Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 14:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey psy, jeg har her i det sidste stykke tid været vidne til at nogle af mine venner har taget MDMA, i upassende mængder, og jeg vil gerne have et par skræmme sætninger jeg kan sige videre til dem.

Den ene af mine venner har taget det hver weekend de sidste 3 uger, i dosis på ca 3-400 mg hver gang.
Min anden bekendt har været på det uafbrudt i 4 dage, og han er mildest talt kogt. han kunne ikke magte andet end at ligge foroverbøjet ind over bordet og sige brummelyde, og opdagede ikke at hans venner sad og proppede en støvsuger i hovedet af ham og alt mulig andet pis.

Jeg vil lige tilføje at det sidste er noget jeg har fået fortalt, og at jeg ikke selv var der den dag, for ellers havde de satme fået sviner for ikke at hjælpe ham, i stedet for at gøre altmuligt ved ham, mens han var ude af stand til at gøre noget.

Jeg har bare lyst til og give dem nogen hug, for det kan fanme ikke passe, at jeg sidder og leger HR foran dem, og at de så skider højt og helligt på det jeg siger til dem med at de skal huske vand, og kun tage 250-300mg på en aften med MINDST en måneds mellemrum, og jeg er satme ved og være træt.

Please hjælp!

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

Hvor gamle er dine venner? Jeg gætter på de er i starten af tyverne eller yngre, fordi når man er i den alder, så har man bare en tendens til at være mere uansvarlig, har selv været der, dog i en alder af 23! Ofte er det desværre at fornuften først fiser ordenligt ind, når skaden er sket og de mærker konsekvenserne, her taler jeg også ud fra egen erfaring! Jeg havde i en periode selv svært ved at overholde HR "reglerne" selvom jeg udemærket godt var klar over hvad der var fornuftigt.

Når det så er sagt, så er jeg lidt i tvivl om hvordan du skal gribe det an, så de vælger at lytte på dig. Men hvis du kan få dem til at læse om det, hvor en troværdig kilde forklare hvordan HR og MDMA hænger sammen! Ellers er der rigtig fornuftigt af dig, at prøve at få banket ind i hovedet på dem at det er total uansvarligt det de har gang i.

Junior medlem

Har selv stået i samme situation som DDSIT fortæller om, og ja, konsekvenserne åbnede ikke mine øjne, der skulle først en del "professionel hjælp" til....
Og hvis de er flere venner, så er det en nem kædereaktion der går igang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er netop det er er problemet, de kender alle hinanden, og så kører gruppepresset, og det er virkelig dårlig stil, og lige meget hvor meget jeg refererer til wiki'en om mdma, så skider de på mig gang på gang, men nu er de advaret, og så skal de ikke komme kravlende bagefter og sige de aldrig blev advaret.

mvh.

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

men ang. alder så er de nok en 18-20 år dem af mine bekendte der er værst, og hende der tager det hver weekend er kun 16 år! -,-

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Hvis de ikke vil lytte til fornuftige råd om hvordan de undgår at smadre deres hjerner, vil argumentet om at de risikerer at ødelægge deres fremtidige MDMA ture på et latterligt stort overbrug måske bide sig fast.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
men ang. alder så er de nok en 18-20 år dem af mine bekendte der er værst, og hende der tager det hver weekend er kun 16 år! -,-

Folk og især drenge fatter bare nada i den alder, når det kommer til den slags. Jeg tror de kommer til at fortryde deres handlinger senere i livet.

Du kan sige til dem at hvis de ikke holde de pauser, så kommer de til at udvikle en vedvarende depression forsaget af MDMA'en, hvilket vil betyde at de ikke får det særlig fedt i lang tid, og aldrig kan tage MDMA igen.

Men som sagt er de nok svære at stikke i og tale til fornuft

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har jeg prøvet og fortælle dem, og de reagerede chokeret på det jeg sagde, men weekenden efter var det da helt okay igen, for der var der jo gået en hel uge!!
Wuhu...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Let natural selection do its job.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Props til dig for at forsøge, tror ikke du kan gøre mere. Hvis du kender nogen af dem rigtig godt, kan du jo prøve at tage en alvorlig snak med dem enkeltvis, fortælle at du bliver oprigtig ked af at se dem fucke deres liv op.

EDIT: Det fik i hvert fald mig til at stoppe med at ryge hash i en periode og tænke mere over mit hashforbrug nu (selvom jeg sku stadig ryger for meget, det er snart tid til en kold tyrker igen). Men det var kun en rigtig god ven der kunne fortælle mig det på ordentlig vis.

Tror bedre de kan forstå det, hvis du fortæller det gør dig ked af det, end hvis du skræmmer dem med allemulige skrækhistorier (som dog lyder til at være realistiske nok i det her tilfælde)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sådan har jeg det også lidt.
De kommer meget formentlig til at opleve en nedtur, i sådan en voldsom grad at de løber hjem til mor. Det er et uhyggeligt forbrug de har gang i, og du kan vel ikke gøre så meget andet end at henvise hertil, erowid og diverse studies. Jo mere du ved om MDMAs skadesvirkning, jo mere kan du hjælpe, ellers ved jeg sku ikke, hvad du skal gøre.

Informer dem så meget som muligt og henvis dem hertil - og så forklar dem lige, at det på ingen måde er sundt, at høvle så meget MDMA i sig når man er så bette som de er.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen præcis.
Man kan fortælle folk hvordan og hvorledes, men i sidste ende så er det sku dem selv der tager valget - og det kan ikke betale sig og hidse sig op, eller blive ved og forklare dem det. De er pisse ligeglade. Man bliver nød til at finde sin egen grænse, for ellers kunne man jo rende rundt til alle mennesker til en fest for at sørge for de har det godt og tager deres narko rigtigt, og man nyder ikke sin egen rus. Så jeg lader sku folk sejle lidt deres egen sø. De ved de kan komme til mig angående råd, men jeg har ikke tænkt mig at være deres barnepige.

Medlem
Brugeravatar

Sådan er det ofte at være venner med folk, der bruger stoffer (især de yngre personer).
Har prøvet det der en million milliard gange både med coke, amf, hash, emma, syre og svampe.
Hvis folk vil tage stoffer, lytter de ikke til advarsler om det. Eller jo, men det betyder ikke de ændrer opførsel.
Fortæl dem du det synes de skal vide; at det går dig på, at det er farligt osv, og gør det så ofte du synes er nødvendigt. Men forbered dig på, at deres adfærd ikke ændrer sig.
Husk desuden at minde dem om, at de altid kan tale med dig. Jeg har prøvet at jeg har skræmt særligt hashhoveder væk fra mig ved at fortælle min ærlige mening om lortet, hvilket har resulteret i at de lyver overfor mig om hvor ofte de ryger osv. Og jeg har ikke engang været hård ved dem; de blev bare skræmte, og det kan ingen af os jo bruge til en skid.

Håber dine venner ændrer adfærd.
Og skide godt du gør noget for det. Det er virkelig ikke alle, der har nosserne til det.

Ps.
Mht til den 16-årige; gør noget ved det! Hun er sgu for ung til det. Så må hendes forældre have det at vide, hvordan det end skal foregå. Det duer ikke, at hun brænder sin hjerne af så tidligt. At lade hende fortsætte er at gøre hende en bjørnetjeneste.

Junior medlem

Mht til den 16-årige; gør noget ved det! Hun er sgu for ung til det. Så må hendes forældre have det at vide, hvordan det end skal foregå. Det duer ikke, at hun brænder sin hjerne af så tidligt. At lade hende fortsætte er at gøre hende en bjørnetjeneste.

Lige præcist det her! Gå til forældrene, selvom hun måske kommer til at hade dig for det (Hvis hun finder ud af det), så gør du hende en kæmpe tjeneste.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Evt. advar hende før du tager skridtet og går til hendes forældre. Men ja, hun har fanme brug for hjælp, ikke at de andre ikke har, men hun er jo slet ikke beslutningsdygtig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men alligevel er det vores skattekroner der kommer til at gå til behandling af deres skader.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for alle jeres svar, det hjalp lidt på tankerne :)
Jeg vil prøve og følge rådet med at snakke med dem under 4 øjne, og hvis det ikke hjælper så bliver jeg nødt til bare og smide håndklædet i ringen, for jeg orker det snart ikke mere..
Jeg selv kan ikke forstå hvor svært det kan være og forstå alvoren ved brug af stoffer, og især af MDMA. Jeg har selv været ligeså dum som dem engang da jeg skulle prøve emma for første gang. der tænkte jeg hverken på indtagelsesmetode, eller huskede og drikke vand.. nå men jeg køber noget af ham gutten og tager det med hjem til en anden vennekreds end den jeg har idag, så de 2 historier her hænger ikke sammen hvad angår venner hehe. Nå men vi skulle da lige prøve det igen aftenen efter, hvorefter jeg efter de første 2 streger får ondt i hovedet og føles meget varm. jeg opretter et emne her på psy, hvor jeg forklarer historien ovenfor, og nogen af jer kan måske genkende det lidt, for jeg fik mit livs største sviner på det emne, om hvordan helvede jeg kunne finde på og tage det flere dage i streg osv. og lige siden har jeg haft stor respekt overfor emma og andre stoffer.

Har bare svært ved at påvirke mine venner på den måde som i påvirkede mig, og fik mig til at indse at det jeg havde gang i ikke var smart.

Hm, jeg følte bare trang til og komme ud med det, for det har gået mig meget på her de sidste par uger :)

Mvh Narkopolo :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hov, hvad angår hende den 16 årige, så hjælper det ikke en ski' og sige det til hendes forældre, for hun har været problembarn, og den slags, og svjv så er hendes forældre vist ikke meget bedre selv...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan ikke redde verden, og dine venner skal nok lære det på den ene eller anden måde.

Men alligevel er det vores skattekroner der kommer til at gå til behandling af deres skader.

Mon ikke det går.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]