Georg Gearløs. skrev:
Hej Rhiz.
Det lyder som stilhed før stormen.
Det er aldrig sjovt, når man blivet stukket til myndighederne.
Når man gør noget ulovligt, så sker det desværre tit.
Når det nu er sagt, så er det godt at høre at de voksne/lærerene bekymre sig om jer.
Cannabis og dets virkninger på unge menneskers hjerner, blivet tit diskuteret herinde og efter min overbevisning skal man være myndig, før man begynder at ryge.
Syntes det er fint de er ops på jer, da det jo er JER de vil hjælpe!
Vil råde jeg til at holde inde med rygeriet.
De kan og har ret til en hel masse, lovgivningsmæssig.
Lyder til i så småt, er ved at havne på et sidespor.
Hold inde og pas på jer selv:-)
Hmm, jeg kan godt se hvad du mener, men jeg tænker bare hvis de gerne vil hjælpe os, hvorfor så sige det til politiet, og ikke tage kontakt til os, som Anarkisten skriver, de skal melde det til politiet hvis det er ulovligt (ny information), hvorfor så samtidig ikke tage os ind til samtale, og spørge hvordan det går, hvordan vores forbrug er, om det overhovedet er sandt det de har fået at vide?
Jeg burde nok have fortalt, at vi røg rigtig meget i vinters, men det er nærmest ved at få en "naturlig nedtrapning" da det er sjovere at spille basket og andet bold ædru så man kan finde ud af det, end at være så basket man couchlocker og ikke er en skid værd.
Jeg har også følt at jeg var ved at komme ud på et sidespor, før Jul og en af mine kammerater tog faktisk fat i mig, og fortalte at det var ved at gå galt, og jeg skulle bare prøve at stoppe lidt, for at se virkningen på min skole, hvilket resulterede i at jeg næsten stoppede, røg kun til de sjældne fester, men problemer skubbede mig i igen for en måned siden (er igen stoppet på samme måde som sidste gang)
Hvad der også undre mig lidt, er at (jeg var ikke med ude den aften) men at mine kammerater så den samme patruljevogn komme flere gange ind omkring vores daværende spot, gentagende gange den aften de var derude. Vi var kun ude i ca. 3 timer på det tidspunkt.
Anarkisten420 skrev:
Først, så lad mig forklare hvad en 'tavshedspligt' indebære for foreks en SSP'er. For ja han har rent faktisk tavshedspligt. Men han har også oplysningspligt. Det betyder praktisk talt, at alt du fortæller ham er fortroligt, udover hvis det er ulovligt. Hvis du fortæller ham at du gør den mindste smule ulovligt, som foreks at ryge hash eller køre for hurtig scooter, har SSP'eren PLIGT til at viderefortælle alt hvad du fortæller, både til dine forældre, kommunen og politiet, uden du nødvendigvis ved noget, da du jo tror han har 'tavshedspligt'.
Aha, ny viden! Jeg vil videre bringe dette til mine kammerater, vi troede faktisk allesammen de havde total tavshedspligt, og det kun var hvis vi var på vej ud i et direkte stofmisbrug, eller ud i større kriminalitet.