Jeg kunne ikke forstille mig at de kan anullere dit kørekort på bagrund af en beretning, som i bund og grund kommer fra dig af.
Nemlig rigtigt. det kan de ikke. Og som det er blevet sagt så bare benægt. Du kan kun få en dom for kørsel i påvirket tilstand hvis du bliver taget på fersk gerning og det er det der skal til for at du får annulleret kørekortet. Hvis du afleverer en urinprøve og den er positiv for hash så kan du jo bare sige at du først har røget efter du var ude at køre sidste gang. Så har du jo ikke forbrudt dig mod færdselsloven. Det kan så være du har brudt reglerne i forbindelse med din dom hvis der stadig er noget tilbage af den men det er så en anden sag.
Du kan checke det 100% ved at henvende dig til den gratis retshjælp
http://www.retshjaelpen.dk/ enten tag derind hvis du bor i nærheden af København ellers prøv at ringe. Det er studerende de fleste der sidder derinde men de har som regel rimelig godt check på tingene efter hvad jeg har hørt og er venlige og desuden arbejder der også ""rigtige"" jurister derinde som ser sagerne efter. Og der er tavshedspligt.
Mit gæt er at sygeplejersken sikkert ud fra bedste intentioner vil prøve at skræmme dig fra at ryge hash fordi mener det kan være meget farligt for dit psykiske helbred. Personalet på psykiatriske afdelinger har jo naturligt et rigtigt dårligt indtryk af alle former for stoffer fordi de oplever det i forbindelse med folk som bliver indlagt. Det kan også være hun har nogle helt forkerte ideer om hvor længe hash er aktivt i systemet så hun måske reelt tror du er til fare for andre i trafikken selvom det er dage siden du har røget.
Men hvis hun vil indstille til embedslægen at du ikke kan køre bil forsvarligt fordi du har røget hash et par gange men aldrig har kørt mens du har røget så tror jeg altså vi taler Danmarkshistorie hvis den går i gennem. Der skal altså noget mere vægtige grunde til. Men altså spørg retshjælpen og forklar dem alle detaljerne som du ikke kan skrive her for at være helt sikker.