Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 11:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Strain:
"Shit" fra den sagnomspundne Mr. Nice. Regulære frø. Denne sort skulle efter sigende give et stort yield og afslutte hurtigt.

Lys:
125W CFL med blåt spektre til at starte med.
600W hps med elektronisk justerbar ballast.

Gromedie:
Så- og priklejord til spiring og til resten af tiden lightmix tilsat perlite i forholdet 3:1.

6/1: Lagt frøene i så- og priklejord i 1l potter, holdt en luftfugtighed omkring 80% og temperaturen omkring de 23 grader, jorden holdt fugtig med en dusher en gang i døgnet. Lampe slukket.

9/1: Første spirer kigger op af jorden, tændt for 125W cfl, 24 timers lys.
Billede

15/1: Alle undtagen et frø er spiret og oppe af jorden, og er igang med at udvikle deres første bladsæt. Der er dog stadig en der kun har kimblade, og den har den dag i dag (24/1) stadig ikke udviklet et eneste blad.
Billede

21/1: Så begynder der at ske noget. Stort set alle planter har fået 2 små sæt blade. Den lille spirer nederst til højre er en efternøler der kom op af jorden 10 dage efter de andre, men er oppe og fint igang med at hale ind på sine brødre og søstre. Den nederste til venstre er som i kan se stadig kun kimblade. Har aldrig set noget lignende før, men min erfaring er også begrænset. Udover det har jeg spottet en enkelt tripod, sidst jeg så sådan en blev den til herma, så er påpasselig med den denne gang.
Billede

23/1: Pottet om til 7l potter med lightmix+perlite, skiftet til hps sat på 300W @ 18/6. Har tændt en lille clip-on fan der blæser lige under pæren for at flytte lidt rundt på varmen i teltet, og for at de små lige så stille kan begynde at få lidt vind.
Billede

Så langt så godt, planen er at de skal have lov at vokse sig til en god størrelse i 7l potterne som de blive sat i blomst i, og når hannerne bliver sorteret fra ryger de resterende hunner over i 11l potter til resten af blomstringsfasen.

Vil holde tråden opdateret når der sker noget, kommentarer og tips er meget velkomne :)

Go' Ryger

:peace:

Medlem

Hvad har du måtte slippe samlet for alt, inklusiv el omkostninger mm. når projektet er færdigt? Mht. er det jo svært at spå, men bare et ca. tal :)

Junior medlem

Godt spørgsmål, hele setuppet med 2 telte, 2 lamper, 2 skærme, ballast, blæsere, udsugning og kulfilter har kostet omkring 8.000, det er jo hurtigt tjent ind igen i form af røg men hvordan det forholder sig med strømforbrug er jeg i tvivl om. Dette er første gang jeg fører logbog over mit grow, så måske kan man regne en pris ud for samlet strømforbrug når der bliver høstet :) Oven i det kommer der jo også jord og gødning, men der snakker vi 5-600kr ialt.

Et skøn på driftsomkostningerne samlet i form af el, jord og gødning vil jeg tro ligger på omkring 1000kr om måneden i blomstringsfasen og lidt mindre i vækstfasen pga. færre watt på pæren.

Junior medlem
Brugeravatar

Rigtigt lækkert setup, men man får jo hvad man betaler for! :D

Har læst lidt om Shit-strainen og det ser godt nok ud til at du får et kæmpe yield!
Dog tror jeg måske at du har lidt for mange planter i gang i forhold til teltet, medmindre dit flower telt er meget større end veg teltet.
Selvom planten ikke ser ud til at blive meget stor eller busket, så tror jeg at de kommer til at kæmpe om lyset og det vil måske mindske det individuelle yield lidt, men nu må vi se.
- Jeg glæder mig til at følge med i hvert fald! :D

Medlem

Hvor mange gram kan du få ud af sådan en basse, siden du siger det kan tjene sig ind at bruge over 10.000 på hjemmedyrkning? Lyder helt vildt

Senest rettet af SHF 24 jan 2014 17:39, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten

Har læst lidt om Shit-strainen og det ser godt nok ud til at du får et kæmpe yield!
Dog tror jeg måske at du har lidt for mange planter i gang i forhold til teltet, medmindre dit flower telt er meget større end veg teltet.
Selvom planten ikke ser ud til at blive meget stor eller busket, så tror jeg at de kommer til at kæmpe om lyset og det vil måske mindske det individuelle yield lidt, men nu må vi se.

hvis man har rigeligt med frø eller nok penge til nye er det en god ide at så flere planter end man egentlig skal bruge, nogle kan dø hen af vejem, blive ramt af sygdom, blive svage, mutere os.v - derfor kan det være en god ide at have nogle flere end man skal bruge til at udvælge de stærkeste, især hvis man ikke har femi frø og kan forvente hanner. Det er jo stort set ikke til at vide hvor mange hanner man får, 9 ud af 10 kunne blive hanner ;)

det ser ellers rigtig godt ud men husk nu at få planterne til at rokke lidt i vinden så de får sig nogle stærke flotte stammer.

Junior medlem
Brugeravatar

hvis man har rigeligt med frø eller nok penge til nye er det en god ide at så flere planter end man egentlig skal bruge, nogle kan dø hen af vejem, blive ramt af sygdom, blive svage, mutere os.v - derfor kan det være en god ide at have nogle flere end man skal bruge til at udvælge de stærkeste, især hvis man ikke har femi frø og kan forvente hanner. Det er jo stort set ikke til at vide hvor mange hanner man får, 9 ud af 10 kunne blive hanner ;)

Du har fuldstændigt ret.
- Det var sku lige en brainfart fra min side af, det havde jeg lige fuldstændigt glemt :D

Junior medlem

Ja grunden til at der står 16 planter på 1,2x1,2 er som der også blev skrevet, at jeg må gå ud fra 50% er hanner, og det kan jo både ende med at være 80% hanner eller 20% hanner, men better safe than sorry, håber at få en rigtig god pheno som jeg kan gøre til moderplante :)

Og der skal jo i teorien ikke særlig mange gram til at dække 10.000kr, hvis man plejer at købe fx. 250g ad gangen til 40kr/g så er det kun det du skal høste før du har sparet teltet ind i røg, og næste grow har jo så udelukkende strømudgifter så der sparer man endnu mere :) Jeg ryger alligevel 3-4-5 joints om dagen sammen med drengene så udstyret er hurtigt tjent ind igen:))

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
gør dig selv den tjeneste at hold en pause på 6-7 dage (gerne meget mere) inden høst :D så føler man virkelig man har fortjent sin ryger plus uden tolerance mærker man sortens fulde kraft og potentiale som hurtig går tabt ved misbrug hvor den måske bare virker som noget andet godt røg. hvis du forstår, plus det kræver sin mand at sidde og høste og have abstinenser ;)

men personligt syntes jeg ikke engang det er rart at høste hvis jeg er i et misbrug... kan ikke forklare hvorfor, det mister bare sin værdi imo

Junior medlem

hehe tak for rådet men har helt styr på forbruget :)
Cannabis er en livsstil, jeg har en.vis tolerance men det gør mig i stand til at nyde skunk for dens mange forskellige.smags- og duftnuancer, samt en.positiv effekt på mit humør og generelle velbefindende. Jeg.holder.som regel en pause af mig selv på et par uger til en måned, en gang om året, eller hvis der sker noget i mit liv der gør at jeg har brug for at være ekstra skarp i en periode.
Har en travl hverdag og cannabis er med til at give ro i sindet:) ser det ikke som et misbrug, før det har en negativ.effekt på min hverdag, og kommer den dag så ryger jeg sandsynligvis ikke dagen efter.:)

Go ryger!

Junior medlem

For at komme tilbage til topic kommer her en lille opdatering 2 dage efter de blev pottet om. De fleste har klaret det fint og bladene vokser helt vildt, nogle få lader til at have fået lidt skrammer i rodnettet og har stået stille siden omplantningen, og hænger lidt med bladene i dag. Håber de får fat i løbet af et par dage og begynder at vokse igen. Har toppet alle de planter der var vokset og så raske ud, og forsøgt at fim'e en enkelt, lad os se hvordan det går :)
Har skruet lampen op på 450W for at fremme væksten. Har endnu ikke gødet dem det mindste.

Billede

Jeg er desuden rendt ind i et problem - min clip-on fan kan ikke sidde i en ordentlig vinkel på hjørnestangen i teltet pga. det vakuum der kommer får teltet til at suge sig ind og skubbe fan'en indad. Nogen der har en løsning på dette? Har en anden blæser men den er alt alt for kraftig til de små planter.

Senest rettet af hamdenblege 27 jan 2014 22:41, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
er det dual spektrum hps pære?

er det pga varmen eller stærkere stilke at du vil bruge en blæser?

Dedikeret medlem

For at komme tilbage til topic kommer her en lille opdatering 2 dage efter de blev pottet om. De fleste har klaret det fint og bladene vokser helt vildt, nogle få lader til at have fået lidt skrammer i rodnettet og har stået stille siden omplantningen, og hænger lidt med bladene i dag. Håber de får fat i løbet af et par dage og begynder at vokse igen. Har toppet alle de planter der var vokset og så raske ud, og forsøgt at fim'e en enkelt, lad os se hvordan det går :)
Har skruet lampen op på 450W for at fremme væksten. Har endnu ikke gødet dem det mindste.

[ Billede ]

Jeg er desuden rendt ind i et problem - min clip-on fan kan ikke sidde i en ordentlig vinkel på hjørnestangen i teltet pga. det vakuum der kommer pga udsugningen får teltet til at suge sig ind og skubbe fan'en indad. Nogen der har en løsning på dette? Har en anden blæser men den er alt alt for kraftig til de små planter.

hejsa blege!
fedt grow! virkeligt smukt!
-mit bud på dit sidste spørgsmål er: GAFFATAPE, til blœseren!! :-)
alt go vind fremover til dig og de farlige blomster! ;-)

Junior medlem

Jeg tror det er rød spektre hps, men ved det faktisk ikke med sikkerhed. Og mht. blæseren er det en kombination. Der er lige nu 32 grader på "skovbunden", selvom jeg har 2 små blæsere der blæser henover planterne. Lampen hænger ca. 45cm over planternes top. Samtidig vil jer selvfølgelig gerne have så stærke stilke som muligt da hver plante (forhåbentlig) kommer til at have 3-4 toppe, det er mit første kontrollerede forsøg med topping så krydser fingre!

Senest rettet af hamdenblege 07 feb 2014 02:01, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

31/1: Topningen gik som det skulle. Hælder nu vand i bunden af teltet når jeg vander, dette trick har reddet mit liv :idea:
Billede

5/2:
Billede

6/2: Klippet de to nederste sidegrene af hver plante og brugt som stiklinger. Skiftet til 12/12 @ 600W aka ITS ON :rocking:
Billede

stiklinger: Skåret og lagt i grodan, ingen rodhormon brugt. Står i en propagator box ved 27 grader og ca 90% luftfugtighed.
Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Ser fornuftigt ud.
Næste gang du har problemer med at holde en høj luftfugtighed i det veggetative stadie, kan du med fordel hænge et vådt håndklæde op over en bøjle med en spand vand under.

Junior medlem

Tak for rådet kaktus klausen, det vil jeg benytte mig af hvis problemet opstår igen.

Der er sket en del siden sidst.
Har fået fjernet alle hannerne og står nu med 8 hunner (50% hunner, tilfredsstillende).
Efternøleren, som har været absolut langsommeste i samtlige faser indtil nu, skød 20-30cm i løbet af 4-5 dage og er nu den absolut højeste, og er meget sativa af udseende og den ser også ud til at skulle stå i meget længere tid end de andre. Resten er begyndt at få sukker stille og roligt (07-03-14). De har fået overdrive i ca. 1 uge. Gøder hver anden vanding, vander typisk hver anden dag med 9l vand.

Hvad synes i, ser det godt ud? Hvor meget tror i der kommer ud af det i sidste ende? :)

17-02-14
Billede

Billede

28-02-14
Billede

Billede

04-03-14
Billede

Billede

Billede

Billede

Til sidst et billede af sativaen :shock:
Billede

Medlem

150g

Junior medlem

11-03-14

Det første røde hår har vist sig på en af planterne. Ummidelbart ligner det en høst indenfor de næste 14 dage.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
medmindre den sort modner overdrevet hurtigt så er der mere end 14 dage der

du skulle kigge lidt på lst/hst til at holde sativa bæstet nede, de har det med at stikke af nogen gange

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]