, lol

Medlem
Brugeravatar

Hey mand jeg kender alt til Tramadol apstinenser jeg tager 2x 50mg 4x dagligt (har taget dem mere eller mindre fast i ca.10 år) og har iperioder taget langt mere. og det er altid en langsom nedtrapning der virker bedst..

hvis du er nede på 50mg quick-release(ikke depot) med 12 timers mellem rum burde du stort set ikke få apstinenser. mine apstinesser indfinder sig ca. 8-9 timer efter sidste dosis, starter tit med gentagende gaben og bliver så til uro i kroppen..

Jeg vil anbefale dig at holde dig fra sukker og koffein (fx. cola) mens du udtrapper, da jeg vudere dette kan forvære uroen i kroppen..

En andre ting der kan hjælpe er kulde, for uroen har bla. noget med adrenalin at gøre, smid tøjet så du er "splitter kong hans" og lig dig oven på den kolde dyne.
hvis uroen er for slem, kan du stå op og gå ind på sofaen, og tilbage igen så er der hele tiden et nyt koldt leje at ligge på. åben vinduer hvis nødvendigt.

lidt Alkohol er også en fin måde at dulme nerverne på så du kan falde i søvn. (men lad være med at bytte en afhengihed med en anden)

TV-til du dratter om af træthed er også en mulighed for du mærker apstinenserne mindre når du tænker på noget andet.

men igen vil jeg ikke mene at din dosis er et problem, det skal du nok klare.

Bright..

PS: Jeg har ikke et problem med stoffer, kun UDEN :hm:

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan se at tramadol ikke findes i 50mg depot så det ville ikke være muligt at tage 50mg (der rækker over 12timer) = 25mg i blodet konstant..
men du er også nede i en ret lav dosis og du går i mindst 12 timer i døgnet uden tramadol i blodet :wink:

en mulighed kunne være contalgin der der et morfin depot preperart som man fås i meget lave dosis fx. 5 mg depot som giver dig 2,5mg morfin i blodet konstant og det giver ikke nogen som helst eufori hos mig heller ikke selv om jeg knuser en håndfuld (6-8stk. 30-40mg) og intager dem er de ikke noget nær 100mg tramadol (for mig)

men hvis ikke du ønsker hjælp fra din læge vil jeg mene at du ikke får nævneværdige problemer med at stoppe "koldtyrker" på din dosis :D

star evt. med at skære en 50mg væk og kun tage den ene 1-2 timer før sengetid så virker den når du skal sove og så har du bedre energi til at klare dagligdagen hvis du skulle få minimale apstinenser..

Bright.. :peace:

Medlem
Brugeravatar

(LOL kom til at citere mig selv istedet for at redigere mit indlæg)

PS: Seroquel lydder dælme heller ikke som noget man skal tage hvis man ikke virkelig har brug for det, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Psychedelia Sponsor

Tak for svaret =)

har fået udskrevet seroquel af min psykiater, da han helst ikke ville udskrive benzo'er som jeg egentlig helst ville bruge. Da min situation er rimelig fucked up,
og virkelig ikke gider livet mere tbh, og føler virkelig at socialfobi har ødelagt mit liv fuldstændig, så seroquel er nok den sidste løsning, og hvis ikke de virker, og han ikke vil udskrive benzoer i stedet, så er jeg squ færdig, fordi gider for at være ærlig ikke mere.
har prøvet så meget "alternativ" behandling, og intet af det har haft nogen virkning. Har også været på diverse antideppresiva, og har heller ikke rigtigt haft nogen gavn af det heller.
Og har ikke rigtigt nogen at snakke med om de her ting, så sidder med hele lortet selv, og der er squ sket rimelig meget lort i mit liv, gennem årene, så det er squ ikke nemt at skulle holde hele lortet for sig selv.

Men tak for svaret ihvertfald. Håber på det bedste mht de skide tramadol der =)

Medlem
Brugeravatar

Puha.. bliver helt ked af at høre du føler sådan, jeg håber at du har fundet en god psykolog du føler du kan stole på så du kan være ærlig om hvad du føler, det er trods alt dit liv det handler om, så nogen gange må man være egoistisk og kræve sin ret(lettere sagt end gjort), jeg kan slet ikke sætte mig ind i din situration men ved fra mig selv at hvis der er noget vigtigt jeg vil ha sagt og ikke kan få mig til at sige det face to face er det en god mulighed at formulere det i en mail som man kan rette over og over igen til man har fundet den rigtige ordlyd der får budskabet igennem.. hvis du kan være åben og erlig (evt. på mail) er der større chance for at i finder en god løsning for dig.

prøv at google socialfobi og forum, hvis du er skrap til engelsk er der langt flere engelsk talende og dermed større chance for at du finder nogen tips og triks der kan hjælpe din dagligdag.

Peace, Love and Understanding :peace:
BrightshadowDK

PS: Jeg selv elsker tramadol og vil kalde mig "Drug Dependent" der betyder at jeg er "afhængig" fordi jeg har brug for dem mod smerter, jeg han drosle helt ud på 3-4 uger men så længe min læge ikke kan finde en dianose der kan afhjælpe smerterne på en anden måde, er det her det der giver mig den bedste livskvalitet og det er jo i virkligheden det handler om..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]