Hej igen alle sammen, jeg tog i dag kontakt til et advokatfirma i dag, og fortalte dem min situation, om at jeg havde mistet mit kørekort pga hash, men jeg havde slet ikke røget den pågældende dag da jeg blev testet positiv for cannabis,
Jeg fik af vide at de allerede havde haft 2 sager omkring dette, begge sager blev tabt i retten, da reglerne er klokkeklare på området!!!
Den sag med advokat Knud Foldschack er en principiel sag som skal køres i en højere retsinstans, og ikke i byretten!!!
Fik også af vide af advokat at det ville være spild af penge at tage den i retten!!!
Tror også på hende, da de jo tjener penge på at hjælpe folk som mig der vil have den i retten!!!
Håber Knud Foldschack får medhold i sagen, og at der vil blive ændret i disse regler!
Seriøst prøv at tænk over den her nye lov ang. Hash kørsel om du er for eller imod gør ingen forskel!!!
1. Man kan som politi/anklager/dommer slet ikke vurdere om man er skæv på det pågældende tidspunkt for blodprøven!!!
2. Der er slet ikke ordentligt belyst omkring hashkørsel!!!
3. Det hele virker skjult!!! Bare se det brev jeg fik, der oplyser de slet ikke hvor meget jeg var over bagatelgrænsen
Alkoholpromillen er dog oplyst, var ikke engang det jeg blev testet for!!!!
4. Du kan testes positiv flere dage efter du har røget, ergo er din retssikkerhed krænket!!!
Om du er for eller imod må du da indrømme at denne lov er unfair, uretfærdig, krænkende, stigmatiserede og kriminaliserende!!!
Og et kæmpe underskud for staten:
Jeg har regnet lidt på! (I må rette mig hvis jeg har regnet forkert)
Straffen til mig bliver:
3 ubetinget frakendelse af kørekort
4% eller 1/25 del af bruttoindkomst (går ud fra de bruger min bruttoindkomst fra 2013) ca. 15.000kr i bøde
Nyt kørekort om 3 år ca. Pris 12000kr
I alt = ca 27.000kr
Staten mister fra mig:
6 gange halvårlig vægtafgift a 1550kr = 9300kr
Bilforsikring pr måned 572,61 heraf 155kr pr måned til statsafgift i 3 år = 5580kr
Benzin!! jeg kør ca 25.000 km om året jeg tager udgangspunkt i med min golf 3!!!!
Den Kør ca 12km pr liter benzin
24.000km/12km/l = 2000 liter benzin pr år gange med ca 10kr pr liter = 20.000kr pr år x 3 år = 60.000kr
Så staten mister fra mig ca 74.880kr på 3 år!!!
Håber jeg har regnet rigtigt!!!
De mister sikkert også penge på andre områder i form af moms på reservedele når bilen skal på værksted!!!