God respons. Tobak skal han afgjort ikke blande sig i, og jeg vil generelt gerne have mit hjem røgfrit. Jeg har været cool omkring det han sagde, og jeg vil selvfølgelig godt være en god nabo, specielt fordi han kom ned og fortalte mig om hvordan han synes at det var et problem, så jeg sørger for at ryge udenfor i perioder hvor folks vinduer er åbne. men på samme måde som jeg viser ham godt naboskab ved at gå udenfor en gang imellem, burde han så ikke også være lidt mere cool omkring det og bare lukke hans vindue i en kvaters tid når det er til gene. jeg mærker samtidig at der er bred konsensus om at det er ulovligt, men er det strafbart? dommerkendelse, ransagninger lyder mig sindssygt, som USA-NARCS lignende tilstande? i så fald håber jeg bare på at han hiver fat i mig inden han gør noget mere drastisk, vel vidende at jeg nok vil gå lidt mere i dybden med hvorfor og hvordan det generer ham. jeg er måske lidt blind, men som en sagde, ser jeg det som værende "i det fri". samtidig kan jeg godt se problematikken hvis man har gæster på besøg osv. Jeg har ikke noget problem i at gå udenfor, men hvis jeg så gik om i gården, så ville røgen jo stadigvæk sive op i nogle lejligheder, skal jeg så gå hen i en park, og hvad hvis jeg har lyst til at tænde en joint kl 2 om natten og ikke orker gå udenfor, og det nok ikke er til gene for nogen? nogle gange vælger jeg at ryge indenfor, men prøver at holde det nede så der ikke skal stinke når venner og familie er på besøg. yderlige ville rygning indenfor helt sikkert skabe irritation hos hele opgangen. kan folk bare ikke slappe lidt af omkring det her. men cannabis skaber jo al mulig form for hetz.
Lyder som om du har løst problemet allerede før du postede indlægget - ellers lyder det til at være rimelig meget på skinnerne