Hey mand jeg kender alt til Tramadol apstinenser jeg tager 2x 50mg 4x dagligt (har taget dem mere eller mindre fast i ca.10 år) og har iperioder taget langt mere. og det er altid en langsom nedtrapning der virker bedst..
hvis du er nede på 50mg quick-release(ikke depot) med 12 timers mellem rum burde du stort set ikke få apstinenser. mine apstinesser indfinder sig ca. 8-9 timer efter sidste dosis, starter tit med gentagende gaben og bliver så til uro i kroppen..
Jeg vil anbefale dig at holde dig fra sukker og koffein (fx. cola) mens du udtrapper, da jeg vudere dette kan forvære uroen i kroppen..
En andre ting der kan hjælpe er kulde, for uroen har bla. noget med adrenalin at gøre, smid tøjet så du er "splitter kong hans" og lig dig oven på den kolde dyne.
hvis uroen er for slem, kan du stå op og gå ind på sofaen, og tilbage igen så er der hele tiden et nyt koldt leje at ligge på. åben vinduer hvis nødvendigt.
lidt Alkohol er også en fin måde at dulme nerverne på så du kan falde i søvn. (men lad være med at bytte en afhengihed med en anden)
TV-til du dratter om af træthed er også en mulighed for du mærker apstinenserne mindre når du tænker på noget andet.
men igen vil jeg ikke mene at din dosis er et problem, det skal du nok klare.
Bright..
PS: Jeg har ikke et problem med stoffer, kun UDEN